[ADSL] Hetnet opzeggen voor oplevering?

Pagina: 1
Acties:

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 15:40
hoi,
Mijn broer (die niet zo goed geinformeerd is v.w.b. ADSL abo's ) heeft een HetNet voordeelsurfen abonnement genomen op het moment dat we hier nog ADSL moesten krijgen.
Dat abonnement heeft een datalimiet van 250 MB en € 1,- /100 MB eroverheen.
Nou lijkt 250 MB vrij veel als je van een 56k modempje afkomt, maar achteraf blijkt dat niks dus.
Hetnet heeft nog geen adsl geleverd bij hem, wel heeft hij nu een voorloop-abonnement. maar nadat ik een XS4all abbo heb genomen en al 14 dagen lekker aan het downloaden ben en hij nog steeds geen ADSL heeft ziet hij het voordeel ook van een FUP t.o.v. 250 MB datalimiet :)

het enige nadeel, hij heeft geprobeerd af te komen van zijn hetnet-abbo, maar hetnet zegt dat de 7 dagen opzegrecht al om zijn (hij heeft het 25 oktober aangevraagd, een maand voordat hier uberhaubt ADSL was) en hij dus niet op mag zeggen omdat de KPN al bezig is met technisch onderzoek enz.. hij zit volgens hetnet nu aan hun vast voor een jaar en kan alleen een iets duurder abbo nemen met 1,5 GB limiet, maar niet overstappen naar een andere provider.

mijn vraag is nu: staat hetnet in hun recht of geldt de wet Koop op Afstand (7 dagen afkoelperiode)op het moment dat het daadwerkelijk geleverd is en kan hij het wel opzeggen?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Die afkoelperiode is vanaf het bestellen, niet vanaf het leveren vziw...

• sko
ik denk dat het bij de levering van de dienst pas ingaat, hoe kun je anders afkoelen? je weet niet wat je gekocht hebt namelijk..

Bij een normaal artikel met een levertijd van bijv. 3 weken gaaat die periode ook pas in na die 3 weken, als je het in huis hebt.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nee, de 7 dagen gaan in op het moment van bestellen, daar is de afkoelperiode voor bedoeld.

Als je niet tevreden bent met het product na levering zou je moeten reclameren bij de leverancier.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• sko
lijkt mij dus niet:

Bedenktijd en opzegtermijn

Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) heeft de consument een opzegtermijn van zeven werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder opgaaf van redenen. De leverancier mag hiervoor geen boete in rekening brengen; hoogstens mag hij de kosten voor het terugzenden voor rekening van de consument laten komen. Als de consument binnen de zeven werkdagen al betaald heeft, en daarna alsnog de overeenkomst herroept, is de leverancier verplicht om binnen dertig dagen de betaling terug te storten. Als de consument een financieringsregeling heeft afgesproken, dan wordt deze mede herroepen.

De termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag waarop de consument de goederen ontvangen heeft, mits de verplichte schriftelijke bevestiging dan al binnen is. Als het gaat om een dienst, dan gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten of op de dag waarop de bevestiging binnen is. Als op de dag van ontvangst van de goederen of de dag van sluiting van de overeenkomst betreffende de dienst de schriftelijke bevestiging nog niet binnen is, dan wordt de termijn verlengd naar drie maanden.

Deze bedenktijd is niet van toepassing als het gaat om bijvoorbeeld maatwerk-producten, goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden (bijvoorbeeld omdat ze snel bederven), kranten en tijdschriften en bij het afsluiten van weddenschappen en loterijen.

bron: http://www.iusmentis.com/zakendoen/pcactive0205/

Verwijderd

sko schreef op 12 december 2003 @ 20:53:
lijkt mij dus niet:

Bedenktijd en opzegtermijn

[...]

bron: http://www.iusmentis.com/zakendoen/pcactive0205/
Waarom vragen als je het zelf al weet :? Ik zou Hetnet ff mailen, de situatie uitleggen, en zeggen dat je hierbij het abbo opzegt. Het hierbovenstaande stukje mailen als ze moeilijk gaan doen over de afkoelingsperiode, en zeggen dat je anders direct na de oplevering opzegt.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als het gaat om een dienst, dan gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten of op de dag waarop de bevestiging binnen is.
Letop, adsl is een dienst.
7 dagen na het bestellen dus.

Bij goederen is het 7 dagen na onvangst. Als je met het juiste artikel komt (waarvoor hulde) moet je het ook wel even goed lezen.

[ Voor 30% gewijzigd door Coen Rosdorff op 14-12-2003 03:13 ]

• sko
little_soundman schreef op 14 december 2003 @ 03:09:
[...]

Letop, adsl is een dienst.
7 dagen na het bestellen dus.

Bij goederen is het 7 dagen na onvangst. Als je met het juiste artikel komt (waarvoor hulde) moet je het ook wel even goed lezen.
Is ADSL een dienst? ik weet het niet... is een digitale ontvanger van Canal+ en schotel aan je muur ook een dienst ? je koopt hardware van een bedrijf (adslmodem/digitale ontvanger) + aansluiting op de informatie (ADSL-aansluiting/schotel+canal+decoderkaartje). daarna moet je zelf het product gaan gebruiken, het bedrijf doet dan niks meer, volgens mij is het een product ipv een dienst..

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je hebt een abonnement voor doorlopende levering van een dienst. Net als gas, water, elektriciteit enz.

Het modem/splitter/decoder/schotel zijn een product, maar de internet toegang enz zijn een dienst.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan de modem dus tot 7 dagen na levering kosteloos omruilen voor een "pakket zonder modem", de 69 euro die je aan kpn betaalt daarvoor krijg je dan terug.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1