E-mail via T-Mobile

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Nokia 6600.... Maar ik heb een brandende vraag ik heb T-Mobile als provider ik kan prima gebruikmaken van T-Mobile MMS en t-Zones dankzij aantal van jullie die de juiste Proxy-instellingen hadden.

Maar waar ik de Nokia 6600 ook voor heb is om te e-mailen en dat wil wel lukken via de WAP pagina van t-Zones met m'n eigen e-mail acount (Wanadoo). Maar daar kan je niet echt veel mee je kan géén bijlage b.v. JPG bestand bekijken en je krijgt geen melding op je toestel dat je e-mail heb. Dus ik wil via m'n mailbox van m'n toestel gaan instellen. Dus ik heb bij T-Mobile een GPRS Actief abonnement erbij genomen (Is bij toegangspunt ook geweizigd in "wap-act" inplaats van "wap") en had handmatig een nieuwe mailbox gemaakt met mijn instellingen van Wanadoo maar wilde niet werken, ik heb zelfs via de Nokia site confugiratie instellingen toegezonden voor e-mail is het zelfde als toen ik het handmatig instelde maar ik dacht laat ik het maar proberen, maar helaas het werkt nog steeds niet.

Ik weet eigenlijk niet meer precies wat ik moet doen om de juiste instellingen te krijgen. :?

Ik hoop dat één van jullie me kan helpen

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 22:53
Nou ik zit zelf met het probleem dat ik wel een GPRS verbinding kan leggen voor WAP en Internet (dus ook e-mail).

Ik heb de instellingen van T-mobile ontvangen en inderdaad een proxy server toegevoegd en port. Maar ik krijg m'n MMS niet aan de praat!?

Weet iemand hier meer over?

www.lenswork.nl

Verwijderd

Eerlijk gezegd zit ik met een soort gelijk probleem, vandaar dat ik het post in dezelfde thread.

Ook ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van de Nokia 6600. Naast dat het mogelijk is om met de telefoon filmpjes te maken gebruik ik hem ook erg veel als camera (kwaliteit is bagger).
Nu heb ik een website ontdekt (www.yes2mms.nl) waar je gratis en onbeperkt (mms) foto's kunt uploaden, je eigen online fotoalbum zeg maar. Inmiddels is mijn foto geheugen op mijn telefoon nagenoeg vol en wil ik ze allemaal e-mailen naar www.yes2mms.nl, maar dat lukt niet.

Ik ben niet niet al te handig met mobiele telefoons, maar zal het wel leuk vinden als het lukt. Ik krijg mijn provider (chello) configuratie niet juist in mijn telefoon. Wie kan mij helpen met de instellingen?

Uiteraard is het ook een optie om via het meegeleverde kabeltje eerst alles naar mijn pc te halen en vervolgens up te loaden, maar ik zou het wel aardig vinden als ik leuke dingen spot en die vervolgens meteen kan delen met heel Nederland. (e-mail naar website). :)

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Verwijderd

Voor de duidelijkheid, ik maak ook gebruik van T-mobile en T-zones.

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij eindelijk gelukt via dit forum op "Nokia 6600 deel 2" gevonden van Yosmite _/-\o_ . Het waren wel de instellingen van Orange maar het werkt perfect!!!

"Je moet voor e-mail niet dezelfde verbinding gebruiken als voor Share. Share gaat namelijk via het toegangspunt wap, maar e-mail moet via het toegangspunt internet.

Hieronder nog een keer de instellingen voor e-mail:

e-mail client

Om gebruik te kunnen maken van de E-mail client, moet je eerst de Internet-instellingen invoeren. Dit gaat als volgt:

stap 1
druk op de menu-toets (boven de 5 en 6) om in het hoofdmenu te komen

stap 2
ga naar 'Instrumenten' en druk op de joystick om deze te selecteren

stap 3
kies 'Instellingen' en druk op de joystick om te selecteren

stap 4
kies 'verbinding' en druk op de joystick om te selecteren

stap 5
kies 'toegangspunten' en druk op de joystick om te selecteren

stap 6
klik op 'opties' en ga naar nieuw toegangspunt, selecteer 'standaard instellingen gebruiken' en druk op de joystick om te selecteren

stap 7
je komt nu in een menu waarin je een nieuwe verbinding kunt aanmaken. Vul vervolgens het volgende in:

Naam verbinding:
internet

Drager gegevens:
GPRS

Naam toegangspunt:
internet

Gebruikersnaam:
geen

Vraag om wachtwoord:
nee

Wachtwoord:
niet van toepassing

Verificatie:
Beveiligd

Ip-adres gateway:
0.0.0.0

stap 8
klik nu 3 maal op terug, kies voor afsluiten en vervolgens weer op terug. Je bent nu weer in het hoofdmenu.

e-mail instellingen

Nu moet je de e-mail instellingen nog invoeren

stap 9
ga naar 'berichten' om de email-instellingen in te voeren. Druk op de joystick om deze te selecteren

stap 10
klik op 'opties'

stap 11
ga naar 'instellingen' en druk op de joystick om te selecteren

stap 12
ga naar 'e-mail' en druk op de joystick om te selecteren

stap 13
kies voor 'mailboxen' en druk op de joystick om te selecteren

stap 14
de telefoon antwoordt 'Geen mailbox gedefinieerd. Nu definiëren?' Druk op ja

stap 15
vul het volgende in:

Mailboxnaam:
[voorbeeld] orange

Toegangsp. In gebr.:
internet

Mijn email-adres:
[voorbeeld] piet.jansen@orange.nl

Server uitg. mail:
[voorbeeld van een orange-mailbox] smtp.orange.nl.

Bericht verzenden:
[kies] meteen [of] bij volgende

Kopie naar mij:
[kies] nee [of] ja

Handtek. opnemen:
[kies] nee [of] ja

Gebruikersnaam:
[vul je e-mail gebruikersnaam in]

Wachtwoord:
[vul het wachtwoord in dat je toegang geeft tot je mailbox. Voor Orange e-mail vul je je wachtwoord voor mijn Orange (internet) in hoofdletters in.]

Server inkom. mail:
[voorbeeld van een orange mailbox] pop.orange.nl.

Mailboxtype:
POP3

Beveiliging:
Uit

APOP beveil.inloggen:
Uit

stap 16
klik nu 3 maal op terug en kies voor afsluiten. Je bent nu terug in het hoofdmenu."

Maar vergeet bij T-Mobile géén GPRS Actief of GPRS Intensief dienst aan te vragen via de klantenservice. En bij menuoptie "verbinding" en dan "bewerken" op de telefoon, t-zones te veranderen in "wap-act" (voor GPRS Actief) of "wap-int" (Voor GPRS Intensief)

Ik ben er erg blij mee :D :D :D

Succes

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 19:57

limit28

Loading.....

FlameBoy schreef op 16 december 2003 @ 10:19:
Nou ik zit zelf met het probleem dat ik wel een GPRS verbinding kan leggen voor WAP en Internet (dus ook e-mail).

Ik heb de instellingen van T-mobile ontvangen en inderdaad een proxy server toegevoegd en port. Maar ik krijg m'n MMS niet aan de praat!?

Weet iemand hier meer over?
volgens mij moet je MMS apart aanmelden, zo was het bij mij
wap via t-mobile site aanvragen
dan apart weer via die site mms aanvragen

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 14:46:
Het is mij eindelijk gelukt via dit forum op "Nokia 6600 deel 2" gevonden van Yosmite _/-\o_ . Het waren wel de instellingen van Orange maar het werkt perfect!!!

................
Ik heb deze instellingen ingevoerd zonder dat ik GPRS intensief of actief heb en ze werken gewoon!
De kosten zijn:

T-Mobile GPRS (Internet) € 0,98 per 100 KB (je betaalt per 100 KB*)

Voor die 100KB geldt "Blockrounding", het dataverkeer per dag wordt afgerond per 100KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 21:08:
[...]

De kosten zijn:

T-Mobile GPRS (Internet) € 0,98 per 100 KB (je betaalt per 100 KB*)

Voor die 100KB geldt "Blockrounding", het dataverkeer per dag wordt afgerond per 100KB
je betaalt per 10 kB, niet per 100 kB. En blockrounding gebeurt ook per 10 kB.

Bron en bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 00:34:
[...]

je betaalt per 10 kB, niet per 100 kB. En blockrounding gebeurt ook per 10 kB.

Bron en bron
Ik had het over de instellingen zonder GPRS Actief of intensief, dus gewoon GPRS (Internet). Dat gaat wel degelijk per 100 KB met 100 KB blockrounding voor € 0,98.

Zie hier en hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing (na uren en uren puzzelen) voor internetten via notebook, bluetooth, Nokia 6600 en T-mobile GPRS.

Alle instellingen en een handleiding vindt u op: www.neweon.nl/nokia6600gprs.htm
Pagina: 1