Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:55
Hoi,

Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen, een dual was de bedoeling. Ik zat eerst te denken aan een bp6, maar ben daar toch maar van afgestapt. Nu is de keuze gevallen op een Supermicro 6DBE. En nu is de vraag met de nieuwe Coppermine's. Kunnen deze erop? want ik heb nog geen converterbordjes hiervoor gevonden.

Een andere optie is dat nieuwe intelServerbord met een 840 chipsetje. Nadat ik over die 810 en 820 chipjes niks dan bagger heb gehoord wil ik wel eens weten of die 840 wel beter is.

De pc wordt geen server maar een gewoon zwaar werkstation waar ik ook wel eens games op wil spelen. dus het is geen veredeld tikmachinetje. Hij zal gevruikt worden voor webdesign en dergelijke, dus redelijk zware proggies.

iemand hier een antwoord op?

Verwijderd

waarom 840/820/810 kan denk ik beter gaan voor een bx veel betere prijs/kwaliteit verhouding. maak je niet druk om 133mhz/agp4/udma66 ik en vele andere vinden het "overrated technologies"

ik weet niet maar het zal haast wel op een 840 moet ook rambus en volgens mij heeft niemand 1100 dollar over voor 128mb geheugen en dat tegen slechts tegen pak um beet 10% meer snelheid

kan beter ff wachten op een gigahertz athlon op een k7v blaast elke dubbele intel eruit

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je moet je afvragen of de spellen die je speelt onder win2000 werken en zo niet of je bereid bent om een dualboot te draaien.

Als je bij deze vragen 2x nee krijgt zou ik eens bekijken of je niet beter een single Athlon 800 of PIII 800E kunt aanschaffen.