ICS - VPN Utwente & probleem 2e pc.

Pagina: 1
Acties:

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
Hey,

Situatie:

2 computers, A & B.
Computer A hangt aan kabelinternet en d.m.v. ICS heeft Computer B internet.

Nu heb ik mijn VPN tunnel-tje naar de Utwente eens ingeschakeld en krijg ik het probleem dat Computer B geen internet hierdoor krijgt.

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

PVoutput

Verwijderd

Ok dit is inderdaad een probleem, want het gaat nooit werken... Als je een VPN verbinding aanmaakt schakelt deze je normale verbinding uit. Je hebt dan alleen die VPN verbinding. Schakel je de gewone verbinding weer in dan kun je wel weer internetten op de andere pc.
Ik meende dat hier nog geen oplossing voor was (correct me if I'm wrong)

• knights16
Dat meen je niet, is hiervoor GEEN oplossing?
dat bestaat toch niet in computerland ;(

PVoutput

Verwijderd

Volgens mij moet dat wel werken, simpelweg door een route add (dos prompt) toe te voegen aan je routerings tabel.

Zoek even op internet naar "route add" commando en probeer dat.

Op het werk hebben we zo ook e.e.a. opgelost.
Ook daar hebben we soms een vpn, maar het normale netwerk werkt daarnaaast ook nog.

Op de pc met ICS :
route ADD 157.0.0.0 MASK 255.0.0.0 157.55.80.1 METRIC 3 IF 2
bestemming^ ^mask ^gateway metric^ ^
Interface^
Als IF niet is opgegeven, probeert de opdracht de beste interface voor
een opgegeven gateway te vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 22:06 ]

Verwijderd

Ehm, waarschijnlijk is het genoeg om "Use default gateway on remote network" uit te zetten in de eigenschappen van je Dial-in Connection.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 22:20:
Ehm, waarschijnlijk is het genoeg om "Use default gateway on remote network" uit te zetten in de eigenschappen van je Dial-in Connection.
daarbij bedoelt hij deze optie:

Afbeeldingslocatie: http://www.phibiansoft.net/files/standardgate.jpg

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Waar het aan ligt, is de heel enevoudige reden dat NAT jou standaard internet verbinding als externe interface beschouwd, en daardoor alles wat getranslate word, naar internet routeerd, en niet over de vpn.

oplossing:
- Translate ook tcp en udp headers op je vpn interface.
- maak 2 statische routes:
1: 130.89.0.0 MASK 255.255.0.0 over je VPN (ddr route)
2: 130.89.1.223 MASK 255.255.255.255 over standaard internet

omdat de VPN server in Utwente ook in dat subnet ligt van de eerste route, moet deze een aparte route krijgen, omdat je anders die VPN server niet kan vinden.

Nadeel: Dit gaat niet werken met windows XP. upgraden naar W2k server met RRAS.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:00

rammes

koekebakker 1e klas

hmm welke software gebruik je voor die vpn? ik heb ook een vpn doos opgezet bij ons begrijf maar wat jij beschrijft dat is bij ons gewoon een instelling. dus VPN? is voor de rest geen netwerk.. dat is puur een beveiligings kwestie

Ik zou het doen!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
rammes schreef op 10 december 2003 @ 22:44:
hmm welke software gebruik je voor die vpn? ik heb ook een vpn doos opgezet bij ons begrijf maar wat jij beschrijft dat is bij ons gewoon een instelling. dus VPN? is voor de rest geen netwerk.. dat is puur een beveiligings kwestie
Gewoon standaard windows meut denk ik; zie http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/vpn.html#winxp

• knights16
Ik gebruik gewoon de standaard windows meuk als VPN.

PVoutput

Pagina: 1