Toon posts:

Eheim 1048 maakt veel lawaai door lucht in systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haidieho, ik heb dit staan:

- Lian-Li PC70 kast
- XP1700+ @ 2100 Mhz

- Angeleye bay reservoir, Black Ice II kloon van Innovatec, Innovatec Rev.3 koelblok
- Eheim 1048.

Er zit kennelijk erg veel lucht in het systeem omdanks dat het al bijna 4 weken zo draait. Het bay-reservoir is bijna geheel gevuld en ik kan me niet voorstellen dat er daardoor lucht in het systeem komt.

De pomp staat op de bodem van de kast, het reservoir in een drivebay en de radiator zit bovenop de kast gemonteerd.

Dus:

====rad====

[___res___]

[pomp]

En het blok zit iets onder het reservoir qua hoogte. Ik heb meerdere keren geprobeerd om de kast opzij te leggen om de lucht eruit te krijgen (wordt vaak aangeraden las ik) maar dit hielp niets.

Mijn kast suist nu redelijk rustig maar er is een constant zacht prrr prrrrpr prrr prrrr van de pomp te horen.

Hebben jullie nog ideeën?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je hebt lucht in je pomp.. dat deze op de bodem staat is opzich slim, want lucht stijgt op in water ;)

maar probeer is je pomp los te halen van de bodem en dan wat rond te draaien enzo.. (liefst met pc uit natuurlijk)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wat ook kan gebeuren is dat je impeller los gaat zitten... haal je pomp uitelkaar en draai er een paar slagen teflon tape omheen, en duw dan de impeller er weer op.. deze zou nu vast moeten zitten ipv 'los' en niet meer ratelen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Nou het was heel simpel, de slang naar het blok was iets te kort waardoor die is gaan knikken. En als ik een slang op een willekeurig punt inknijp maakt de pomp ineens ook heel veel herrie.

In elk geval bedankt :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:42

Epsilon

mocht het neit helpen
zet je pomp een keer aan en uit

helpt bij mijn 1048 meestal wel iig :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Epsilon schreef op 10 december 2003 @ 21:19:
mocht het neit helpen
zet je pomp een keer aan en uit

helpt bij mijn 1048 meestal wel iig :)
in jouw geval zit de impeller dus los (ik heb exact hetzelfde, en ben momenteel mijn complete systeem uitelkaar aan het halen voor revisie en wat extra mods)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Chiron schreef op 10 december 2003 @ 21:51:
[...]

in jouw geval zit de impeller dus los (ik heb exact hetzelfde, en ben momenteel mijn complete systeem uitelkaar aan het halen voor revisie en wat extra mods)
Nee, dat haalt ook het lucht eruit; anders hoor je hie rbij mij ook vaak het water spetteren in de pomp zegmaar, soms 3x aan en uit en dan zie je het water goed doorlopen.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-01 14:37

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

De beste remedie voor lucht in je waterkoelingssysteem is: Schudden en draaien! Echt waar! :)

Lucht in een waterkoelingssysteem is eigenlijk het ontbreken van water op bepaalde plaatsen, dus als je met een beetje hulp het water op de goede plek helpt en daarnaa het pompje weer aanzet, zouden er wat belletjes mee naar boven moeten komen, heb je na lang schudden nog geen resultaat, dan is er iets mis met je pompje. Vergeet ook niet met de radiator te schudden, dat zijn namelijk de primaire luchtophopings plaatsen!

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Pagina: 1