raaaar!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
Ik heb een nogal vaag probleem met me netwerk...ik heb dus 2 pc's en heb me internet gedeeld met sygate (allebei win 98 en sygate 4.0) nu kon ik oppeens niet meer napsteren, downloaden, icq-en en msn-en op me server...ik dacht dus dat het aan casema lag...

Na 2 dagen geen verandering ging ik maares kijken op me client pc en daar kon ik gewoon alles op doen! en niets deed(doet) het op me server pc...wat kan ik doen?

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Verwijderd

Als je win98 se hebt, kun je beter de standaard inernet sharing gebruiken, deze werkt stukke beter :)

• blinkymichiel
mm...op me sever staat windows 98 se..maar waar staat dat over internet sharing dan? hebbik nog nooit gezien!

ene, op me client staat 'gewoon' win 98

Alleen het rare is, is dat ik een tijdje geleden me partitie had gedelete waar ook sygate client op stond...alleen internetsharing doet het nog gewoon....

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat moet je ff apart installeren, via setup (bij configscherm --> software).

T heet ICS oid, mote je maar ff kijken.

• blinkymichiel
mm...kan ut nie vinden...

maar het rare is, dat zelfs na uninstall van sygate, internet het nie gewoon doet op me server...ik kan niet downloaden met napster en niet chatten...hij zegt de hele tijd datie de server niet kan vainden en bijv bij download accelerator plus zegtie: 'failed socket creation'

iemand een iedeetje wat ik moet doen??

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op zaterdag 09 december 2000 18:15 schreef blinkymichiel het volgende:
mm...kan ut nie vinden...

maar het rare is, dat zelfs na uninstall van sygate, internet het nie gewoon doet op me server...ik kan niet downloaden met napster en niet chatten...hij zegt de hele tijd datie de server niet kan vainden en bijv bij download accelerator plus zegtie: 'failed socket creation'

iemand een iedeetje wat ik moet doen??
Diagnose: Windows fucked up ;(

wat je kan doen: probeer eens al je netwerkkaarten uit de properties van netwerkomgeving te gooien. ook alle protocollen en clients.

als het helamaal leeg is, ff restarten. helemaal afsluiten + AFZETTEN! (echt doen)

daarna 10 tellen wachten, booten.
Netwerkkaarten instaleleren. Alleen TCP/IP en best./print deelen installeeren.

nu ICS instaleren.
Hopen dat ie ut doet. anders kun je je windows opnieuw instaleren.

(zet er dan meteen win2k op :P)

EDIT: Usual typo's ;(

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• blinkymichiel
ah...hier kan ik nou echt wat meej, tnx hey!

Ik ga maar gelijk alles proberen...

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Windows Internet Connection Sharing (ICS) bestaat alleen in Windows98 Second Edition, dus niet in de "gewone" versie.

Je kan het vinden in:
Configscherm > Software > Windows Setup > Internet Werkset > Delen van Internet-verbinding (Internet Connection Sharing als je de Engelse versie hebt; bovenste optie in ieder geval).

Als je dat aanzet op je server, wijst het zich vanzelf. Anders moet je gewoon ff de Help doorzoeken op Internet Sharing en dan de stappen volgen. Staat er heel duidelijk in uitgelegd...

Bloed, zweet & koffie

• blinkymichiel
Internet doet het nu helemaal niet meer...de computer loopt te zuren, als ik dan verbinding heb, dat de windows internet componenten niet goed werken ofzo

Ik ga vandaag maar win 98 helemaal opnieuw instaleren...als jullie geen andere oplossingen hebben tenminste...

Pagina: 1