Toon posts:

Anti-crack software op Dell computers?

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een Dell 8300. Nu krijg ik bij sommige spelen opeens heel even een Safedisc startup schermpje te zien (of van een andere anti-crack maatschappij). Zit er soms software op een Dell die controleert dat je geen cracks gebruikt? Ik wilde zonet m'n no-cd file installeren van NFS HP2 en NFS Porsche en toen werkte het programma niet meer! Terwijl op m'n oude computer alles wel werkte! Nu heb ik gelukkig alles origineel en kan ik alles zo met cd spelen, maar ik ben gewend alles zonder cd (en bijkomend geblaas) te spelen.

Kan dat kloppen? Zit er anti-crack software op m'n computer? Of zit dat zelfs (ik hooop het niet!) in m'n BIOS ingebakken of zo...?

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
format c: ?

Verwijderd

Topicstarter
Lolbroek... Nee, echt, ik vind dit erg klierig. En ze hebben er ook niets over gezegd. Zou toch wel netjes zijn geweest... :( Ik kan nu dus helemaal geen games spelen zonder cd en die cd-speler maakt een kloteherrie... :(

Verwijderd

Ik heb ooit wel eens gelezen dat dit kon, maar euh, format c moet dit wel oplossen.. Tenzij het hardwarematig is natuurlijk >:)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
anti-crack software? ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. cracks zijn aangepaste executables - en vaak zijn er ook nog eens meerdere cracks voor een game. hoe wou de machine dan het verschil zien tussen een originele executable en de gekraakte? voor de pc zijn het immers beiden executables. het lijkt me dat je gewoon iets fout doet met het kraken. en nee, daar helpen we je niet mee :+

Imperium: zo kan je elk probleem inderdaad oplossen.... :)

overigens staat BIOS voor Basic Input Output System, en ik denk dat de term het voldoende omschrijft om te laten zien dat dat niets te maken heeft met executables :)

[ Voor 17% gewijzigd door G33rt op 10-12-2003 20:04 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 11:57

w0w

Kan dat kloppen? Zit er anti-crack software op m'n computer? Of zit dat zelfs (ik hooop het niet!) in m'n BIOS ingebakken of zo...?
Dat het in je bios zit, kun je uitsluiten. Aangezien Dell te lui (of gewoon geen zin heeft) om haar eigen bios'sjes te programmeren.
Zo'n programma zou heel misschien op je HD kunnen staan; ik verwacht echter van niet. Kijk eens bij Software, misschien dat je daar iets 'verdachts' ziet. Echter, ik denk dat Dell dit niet zomaar zou doen, ze zouden hierdoor waarschijnlijk wel een deuk in hun (toch al niet te beste) imago oplopen

edit; beetje laat
Tenzij het hardwarematig is natuurlijk
Vertel mij dan eens in welke hardware, en hoe :? Of hap ik nu in een sarcastische opmerking ofso :)

[ Voor 29% gewijzigd door w0w op 10-12-2003 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, AL m'n no-cd cracks werken niet... En hoe kom ik nu opeens aan een opstarscherm van Safedisc?!? Dat heb ik ook nog nooit gezien! Er zit dus volgens mij toch software op die dat controleert. Maar hallo zeg, hoe kom je daar nou achter...

• w0w

w0w

Nou, AL m'n no-cd cracks werken niet... En hoe kom ik nu opeens aan een opstarscherm van Safedisc?!? Dat heb ik ook nog nooit gezien! Er zit dus volgens mij toch software op die dat controleert. Maar hallo zeg, hoe kom je daar nou achter...
Start-->Programma toegang en Instellingen-->Programma's wijzigen of verwijderen--> Kijk of er een safedisk programma'tje instaat.
sim-pel :P

• G33rt
En wat is 'het opstartscherm van safedisc'? Maak een screenshot ajb, zodat we weten wat we ons hierbij voor moeten stellen :)

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lijkt me niet aan je OS of bios liggen (99% sure...), maar eerder dat je de cracks fout toepast e.d. zoals ??? al zei. en trouwens format c: is toch geen slechte optie? met een nieuwe pc zal er nog niet zoveel opstaan dus is het opnieuw installeren zo gedaan (clean install dus en geen recovery disc :)

• G33rt
ido schreef op 10 december 2003 @ 20:09:
lijkt me niet aan je OS of bios liggen (99% sure...), maar eerder dat je de cracks fout toepast e.d. zoals ??? al zei. en trouwens format c: is toch geen slechte optie? met een nieuwe pc zal er nog niet zoveel opstaan dus is het opnieuw installeren zo gedaan (clean install dus en geen recovery disc :)
format c: is veel te rigoureus om meteen toe te passen zonder dan je eerst lekker aangeprustst hebt en dingen geprobeerd hebt. daarvoor ben je ook tweaker :Y)

en het geeft gewoon veel meer voldoening als je na oeveloos gepruts iets werkend krijgt :)

• w0w

w0w

en trouwens format c: is toch geen slechte optie? met een nieuwe pc zal er nog niet zoveel opstaan dus is het opnieuw installeren zo gedaan (clean install dus en geen recovery disc
Jah eerste wat ik doe als ik een dell krijg; format c:
al die crap die dell erop zet gebruik je toch nooit, en het vertraagt nogal :|

[ Voor 47% gewijzigd door w0w op 10-12-2003 20:13 ]

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08 16:58

LyP0

it is I , you worst nightmare

er zit geen anticrack op , heb zelf ook een dell , ik speel alleen maar met crackt , nog nooit problemen gehad

ik voel me lekkaah !!!

• G33rt
LyP0 schreef op 10 december 2003 @ 20:16:
er zit geen anticrack op , heb zelf ook een dell , ik speel alleen maar met crackt , nog nooit problemen gehad
wie weet heeft de TS een nieuwere dell, en hebben ze ondertussen iets veranderd. dat lijkt me dus geen uitsluitsel voor het al dan niet kunnen cracken van software :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:15
LyP0 schreef op 10 december 2003 @ 20:16:
Dat jij hebt wil nog niet zeggen dat het er bij hem niet opzit...

Format lijkt mij de snelste manier van erafkomen :P

|>

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik heb helemaal geen zin in een format... Ik heb net m'n systeem op orde gemaakt toen ik begon met games te installeren... Ik heb al bij de processen van Taakbeheer gekeken maar kan niets vinden... En nogmaals: hoe kom ik nu opeens aan die opstartschermen van anti-copy firma's...? Heel vreemd...

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 21:35
Heb je de search al gebruikt om je harddisks te scannen naar dat anti-copy firma progje?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Verwijderd

Topicstarter
Trivian schreef op 10 december 2003 @ 20:23:
Heb je de search al gebruikt om je harddisks te scannen naar dat anti-copy firma progje?
Ik heb geen idee hoe dat heet! Het zal heus niet 'Anti-crack-prog' heten!

• G33rt
c:\windows\1337dellappjedatcracksbloktenenverborgenstaatzodattypmiepenhetnietkunnenvinden.exe ;)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:26

Stoffel

Engineering the impossible

Post anders eens een screenshotje van je process list, waarschijnlijk valt hij daar wel uit te halen :)

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:29
Om even terug te komen op 'hoe weet de pc nou dat ik een crack gebruik?', als je de cd er 1 keer in doet (om te installeren) kan hij natuurlijk zien dat dit een SafeDisc cdtje is. Dat slaat hij dan bijvoorbeeld ergens op, en vervolgens controleert hij iedere keer dat je opnieuw opstart of de exe nog de goede is. Het is dus best mogelijk en nog niet zo moeilijk ook.

Dit zou je kunnen testen door vanaf een niet cd-speler (netwerkschijf? als je nog een pc hebt, 2 netwerkkaarten + kabel dan deel je gewoon de cdrom in de 2e pc) het spel te installeren. De crack eroverheen en het zou (theoretisch gezien ;)) weer moeten werken. Er zal dus ergens op jou pc een hash of zelfs kopie van de originele exe staan, of jij die kunt vinden is de vraag, want het zal waarschijnlijk niet gewoon in C:\Program Files\Anti-Crack\Hashes\ staan ;).

Format C: is wel leuk en makkelijk enzo, maar ik zou eens kijken naar alle services die opgestart worden. Het zal (natuurlijk) niet bij Software staan, want ze willen niet dat jij het verwijderd.

Services zijn te vinden in het Configuratie Scherm. Ik heb de engelse versie, dus ik weet niet precies wat de vertaling is, maar bij mij staat hij hier:

Configuratie Scherm -> Administrative Tools -> Services

De kans is ook hier klein dat de naam of beschrijving klopt (als er al iets staat dat ermee te maken zou hebben), maar het is het proberen waard. Eventueel kun je Spybot S&D downloaden en de advanced mode starten, daarin kun je zien welke services gestart worden als windows start) tools->system startup - NIET services, dat is wat nu draait). Er staat bij de meeste dingen ook een beschrijving en of het wel/niet nodig is. Gewoon alles uitzetten wat je niet kent en waar geen beschrijving bij staat, of als er staat dat het toch niet nuttig is.

succes :)

Verwijderd

Lijkt het logo toevallig op datgene wat je ziet op http://www.macrovision.com/products/safedisc/index.shtml ?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

Croga

The Unreasonable Man

_BRAINLESS schreef op 10 december 2003 @ 20:38:
Om even terug te komen op 'hoe weet de pc nou dat ik een crack gebruik?', als je de cd er 1 keer in doet (om te installeren) kan hij natuurlijk zien dat dit een SafeDisc cdtje is. Dat slaat hij dan bijvoorbeeld ergens op, en vervolgens controleert hij iedere keer dat je opnieuw opstart of de exe nog de goede is. Het is dus best mogelijk en nog niet zo moeilijk ook.
Heel leuk, maar je hebt zojuist het patchen van software volledig onmogelijk gemaakt.....

Ofwel; nee, dit is inderdaad niet mogelijk.....

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Post anders je HijackThis log eens hier tussen code tags, dan kunnen we zien wat er allemaal voor meuk op een voorgeinstalleerde Dell staat >:)

Verwijderd

Topicstarter
Er staat inderdaad Safedisc en Macrovision op. In m'n registry vond ik al een sleutel die Safedisc reg count heet. Daarin stonden de games die ik probeerde te spelen! Het verwijderen van die sleutel heeft geen effect. Maar... ikvond nog een andere sleutel, naar een service: secdrv, een Safedisc driver. Nou weet ik niet of die ook gewoon op alle computers zit waarop Safedisc games staan. Kan iemand dat ff checken? Anders delete ikdie sleutel ook. Maar ja, misschien is die wel gewoon nodig...? Vreemd is wel dat die service niet in de lijst van services staat...

Edit:
Er staat trouwens secdrv.sys, niet .exe

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 20:59 ]

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
Tjek ik heb hem ook: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Secdrv
Maar ik kan nog prima games spelen :) (zonder cd that is).

Die \Windows\System32\Drivers\secdrv.sys wordt hier ook niet echt gebruikt op dit moment, volgens mij. Ik kan hem gewoon verwijderen/verplaatsen.

[ Voor 42% gewijzigd door Kheldar op 10-12-2003 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb al gezien dat dit normaal is.

Potverdorie, teringzooi... :(

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd waar dit zit... heb er nog nooit van gehoord... Maar iig weer een reden om geen merk pc te kopen.

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:29
Croga schreef op 10 december 2003 @ 20:51:
[...]

Heel leuk, maar je hebt zojuist het patchen van software volledig onmogelijk gemaakt.....

Ofwel; nee, dit is inderdaad niet mogelijk.....
Oh ja, beetje jammer inderdaad :)

offtopic:
ze zouden die spellen ook gewoon in 1 keer goed moeten maken, dan hoeven ze niet te patchen ;)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Vaag probleem in ieder geval. Je kan even kijken bij start -> run -> msconfig en dan het rijtje van programma's wat opstart bij het starten van je PC. Staat daar iets raars tussen :) ?

Ik vind het erg raar en ik heb er nog nooit van gehoord. Wel nieuwsgierig, dus blijf het draadje volgen :)

• G33rt
Niet alles dat opstart staat in msconfig, bekijk bijvoorbeeld eens met Regcleaner naar de startups die in je register staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin er nou toch erg aan te denken om alles leeg te halen, formatteren maar, en hop XP erop. Het enige wat me tegenhoudt is dat ik (nog) niet echt exact weet wat er allemaal voor hardware in de computer zit en of de drivers daarvoor er wel bij zitten. Ik heb wel de (flut)proggies er bij zitten op cd plus de Soundblaster software (maar of dat de nieuwste drivers zijn...). Daarnaast heb ik nog een Del WinXP Home cd (op een paarse Dell-cd...) met Service Pack 1a al geimplementeerd. Tot slot zit er een Dell Resource cd bij, waarop staat dat de device drivers erop staan. Nopu, dat zal wel, maar niet los en duidelijk: er staat niet gewoon Catalyst 3.9 of zo. Je moet de cd helemaal opstarten en dan wordt alles er op gezet maar ja, dat wil ik natuurlijk niet... Dus hoe ik dan kom aan drivers voor de monitor, dvd-writer, netwerk kaart (Intel PRO) etc. geen idee... Heb je nog iets speciaals nodig voor S-ATA schijven? Maar dit wordt wel erg OT allemaal... ;) Tijd voor een nieuw topic: hoe installeer ik alles nieuw op een Dell!

• We Are Borg

We Are Borg

G33rt: Dat weet ik, maar je kan altijd kijken. De rest was al genoemd maar dit nog niet :)

Beetje zonde die format, net zo'n intressant geval :P. Heb je trouwens al het spel geinstalleerd op andere pc en daar de no cd patch geprobeerd? Of heb je geen beschikking over andere pc of ben ik scheel en is deze optie allang besproken :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb m'n oude pc nog werkend hier staan en daar werkt alles gewoon op: totaal geen problemen. Het ligt dus niet aan die patches of aan hoe ik ze install. Het ligt echt aan de computer.

Zal je zien, straks doe ikalles helemaal opnieuw installeren en dan werkt het nog niet...

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 23:12:
Ja, ik heb m'n oude pc nog werkend hier staan en daar werkt alles gewoon op: totaal geen problemen. Het ligt dus niet aan die patches of aan hoe ik ze install. Het ligt echt aan de computer.
Kortom, het ligt dus echt aan de pc/software op de pc.
Zal je zien, straks doe ikalles helemaal opnieuw installeren en dan werkt het nog niet...
Dan is het hardware matig, nog leuker B) . Wanneer heb je deze Dell gekocht? Het grappige is dat ik nooit zoiets heb gehoord en ken behoorlijk wat mensen met een Dell. Als je nu eens een image maakt van je HD (ghost ofzo) en dan een verse install doet met de cd's van Dell. Kan je nagaan of het aan de Dell software ligt of aan extra software wat je tijdens het gebruik van je pc geinstalleerd hebt :)

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 11:33
misschien is dit de oplossing wat je zoekt: http://www.microsoft.com/...f707d7a2e9&DisplayLang=en

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Verwijderd

Workaround: Maak een image van je cd (bijv. clone-cd) en mount die met bijvoorbeeld Daemon-tools (zie software-updates tweakers.net). Dan ben je toch ook van je probleem af?

• G33rt
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 23:47:
Workaround: Maak een image van je cd (bijv. clone-cd) en mount die met bijvoorbeeld Daemon-tools (zie software-updates tweakers.net). Dan ben je toch ook van je probleem af?
dat kost je ten eerste nogal veel schijfruimte, en ten tweede werkt dat niet als de originele cd's niet hebt (al mogen we daar dus _niet_ mee helpen ;)). ook is het erg onhandig dat je de hele tijd images moet blijven maken en deleten, waardoor je al snel 3 minuten per cd extra kwijt bent. en dat is best lang op een installatie imho :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Zie de reacties hierboven ;)
Format C *kan* een omzeiling zijn maar ten eerste is dat maar een klein deeltje van z'n vraag, ten tweede is dat natuurlijk wel erg gemakkelijk "gewonnen geven" en ten derde is enkel die paar letters ook wat kort door de bocht :*

Verder wil ik even van de gelegeheid gebruik maken dat we wel een klein beetje moeten blijven oppassen dat we niet richting de warez gaan - zo'n programma uit je systeem gooien heb ik helemaal geen probleem mee maar ga ajb niet verder met de volgende stap; de programma's die op die troep checken toch weer aan de praat krijgen want dat is dan een crack ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 10 december 2003 @ 23:14:
[...]

Kortom, het ligt dus echt aan de pc/software op de pc.

[...]

Dan is het hardware matig, nog leuker B) . Wanneer heb je deze Dell gekocht? Het grappige is dat ik nooit zoiets heb gehoord en ken behoorlijk wat mensen met een Dell. Als je nu eens een image maakt van je HD (ghost ofzo) en dan een verse install doet met de cd's van Dell. Kan je nagaan of het aan de Dell software ligt of aan extra software wat je tijdens het gebruik van je pc geinstalleerd hebt :)
Ja, het is wel vreemd dat niemand anders met een Dell dit schijnbaar heeft. Maar ja, die van mij is dus ook SPLISPLINTERNIEUW.
Maar ik ga inderdaad maar eens een image maken (met TrueImage) en dan alles opnieuw installeren. Maar dan niet vanaf de Dell restore cd's, want aan mijn eigen spullen kan het niet liggen ('k heb er nog niet veel opgezet en bovendien alleen maar dingen die op m'n oude computer ook gewoon werkten en geen problemen gaven!)
Bedankt voor de tip, maar dit is niet de oplossing. 'k Had 'm zelf ook al gevonden. Maar mijn games werken gewoon wel met de originele cd, wat in dit MS artikel juist niet het geval is.
G33rt schreef op 10 december 2003 @ 23:53:
[...]

dat kost je ten eerste nogal veel schijfruimte, en ten tweede werkt dat niet als de originele cd's niet hebt (al mogen we daar dus _niet_ mee helpen ;)). ook is het erg onhandig dat je de hele tijd images moet blijven maken en deleten, waardoor je al snel 3 minuten per cd extra kwijt bent. en dat is best lang op een installatie imho :)
Ik heb die originele cd's dus wel, ander was ik hier nooit over begonnen (je hebt helemaal gelijk F_J_K!), dus da's geen probleem. Maar om nou tig images te laden en lossen met Daemon tools... Dan gebruik ik nog liever de originele cd's!

Zoals ik al zei, het is eigenlijk een luxe probleem: ik kan alles gewoon nog spelen. Maar het zit me gewoon niet lekker dat dit zomaar kan... En ik ben niet meer gewend aan dat trage laden via cd en de herrie die zo'n ding maakt.. ;)

Maar sowieso is een frisse install wel een goed idee. Er staat me toch te veel meuk op (een complete Creative install met allemaal rommel services en weet ik veel voor rommelproggies), dus...

Verwijderd

Test ns met een andere CD/DVD drive, laatst precies zoiets vaags gehad bij een vriend van me. Met Colin Mcrae Rally (1.0 uit 1997 ofzoiets). Nog nooit fout zien gaan, behalve bij zijn gloedjenieuwe Samsung combi-drive....

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt. Ik heb gisteravond XP opnieuw geinstalleerd (en de hele hd gepartitioneerd en geformatteerd) en alles is in orde. Alhoewel ik dus nog steeds geen idee heb wat er nou precies aan de hand was, want NIEMAND heeft ooit van Dell-anit-crack-software' gehoord. Misschien zat er gewoon iets niet goed in het systeem...

Overigens wel ERRUG LEKKER om weer een compleet schoon systeem te hebben, zonder al die overbodige drivers, rommel, demo's, reclame! :) En het kost maar één avondje om alles weer helemaal up and running te hebben, dus...

ff heel wat anders... Ik heb Windows Update nog niet gedaan (m'n XP CD komt met service pack 1a er al in gebakken!). Ik vraag me eigenlijk af of het wel nodig is alles te installeren... Ik heb dat namelijk tot nu toe altijd gedaan, ook op de laptop van m'n vrouw, maar op beide computers heb ik regelamtig problemen, bijvoorbeeld een blauw scherm (page fault error) bij het afsluiten. Die fouten kreeg ik pas na alles te hebben geupdate. Ik vraag me echt af of ik dat nu wel weer ga doen... Ik heb dus Service Pack 1a (een een bij de computer geleverde USB 2.0 update) geinstalleerd, maar ik denk dat ik al die lekken maar laat zitten. Ik heb ZoneAlarm en Bitdefender, dus... Ik heb eigenlijk geen zin om allemaal extra rommel op m'n computer te zetten als het niet nodig is...

Wat doen jullie altijd? Blindelings alles erop of niet...?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 09:33:
Alles werkt. Ik heb gisteravond XP opnieuw geinstalleerd (en de hele hd gepartitioneerd en geformatteerd) en alles is in orde. Alhoewel ik dus nog steeds geen idee heb wat er nou precies aan de hand was, want NIEMAND heeft ooit van Dell-anit-crack-software' gehoord. Misschien zat er gewoon iets niet goed in het systeem...

Overigens wel ERRUG LEKKER om weer een compleet schoon systeem te hebben, zonder al die overbodige drivers, rommel, demo's, reclame! :) En het kost maar één avondje om alles weer helemaal up and running te hebben, dus...

ff heel wat anders... Ik heb Windows Update nog niet gedaan (m'n XP CD komt met service pack 1a er al in gebakken!). Ik vraag me eigenlijk af of het wel nodig is alles te installeren... Ik heb dat namelijk tot nu toe altijd gedaan, ook op de laptop van m'n vrouw, maar op beide computers heb ik regelamtig problemen, bijvoorbeeld een blauw scherm (page fault error) bij het afsluiten. Die fouten kreeg ik pas na alles te hebben geupdate. Ik vraag me echt af of ik dat nu wel weer ga doen... Ik heb dus Service Pack 1a (een een bij de computer geleverde USB 2.0 update) geinstalleerd, maar ik denk dat ik al die lekken maar laat zitten. Ik heb ZoneAlarm en Bitdefender, dus... Ik heb eigenlijk geen zin om allemaal extra rommel op m'n computer te zetten als het niet nodig is...

Nou ik wel in ieder geval... Ik kan het niet uitstaan als er updates in dat lijstje blijven staan (behalve die van mn vid. kaart) die ik niet heb. Bij dat soort dingen is het toch vaak trial and error. Je kunt weer even een image maken van je huidige installatie en dan gaan updaten toch ?

By the way; heb je nog steeds last van een lawaaierige DVD/CD-rom drive ? Dat heb ik ook een tijdje gehad bij mijn Dimension 8200; maar het was alleen bij bepaalde media , zoals de cd-r's van lifetec (aldi). Na een tijdje gebruiken is het overigens weer verdwenen..

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ik heb zelf ook een dell, een dimension 8200,,,
ik had er XP home op,,, eerste wat ik deed was XP prof erop zetten dus een format c: gedaan :p
en daarvoor heb ik niet getest of hij wle zulke spellen kon runnen,,, maar nu werkt alles perfect dus ik neem het aan dat het softwarematig is en zoals G33rt zei hij moet zo'n prog dat herkennen :?
Dus altijd een format uitvoeren nadat je een pc koopt :p

[ Voor 31% gewijzigd door serhat op 12-12-2003 10:32 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 09:33:

Weinig kans dat die blauwe schermen door de updates komen, er draaien hier zat verschillende systemen die tot aan vorige week vrijdag volledig up2date zijn met de patches van windowsupdate.com, geen enkel probleem.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:40

pistole

Frutter

jammer dat je een format hebt gedaan, want je had volgens mij nog niet met regmon en filemon gekeken...?

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1