Om even terug te komen op 'hoe weet de pc nou dat ik een crack gebruik?', als je de cd er 1 keer in doet (om te installeren) kan hij natuurlijk zien dat dit een SafeDisc cdtje is. Dat slaat hij dan bijvoorbeeld ergens op, en vervolgens controleert hij iedere keer dat je opnieuw opstart of de exe nog de goede is. Het is dus best mogelijk en nog niet zo moeilijk ook.
Dit zou je kunnen testen door vanaf een niet cd-speler (netwerkschijf? als je nog een pc hebt, 2 netwerkkaarten + kabel dan deel je gewoon de cdrom in de 2e pc) het spel te installeren. De crack eroverheen en het zou (theoretisch gezien

) weer moeten werken. Er zal dus ergens op jou pc een hash of zelfs kopie van de originele exe staan, of jij die kunt vinden is de vraag, want het zal waarschijnlijk niet gewoon in C:\Program Files\Anti-Crack\Hashes\ staan

.
Format C: is wel leuk en makkelijk enzo, maar ik zou eens kijken naar alle services die opgestart worden. Het zal (natuurlijk) niet bij Software staan, want ze willen niet dat jij het verwijderd.
Services zijn te vinden in het Configuratie Scherm. Ik heb de engelse versie, dus ik weet niet precies wat de vertaling is, maar bij mij staat hij hier:
Configuratie Scherm -> Administrative Tools -> Services
De kans is ook hier klein dat de naam of beschrijving klopt (als er al iets staat dat ermee te maken zou hebben), maar het is het proberen waard. Eventueel kun je Spybot S&D downloaden en de advanced mode starten, daarin kun je zien welke services gestart worden als windows start) tools->system startup - NIET services, dat is wat nu draait). Er staat bij de meeste dingen ook een beschrijving en of het wel/niet nodig is. Gewoon alles uitzetten wat je niet kent en waar geen beschrijving bij staat, of als er staat dat het toch niet nuttig is.
succes