[coax] Ineens ruis op de kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Vorige week lag ik in mijn bed tv te kijken en op een gegeven moment merkte ik dat het beeld slechter begon te worden, was toch al van plan om te gaan slapen dus heb er toen verder maar niet naar gekeken. De volgende dag wou ik iets cappen en bleek dat het beeld nog steeds slecht was. Ik heb het toen maar afgedaan als storing bij UPC.

Maar inmiddels een week later is het beeld nog steeds slecht. Ik ben alle kabels al langsgelopen om te zien of er misschien ergens de mantel de kern raakte, maar niets van dat alles. Ook geprobeerd met een andere splitter, geen verbetering van het signaal. Terwijl het signaal in de woonkamer gewoon goed is, is het op mijn slaapkamer enorm crap.

Ik heb waar de kabel binnenkomt een splitter zitten, waarvan 1 in de woonkamer blijft en de andere naar mijn slaapkamer. Daar wordt het weer opgesplits in 2 signalen, 1 signaal blijft op mijn kamer, de andere gaat naar de slaapkamer van mijn ouders. Maar ook daar is het beeld wel goed. Het omdraaien van de Vivanco SAT splitter heeft ook geen effect.

Waardoor komt het dat ik zowel op mijn tv als pc het beeld slecht is, terwijl het voorheen gewoon goed was. Kan bepaalde apparatuur hier effect op hebben ?

Nog even wat extra informatie:

mijn tv: Akai
tv-kaart: Medion (werkte voorheen errug goed)
tv ouders: Sharp
gebruikte splitter: Vivanco SAT Breitbandverteiler meer info

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zet je tv eens bij een andere aansluiting. Als het beeld daar ook slecht is --> TV stuk.

• Red
TV bij een andere aansluiting heeft WELeffect. Dus dan heb ik wel goed beeld.... En wat me nu opvalt is dat het alleen bij de Ned 1,2,3 is en bij sommige andere zender.

[ Voor 16% gewijzigd door Red op 14-12-2003 11:43 ]

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:35

Acheron

updatepack.nl

Het beeld van UPC is vanaf deze week ook bij mij slechter geworden. Ik denk dat je de oorzaak bij UPC moet zoeken :(

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Red
Maar jij zit in de regio Assen zo te zien hp38guser ? Misschien dat er meer mensen zijn die problemen hiermee hebben dan.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DoRRoN schreef op 11 december 2003 @ 22:52:
TV bij een andere aansluiting heeft geen effect. En wat me nu opvalt is dat het alleen bij de Ned 1,2,3 is en bij sommige andere zender.
Die zitten meestal allemaal op de vhf band.
TV waarschijnlijk stuk dan...

Verwijderd

hier in groningen, zijn ned 1,2,3 ook altijd waardeloos en net5 ook...

Verwijderd

pzies vooral ned 2 is altijd crap in groningen..

en ik weet niet waarom maar meestal op dinsdag en woensdag avond tijdens de CL..

kan ook zijn omdat ik anders nooit zoveel tv kijk.... :D

• Red
little_soundman schreef op 14 december 2003 @ 02:00:
[...]

Die zitten meestal allemaal op de vhf band.
TV waarschijnlijk stuk dan...
Nee, TV is niet stuk, want dan zou ook mijn TV-kaart stuk moeten zijn, daar precies hetzelfde probleem :)

• Red
Okay, even een subtiel kickje. Weet iemand waar het aan kan liggen dat er bepaalde kanalen ruis geven op zowel mijn TV als op mijn TV-kaart ? Andere TV's aan de splitter geven wel goed beeld. Ligt ook niet aan mijn TV, aangezien die het op een ander punt wel goed doen.

• Tijmen
  • Laatst online: 24-07 07:58
Nou als jij zegt dat de rest van de TV's wel goed beeld geeft. Behalve je PC en jouw tv vanaf de splitter, dan lijkt het mij duidelijk dat of de kabel de boosdoener is, of je kabel word verstoord door iets wat bij de kabel of TV ligt.

Ik zou eens proberen een coax kabel rechtstreeks vanaf de hoofdaansluiting te leggen naar jou tv. Als dan het signaal wel goed is dan ligt het intern fout.
Vanaf de splitter naar jou TV.

• Red
Coax aansluiting rechtstreeks vanaf de hoofdaansluiting is geen optie, aangezien dat 1 verdieping hoger is en er maar een gat ligt van 3cm doorsnee, waar nu al 2x UTP + 1 x coax doorheen ligt.

Waar zou ik aan moeten denken bij een boosdoener wat stoort op de kabel ? Heb hier eigenlijk alleen maar normale apparatuur staan
Pagina: 1