• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:27
ik heb adsl hierboven. er loopt nu van boven naar benedne naar de meterkast door zo'n gele pvc buis, een telefoonlijn voor de telefoon, een netwerkkabel voor adsl ( die lag er al dus heb ik laten liggen en nieuw stekkertje eraan) .
maar nu wil ik ook nog een tvkaart dus moet er een coax komen. maar het buisje is zo goed als vol.
telefoon gaat maar door 2 draadjes, adsl dacht ik ook???? (ik heb geen isdn) dus ik dacht ik laat adsl en telefoon door 1 telefoonlijn lopen. en daarnaast een coax-kabel trekken.

is dat mogelijk of krijg ik nu heel veel last van ruis en storingen in mijn telefoon/adsl/tv verbinding??

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
als het goed is zit er een splitter in je meterkast die frequenties split.

dit doet ie juist om er 2 kabels van te maken (1 adsl, 2 telefoon) dat ding zit d'r niet voor niks hoewel het soms wel werkt om adsl op ej telefoonding te doen (maar dan vaak langzamer)

ik denk dat je toch even een extra gaatje moet boren

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:27
ja maar in 1 telefoonlijk zitten 4 aders
je telefoon gebruikt er 2
je adsl verb. ook 2
dus als je dan gewoon 2 stekkerjtes aan 1 snoer knijpt.....

Verwijderd

dit moet werken ja, heb het zelf ook al gedaan bij een oom van mij. Dit heb ik toen gedaan op de utp kabel. 1 RJ11 eraan gemaakt voor de telefoonlijn ( 2 aders) en 1 RJ45 met de rest. Wat het is zonde om die andere 2 te laten slingeren. Dit kan als je maar de goede volgorde aanhoudt :)