Mijn Plextor 16/10/40A knippert steeds 2x

Pagina: 1
Acties:

• machuidel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een Plextor 16/10/40A gekocht voor het maken van bijv. backups. Tot nu toe kan ik bijna tellen hoe vaak ik hem heb gebruikt, ongeveer 1 cd om de 2 maanden. Na al die keren goed gewerkt te hebben is mijn Plextor plotseling gestopt met werken. Hij kan ook geen CD's meer lezen.

Wanneer ik de computer opstart duurt het ongeveer 20 seconden en dan begint het geel/oranje LED'je op mijn Plextor te knipperen, steeds 2x achter elkaar en dan rust.

Op de website van Plextor stond dat ik het eerst moest proberen zonder de IDE kabel erin. Helaas nog hetzelfde probleem wat zou kunnen betekend de CRC check heeft gefaald en de flash data mogelijk corrupt is. Ik heb daarna verschillende BIOS versies geprobeerd zonder resultaat (ook de laatste versie).

Ik heb destijds bijna 450 gulden betaald met het idee dat het 5 jaar mee zou gaan en zou het daarom verschrikkelijk vinden als het kapot is, aangezien mijn garantie net 2 dagen is verlopen :(.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Mike Machuidel

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 17:48
Ik heb het een keer gehad en heb vanalles geprobeerd maar hij bleef knipperen. Als laatste redpoging heb ik diverse keren de firmware geupdated, terug naar oude versie, dan weer nieuwe versie. Wanneer ik de firmware update stopte hij een poosje met knipperen. Op een gegeven moment heb ik een lege cd erin gestopt op moment dat hij niet knipperde en hij deed het weer. Of het toeval is....