Toon posts:

Weerstation WD 638 van Aldi

Pagina: 1
Acties:
  • 2.960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag bij de Aldi een weerstation gekocht. Een mooi ding. Er is alleen een probleem. Op de zender komt alleen maar 'Lo' te staan en geen temperatuur. Doe ik wat fout???

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Handleiding niet gelezen ofzo?

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb horen zeggen dat deze eerst gecalibreerd moest worden ofzo?
Of misschien vind hij de temp sensor niet.

Weet ik veel, lees de handleiding eens.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In de handleiding staat hier bij mij niks over, calibreren is niet echt nodig, dat is alleen voor de weersvoorspelling nodig. Ik denk dat je temperatuursensor kapot is, ik zou er even mee terug gaan. Je hebt de handleiding wel exact gevolgd?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:29

MaDLiVe

.-Observer-.

Grrrrrene schreef op 11 december 2003 @ 11:18:
In de handleiding staat hier bij mij niks over, calibreren is niet echt nodig, dat is alleen voor de weersvoorspelling nodig. Ik denk dat je temperatuursensor kapot is, ik zou er even mee terug gaan. Je hebt de handleiding wel exact gevolgd?
Even een vraag: Wat heeft hij gekost?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Grrrrrene
  • Niet online
24.99 dus :)

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
lo=low bat=nieuwe batterij er in????? 8)7

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:57

MaxxRide

Surf's up

Heb je eerde batterij in de zender (buiten) gedaan en daarna in de ontvanger (binnen). Vervolgens gaan ze drie minuten calibreren (kan ook handmatig door de chn knop 3 sec. in te drukken). Let er ook op dat de huiscode in de zender en ontvanger gelijk zijn en ook dat de channels kloppen.

En anders misschien even nieuwe batterijen erin. :+

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik had de eerste keer dat ik hem aanzette meteen een zender van iemand hier in de buurt te pakken, een temperatuur van 3 graden terwijl mijn buitenzender nog binnen lag :D Daar moet je idd wel ff op letten :)

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 19:32
Uit de faq:

Frage:
Was bedeutet HI oder LO in der Anzeige ?
Antwort
Der gemessen Wert des entsprechenden Sensors liegt außerhalb des Messbereiches. Beispiel: Bei einer relativen Luftfeuchtigkeit von 95% wird HI angezeigt, da der Messbereich für relative Luftfeuchtigkeit nur bis 90% geht.

http://www.wetterstation.ihrservice.de/

Overigens, de huiscode van de ontvanger, hoe kan je die instellen? dat doet hij toch automatisch of niet?

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 19:32
Ik vetrouw de weersvoorspelling overigens ook nog niet helemaal... hij blijft zonnig aangeven, maar het miezert buiten toch al wel de hele ochtend... het is grijs bewolkt 81% luchtvochtigheid en 1,8 graden...

Zender zend op kanaal 1 en de weergave op het display van de zender komt overeen met de weergave op het station.

Volgens de handleiding moet het station als het geen goed ontvangst van de zender heeft altijd bewolkt weer weergeven.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:57

MaxxRide

Surf's up

Het duurt ook minstens twaalf uur voordat er voorspellingen kunnen worden gedaan. Daarbij is het ook nog zo dat het 'maar' 75% zeker is.

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Verwijderd

Topicstarter
Hebben er dan meer mensen problemen met de zender???

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, hier geen problemen. Ik heb alleen de zender nog hier binnen liggen omdat ik weinig zin heb die zender buiten op te hangen als ik binnenkort ga verhuizen. Bij mij staat hij ook continu zonnig aan te geven, maar dat komt vooral door de luchtdruk en de temperatuur samen ofzo :)

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik had problemen met de DCF radioklok. Deze had geen ontvangst en moest ik dus met de hand gelijk zetten. Na inruil werkte de 2e ook niet. Na openschroeven en wat geklooi en handmatig instellen werkte het na een uur of wat ineens en was er wel ontvangst. Ik snap het niet, was ik te ongeduldig en duurde het gewoon uren voordat ie het doet of heb ik hem 'gerepareerd' ?
De voorspelling is inderdaad slecht, s'morgens staat er een zon op het display terwijl het de hele dag mistig en regenachtig is, smiddags staan er weer wolkjes op.

Verwijderd

bij mij werkt ie wel perfect, we hebben er ook een duurdere naast staan en die geeft ongeveer het zelfde aan.

Verwijderd

Ik vetrouw de weersvoorspelling overigens ook nog niet helemaal... hij blijft zonnig aangeven, maar het miezert buiten toch al wel de hele ochtend... het is grijs bewolkt 81% luchtvochtigheid en 1,8 graden...
Wellicht dat je er nooit op kan vertrouwen - het KNMI kan zelfs met de meest geavanceerde rekenmodellen met honderdduizenden(!) parameters per dag nog niet zeggen of het nou gaat miezeren of niet ;) overigens lijkt me die 81% luchtvochtigheid een beetje aan de lage kant als het regenachtig weer is. Meestal is het dan zo'n 97-98% of hoger...

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb de zender en het basisstation 's naast elkaar gezet en helemaal exact hetzelfde zijn ze niet nee. 3% verschil in de luchtvochtigheid, dat vind ik erg acceptabel (goed zelfs!), maar de temperatuur wil soms wel een hele graad verschillen, dat is toch wel jammer.

Verwijderd

is deze in alle aldi's te koop?
of alleen in TS' filliaal?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:29

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 20:24:
is deze in alle aldi's te koop?
of alleen in TS' filliaal?
Allang weer uitverkocht :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Grrrrrene
  • Niet online
Ze waren overal tekoop, maar ik vraag me af of hij er nog is :)

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 14 december 2003 @ 20:58:
Ze waren overal tekoop, maar ik vraag me af of hij er nog is :)
weet iemand dan ergens in een andere winkel een cheap weerstation zon zelfde ding.

Moet ik altijd ngo een keer hebben namelijk.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Zo'n ding had ik ook, elke keer als het ging regenen begon het ding te piepen omdat hij het nodig vond om een storm alarm te geven.
Sinds die tijd ligt het ding op zolder en hoor ik um nog af en toe piepen, die goedkope troep werkt voor geen meter imho...

Verwijderd

Uitstekend apparaat. Werkt al 7 jaar bij in mij huis. Zender een paar dagen geleden door smeltwater vol gelopen en buiten werking geraakt. Zender uit elkaar gehaald en een halve dag op verwarming te drogen gelegd.
Vervolgens brak er een draadje naar het batterijen-vakje af, weer vastgesoldeerd, daarna batterijen er in en weer werken!!! :)
Denk om de rubber dopjes waarmee de zender geprogrammeerd kan worden, verlies die niet als je het frontpaneel loshaalt.

Net Pro Q C System Euroservice in Gulpen gebeld. Weerstation is niet meer leverbaar, maar de zenders nog wel a €19,70.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 10:14 ]

Pagina: 1