Toon posts:

Rare foutmeldingen windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mensen,

Dit is het verhaal:

Ik heb een windows 98 systeem geupdate naar een windows 2000 systeem.

Na de instalatie komt hij nu met wat rare fouten waarvan ik zo ten eerste niet veel van snap. misschien jullie wel!!

Hij geeft ten eerste elke keer een melding dat die bestanden heeft aangetroffen die die wil verversen. Hiervoor vraagt die de win2k cd. maar nadat je hem er in gestopt hebt begint die wat te kopieren naar de hdd, alleen even later krijg je die melding weer.
De melding komt niet wanneer je een bepaalde handeling doet.

Verder als ik een spel wil opstarten, stop die bij het splash screen.(het opstart scherm van het spel)

In het logboek staan de volgende fouten:
-Kan i/o besturinginformatie van NBT-apparaat niet lezen.
-Beschadigd blok in apparaat \device\cdrom01

Ik zie het wel als jullie antwoorden of vragen hebben, ik heb controleer de topic de hele avond dus ik zal gelijk reageren.

Alvast heel erg bedankt.

Groeten Ivo

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

misschien handig als je het EventID ook even post (dan daarmee op www.eventid.net kijken)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de typ daar kan ik in ieder geval ff naar kijken

Verwijderd

Topicstarter
event id's:

3101
7
7000
2002

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet de oplossingen van de events bekijken omdat je dan lid moet zijn, kan iemand anders dat wel??

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 20:39:
Ik kan niet de oplossingen van de events bekijken omdat je dan lid moet zijn, kan iemand anders dat wel??
support.microsoft.com

hoef je geen lid van te zijn

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Het rare met EventID 7 (beschadigd blok in apparaat \Device\cdrom01) dat het instaleren van win2k wel gewoon goed ging!!!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Heb je een UPGRADE gedaan van Windows 98 naar Windows 2000? Het zou namelijk wel eens kunnen dat er nog wat oude files en/of drivers bestaan die niet meer gebruikt (mogen) worden ofzo....

Gooi de CD-Rom eens weg uit de device manager en start dan opnieuw op.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Jongens de meeste problemen heb ik verholpen.

Ik zit alleen nog met de melding dat elke keer van dat die de windows 2000 cd nodig heeft om bestanden te verversen!!

Groeten Ivo

Verwijderd

Topicstarter
maartena ik zal dit ff proberen.
Kan dit alleen niet nu proberen, want computer staat ergens anders, maar bedankt voor de tip!!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 20:40:
Het rare met EventID 7 (beschadigd blok in apparaat \Device\cdrom01) dat het instaleren van win2k wel gewoon goed ging!!!
Hele bekende foutmelding.
Zelf heb ik net een nieuw systeem en ook deze heeft (net als mijn oude) last van deze foutmelding (CD RW al vervangen enz., maar fout blijft bestaan).
Deze fout treedt hier overigens alleen op als ik EZ CD Creator installeer (versie maakt daarbij hier in elk geval niets uit...)...

Ik heb ooit eens gezocht op deze melding, maar een oplossing is er niet, slecht wat "algemene" info..
Maak je over deze melding maar niet druk!

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is wel irritant dat die elke keer in beeld komt!!

weet iemand hoe die deze dan eventueel kan uitzetten??

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun je niet gewoon de i386 directory ff naar je hd kopieren

bij de volgende keer wijzig je het pad naar je lokale i386 directory dan zal hij hem in de teokomst wel uitzichzelf oppakken

Iperf

Pagina: 1