voltage mem mod op abit kv7>wie helpt?

Pagina: 1
Acties:

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik heb dus een abit kv7 kt600 plankje.
het probleem is dat in het bios de voltage niet hoger kan dan 2.8 volt |:(
das dus veel te wienig voor mijn corsair reepje.
dus wil ik een vmem mod doen op dit plankje,maar ik kan nog nergens iets vinden(search/google) over v-mem mod.
mischien kan iemand me daarbij helpen _/-\o_
edit/chip+pdf toegevoegd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epa/tweakshit/kv7_lijntjes.JPG

welke zou het zijn?

hip6301

hip6602

winbond w83303d ,maar daar kan ik niets over vinden>geen pdf maar het is
Advanced ACPI-STR controller with I2C and DDR Bus Termination Regulator.

dm7406m

74ahc14

rtm580 is zeer waarschijnlijk de clockgen.

[ Voor 48% gewijzigd door erikdeperik op 16-12-2003 21:45 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Heb je een datasheetje van de Vreg chip van het geheugen, of de nummers die erop staan.

• erikdeperik
YoupY schreef op 10 december 2003 @ 21:26:
Heb je een datasheetje van de Vreg chip van het geheugen, of de nummers die erop staan.
waar vind ik die chip/welke is het?

• erikdeperik
youpy is aanwezig zie ik :>

[ Voor 11% gewijzigd door erikdeperik op 11-12-2003 18:18 ]

• YoupY
Als ik moet gokken dan denk ik dat die chip ergens onder de agp zit op de pic. Eventueel zou rechtsboven of rechtsonder langs de geheugenbanken ook nog kunnen. De chip heeft meestal 8 pootjes (degene die ik ken) , maar er kunnen ook andere zijn.

Om 'm te vinden zul je ff de tekens die op de chip staan door google heen moeten halen om erachter te komen wat de chip doet.

Je zou natuurlijk ook nog ff op Xtreme kunnen zoeken, misschien dat daar iemand al lang een mod heeft voor deze plank en het is natuurlijk niet nodig om het wiel opnieuw uit te vinden :P

• erikdeperik
YoupY schreef op 11 december 2003 @ 18:38:
Als ik moet gokken dan denk ik dat die chip ergens onder de agp zit op de pic. Eventueel zou rechtsboven of rechtsonder langs de geheugenbanken ook nog kunnen. De chip heeft meestal 8 pootjes (degene die ik ken) , maar er kunnen ook andere zijn.

Om 'm te vinden zul je ff de tekens die op de chip staan door google heen moeten halen om erachter te komen wat de chip doet.

Je zou natuurlijk ook nog ff op Xtreme kunnen zoeken, misschien dat daar iemand al lang een mod heeft voor deze plank en het is natuurlijk niet nodig om het wiel opnieuw uit te vinden :P
ik denk dat ik idd op mijn gemak al die nummertjes ga noteren ,en daarna zoeken :/

btw op xtreme kon ik niets vinden,maar ik zal nog ff kijken.

het zal wel volgende week worden eer ik weer post(druk druk druk :X )

• erikdeperik
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epa/tweakshit/kv7_lijntjes.JPG

welke zou het zijn?

hip6301

hip6602

winbond w83303d ,maar daar kan ik niets over vinden>geen pdf maar het is
Advanced ACPI-STR controller with I2C and DDR Bus Termination Regulator.

dm7406m

74ahc14

rtm580 is zeer waarschijnlijk de clockgen.

[ Voor 97% gewijzigd door erikdeperik op 16-12-2003 21:43 ]

Verwijderd

Op andere Abit planken is het als het goed is die winbond.. Dies bijna onmogelijk om te modden.

• erikdeperik
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 14:38:
Op andere Abit planken is het als het goed is die winbond.. Dies bijna onmogelijk om te modden.
hmzz dat zou niet goed zijn :'(

• erikdeperik
schopje :Y)

• YoupY
Waarschijnlijk is het inderdaad niet die Winbond chip deze doet wel iets met 't ram, maar geen id wat precies. Uit de tabel onderaan de datasheet wordt ik niets wijzer. het is een beetje erg onleesbaar daaronderin.

Die hip6602 is het in ieder geval niet. Die wordt samen met de hip6301 gebruikt om het voltage van de proc te regelen.

De 74ahc14 wordt gebruikt om scherpe signale te creeeren, dus voor het omzetten van analoog naar digitaal. Het lijkt me dat deze signalen worden doorgestuurd naar de DM7406 die wordt gebruikt om iets zinnigs van dit signaal te maken door booleanse logica

Eventueel zou de lm358 ook nog een optie zijn, aangezien deze wel iets met prik doet. Ik weet dat je andere lm chips kan gebruiken om een fanbus te maken, maar deze zit wel heel anders in elkaar.

Zitten er verder geen chips meer in de buurt van je agpslot. Ik zie wel wat zwarte mosfetjes zitten, maar ik kan niet helemaal zien wat er nog meer in de buurt zit.

• erikdeperik
YoupY schreef op 19 december 2003 @ 20:39:
Waarschijnlijk is het inderdaad niet die Winbond chip deze doet wel iets met 't ram, maar geen id wat precies. Uit de tabel onderaan de datasheet wordt ik niets wijzer. het is een beetje erg onleesbaar daaronderin.

Die hip6602 is het in ieder geval niet. Die wordt samen met de hip6301 gebruikt om het voltage van de proc te regelen.

De 74ahc14 wordt gebruikt om scherpe signale te creeeren, dus voor het omzetten van analoog naar digitaal. Het lijkt me dat deze signalen worden doorgestuurd naar de DM7406 die wordt gebruikt om iets zinnigs van dit signaal te maken door booleanse logica

Eventueel zou de lm358 ook nog een optie zijn, aangezien deze wel iets met prik doet. Ik weet dat je andere lm chips kan gebruiken om een fanbus te maken, maar deze zit wel heel anders in elkaar.

Zitten er verder geen chips meer in de buurt van je agpslot. Ik zie wel wat zwarte mosfetjes zitten, maar ik kan niet helemaal zien wat er nog meer in de buurt zit.
het zijn idd alleen mosfetje's,
bovenaan bij de agp slot zit nog een clock generator(rtm 580-266)
2 clockgen's :?

• erikdeperik
ik heb de sink eraf gehaald om te zien wat die andere chip is.
het is een 'hip 6601 bcb'
dus ook een rectified buckchannel......ofzoiets
zou het niet zo kunnen zijn dat die 6301 de vcore chip en de mem chip aanstuurd :?
die 6602 zit dicht bij de mem,en de 6601 dichtbij de cpu
hij heeft iig 4 pwm outputs en 4 isens.
op de pdf is ook een voorbeeldje te zien waarbij alleen pwm1 en 2+isens1 en 2 is aangesloten op een 6601,en de andere 2 worden niet gebruikt.
die zou je ook voor een andere spanning kunnen gebruiken :?

dan zouden we die isens ingang v/d 6602 kunnen drainen
just thinking out loud :)

• erikdeperik
boing :>

[ Voor 71% gewijzigd door erikdeperik op 29-12-2003 12:07 ]

• erikdeperik