Toon posts:

Twijfel tussen 2 linksys types

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben aan het twijfelen geraakt tussen 2 linksys routers/accespoints...
Het gaat erom dat er 2 pc's bij ons staan, die staan paar meter uit elkaar dus die blijven lekker zo staan met gewone netwerkkaartjes en een crosscabeltje...
echter komt er eerdaags een nieuwe laptop bij (acer 803LCIb) en dan is het de bedoeling die wireless toegang te geven door het hele huis, dus boven staan 2 pc;s + internetaansluiting (kabel) en dan via dat wireles zorgen dat je lekker beneden op de bank en buiten kan gaan internetten en het netwerk op kan....

In de winkel stelde ze me wat vragen waarbij ik dit bovenste verhaal ook verteld heb, en hun adviseerde me direkt dit type aan:
Wireless-B (802.11b)
BEFW11S4
http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=544

Echter kreeg ik een mailtje van iemand uit de familie die hetzelfde idee van netwerk heeft (alleen dan ADSL) en een iets groter netwerk..maar met dezelfde bedoelingen ongeveer die me vroeg welk type ik had besteld, deze persoon had dit type in huis staan:
Wireless-G (802.11g)
WRT54G
http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=577
Nu las ik beide revieuws op de site eens even door van linksys en wat ik eruit kan opmaken is laatsgenoemd type dus een stuk sneller,
nu dus mijn vraag...is die snelheidsverschil erg duidelijk merkbaar...en is dit type uberhaubt wel geschikt voor mijn doeleinden en wat kan ik beter nemen volgens jullie....zijn er dus erg grote verschillen (ook qua prijs misschien) ?

Hoop dat iemand me iets verder kan helpen hiermee!

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

DkF

Dat snelheidsverschil zul je merken als je gebruik maakt van het netwerk, bij internetten zal dit niet zo merkbaar zijn...

Denk er wel aan dat de Wireless-G een iets afwijkende standaard is waardoor hij niet altijd werkt met "vreemde" 54Mbit kaarten, voor zover ik heb gehoord...
M.A.W. gewoon alleen Linksys spullen aanschaffen ;)

Qua prijs, als ik bij www.informatique.nl kijk zie ik volgens mij de een voor 81 en de ander voor 126 euro...

Of het dat waard is, tsja, ligt eraan hoeveel budget je hebt (ook voor de kaartjes voor je PCs) en of je regelmatig gebruik maakt van het netwerk (dus bestanden heen en weer kopieeren enzo)...

Verwijderd

Topicstarter
de spullen zijn inderdaad gekocht bij informatique ;)
goede zaak overigens..aardige mensen die je goed helpen....

on topic :D :
het zal voornamelijk gaan om af en toe wat kleine bestandjes uit te wissel via het netwerk
en of dit nu met 2 mb.s gaat of 5 mb.s maakt me niet uit...
verder wordt er voornamelijk op ge-internet..en qua budget die 40 euro kan er ook nog wel bij..namelijk voor dikke 2000 besteed aan laptop, dvd brander, mp3 speler en wireless accespoint...
bedankt alvast!