Toon posts:

Bij starten acrobat reader start windows messenger setup*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn vraag ff opieuw gepost, ik zat in de verkeerde categorie, mijn welgemeende excuses.
Mijn vraag dan:
Als ik adobe Reader opstart, wil windows installer windows messenger installeren. Dat gaat als volgt;
Ik klik op Adobe Reader en terwijl hij aan het opstarten is, verschijnt Windows Messenger Installer. Die probeert zich te installeren en op dat moment geeft hij een foutmelding: Er is een fout opgetreden bij het installeren van assemblyonderdelen. Dit is vreemd, aangezien ik zowel Adobe Reader als Windows Messenger al heb geïnstalleerd en zelfs al heb gebruikt. Ik wil dus helemaal niets installeren of zo.
Ik heb overigens een legale windows xp installatie en Windows Messenger 5.0 en Adobe Reader zijn gratis applicaties.

hoe kan ik dit probleem het beste oplossen beste tweakers:?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 20:15 ]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:03
het lijkt me slim om bijde programma's opnieuw te installeren:)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je intoxicated in "Probleempje, Ik zoek assistentie van TWE..." gelezen? Zou je je topic even willen ontdoen van geschreeuw ajb dan? :*

Wat als je eerst windows messenger overnieuw installeert (kijk even inde meuktracker voor een downloadje) en dan reader probeert?

In het algemeen: wat heb je al geprobeerd en waar heb je al naar gezocht? Zo schieten we op kleiduiven met een blinddoek om* :)

*metafoor :P

[ Voor 25% gewijzigd door G33rt op 10-12-2003 20:08 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel aangepast van "Ik heb Problemen met Windows Messenger." naar "Bij starten acrobat reader start windows messenger setup". Deze topictitel dekt de lading van je topic wat beter ;)

Zou je, zoals G33rt al zegt, je post willen ontdoen van het geSCHREEUW? Dit wordt niet echt op prijs gesteld namelijk. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done

Verwijderd

Topicstarter
excuses daarvoor

• G33rt
heb je ondertussen windows messenger al gedownload (zoek hem desnoods terug met onze eigen meuktracker) en geprobeerd te installeren? ook kan je proberen een andere versie van acrobat reader te installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb adobe reader opnieuw geïnstalleerd.

Vervolgens heb ik windows messenger proberen te verwijderen of te herinstalleren, maar dat ging niet.
Op het moment dat ik windows messenger probeer te herinstalleren, geeft hij dezelfde foutmelding weer:

Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van assemblycomponent {874793FC-5F43-496A-.......}. hresult: -2147024864

Het verwijderen van windows messenger lukt al helemaal niet.

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 08:25 ]

Verwijderd

Voor het geval dat je nogsteeds windows messenger wilt verwijderen,kijk ff bij search,want het kan wel hoor.. :)

edit:
ik heb het zelfs ff voor je opgezocht,aardig hè? O-) : Windows Operated Systems - FAQ

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb heel wat topics gevonden bij search en heb ook het volgende gedaan.
uitvoeren: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove.

Dit leek prima te werken. Messenger 4.7 lijkt nu voor goed weg te zijn, maar 5.0 probeert zich elke keer als ik Adobe Reader opstart, te installeren.

Kan ik met een soortgelijke opdracht als hierboven, messenger 5.0 wegkrijgen?

• G33rt
Hebben we het over MSN of Windows Messenger? In principe staat MSN Messenger 5.0 gewoon in de software lijst van het control panel, en nieuwere versies van Windows Messenger ook dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
in de map Software staat hij inelk geval niet. En ik dacht dat ik alles had verwijderd. In mijn map program files had ik hem al gewist, nog voordat ik de de run methode heb gedaan.

Verwijderd

Hmz..ik doe altijd na het installeren van windows gelijk die run methode en dat verwijderd dan windows messenger én msn messenger... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat komt natuurlijk doordat je eerst een nieuwe installatie op je computer hebt gezet. Als je dan die run methode doet, verwijderd hij idd alles. Maar ik heb ook nog windows messenger 5.0 geïnstalleerd. Daar heb ik nu problemen mee. Hij heeft het originele Windows messenger helemaal verwijderd, maar vergat daarbij windows messenger 5.0 ook te verwijderen. Mijn vermoeden is dan ook, dat het programma van 5.0 net een andere naam heeft, bijvoorbeeld msmsgs5.

Msn messenger heeft hij gelukkig niet verwijderd. Ik gebruik namelijk altijd Msn messenger 6.1 in combinatie met Msn plus 2.51.

Ik wil dus alles van Windows messenger eraf hebben en gebruik maken van Msn messenger

Verwijderd

Topicstarter
ik kijk nu op mijn computer en wat zie ik. Windows messenger??????

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Heeft te maken met Wisptis.exe (digital ink) , TabletPC en een bug in Acrobat Reader 6 (die dus wisptis.exe aanroept). Wisptis.exe wordt (o.a.)* met Windows Messenger 5.0 mee geïnstalleerd.

'Oplossing' is Acrobat Reader 5.x gebruiken.

* Ook met Journal Viewer en Office 2003, dacht ik.

Verwijderd

Klopt Jake, ook office 2003 , Acrobat starte bij mij Frontpage installatie.
Nu Acrobat 5.0 en probleem opgelost.
Bedankt voor de tip.

gr. laptopper54

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip Jake. Ik heb nu echter nog iets leuks ontdekt. Als ik de run methode heb gebruikt om windows messenger te verwijderen, installeerd windows het programma gewoon opnieuw. Is dit probleem bij iemand bekend?
Pagina: 1