[NFS:U]Enorme framedrop, lijkt als slow-motion

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Bij Need for Speed Underground hapert het op sommige gedeeltes van een track, de framerate gaat omlaag en het lijkt net alsof je ineens in slowmotion rijd.

Ik heb meerdere instellingen geprobeerd, van alles op high, tot alles op low op 640x480, 800x600, 1024x768, 1200x1024. Motion blur en Light trails heb ik een paar keer voor de test aangedaan, maar dat speelt niet lekker.
Ik merk bij 640x480 door de lage resolutie niet echt of ie haperde. Bij 800x600 hapert ie behoorlijk op sommige stukken en bij 1024 en 1200 wordt dat steeds een klein beetje meer op dezelfde stukken van een track. Ik merk het voornamelijk bij Inner City Reverse en dan 15 sec na de start. Ook als ik alles op low heb staan bij 800x600 hapert ie nog steeds af en toe (wel minder erg).

Wat ik wil is op ten minste met 800x600 met de meeste instellingen op high het spel soepel kunnen spelen. Nu had ik een GF4 MX440 welke ik vanmiddag heb vervangen door een Club 3D ATI Radeon 9600 Pro. Bij catalyst 3.9 wordt het hele beeld zwart zodra ik in een track ga met een andere resolutie dan 800x600. Ik kan dan nog wel sturen en hoor de muziek, maar ik zie niets. Ik gebruik nu Catalyst 3.7 en die heeft dat verholpen. De framedrops blijven echter.

Mijn systeem:
Win2k sp3
AMD 1,4 Thunderbird op een MSI K7 T266 pro
512 MB ram
HD van 120 gb waar nog 30 van vrij is
en ik speel met het toetsenbord (had gelezen dat sommige gamepads ook het spel vertragen)

Ik heb al uren lang topics zitten doorlezen over problemen met underground. Als ik iets over het hoofd heb gezien, geef dan even een linkje, want ik heb dus echt niets wat werkte kunnen vinden _/-\o_

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Probeer je swap-geheugen eens te vergroten en schakel alle onnodige programmas en services eens uit. (ok , standaard antwoord maar ik zou voor de rest ook niets weten op dit moment :?)

Probeer dit alvast eens uit :)

• Ed.
Ik heb alles uitgezet wat maar uitgezet kon worden (was eigelijk alleen babylon translator en norton) en m'n swapbestand ligt tussen de 700 - 1500 mb groot dus daar ligt het probleem niet.

Ik heb net nog even alle resoluties getest en het is erg duidleijk te merken dat hoe hoger de resolutie hoe meer vertraging bij dat stuk van inner city reversed. Voor degenen die het willen uitproberen, het is 8 seconden van de start af. Zodra ik dat op 1024x768 met alles op high doe is het zo goed als onspeelbaar... :'(

Wat moet ik doen? andere videokaart kopen? betere proc + mobo? :? ik weet 't echt niet meer... Ik ben nu uit wanhoop m'n oude kaart aan het installen

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 09:18

Francois

Dus...

Zelde probleem hier :( Ik ben al een paar dagen aan het zoeken. Ik vind genoeg meldingen van anderen die hetzelfde probleem hebben, maar geen oplossing |:(

specs:

MSI 875P Neo FiS2R (i875p chipset)
Pentium 4 3GHz 800MHz FSB
2x512MB PC3200 Dual Channel RAM
Hercules radeon 9700 PRO met catalyst 3.9 (oudere ook getest)
IIyama AS4637UT TFT aangesloten op DVI
Audigy 2 player
WinXP Pro SP1 met alle patches/hotfixes

Heb alleen de audigy mixer draaien, verder geen software actief.

Maar NFS:U draait voor geen meter :(

• Ed.
M'n GF4MX440 gaat bijna even goed als de ATI Radeon 9600 pro! triest... :/

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 09:18

Francois

Dus...

Net even m'n oude pc getest: geen enkel probleem, NFS:U draait super.

En dat op een XP1700+ met GeForce3Ti500 :|

Verwijderd

misschien een beetje vreemd maar heb je het al is met een andere monitor geprobeert? Ik had vandaag mijn pc naar een vriend gebracht en zijn monitor gebruikt (ging max 60Hz refreshrate). En toen liep alles ook crap. maar met mijn monitor thuis (85Hz) loopt het voor zover ik heb kunnen zien weer goed.

En anders misschien ff format doen? Ik heb 2 weken terug ook mijn gf4mx440se vervangen door een radeon 9600xt en ook een format gedaan om alles wat soeperler te laten gaan.

• Ed.
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 21:46:
misschien een beetje vreemd maar heb je het al is met een andere monitor geprobeert? Ik had vandaag mijn pc naar een vriend gebracht en zijn monitor gebruikt (ging max 60Hz refreshrate). En toen liep alles ook crap. maar met mijn monitor thuis (85Hz) loopt het voor zover ik heb kunnen zien weer goed.

En anders misschien ff format doen? Ik heb 2 weken terug ook mijn gf4mx440se vervangen door een radeon 9600xt en ook een format gedaan om alles wat soeperler te laten gaan.
Dat zou het heel goed kunnen zijn! Ik zit hier met een 21" monitor en een 15" die beide max 75hz aankunnen op 1024x768.

Ik zal morgen m'n pc eens meesjouwen naar een vriend die een goeie monitor heeft. Ik heb toevallig vannochtend gelezen dat iemand anders ook enorme problemen met nfs kreeg nadat hij bij een lan zat met een andere monitor dus ik hoop heel erg dat daar het probleem ligt. Dan weet ik iig wat er aan schort!

• Ed.
Ik had hier nog een 15" monitor staan die tot 100 hz aankan op 800x600, maar het blijft stotteren, haperen, slow-motion gaan.

Ik word er gek van. Zou een format echt helpen hiertegen? :?

[edit]
3 uur later...
ik heb m'n C geformateerd, w98 er op gezet alles geinstalleerd wat nodig is om 't te spelen en nu kapt underground ermee na dat verhaaltje van die kerel met z'n "and if you feel the need for speed, just play underground". Daarna gaat ie direct terug naar m'n bureaublad :( Heb de faq doorgenomen, maar dat helpt ook allemaal niet. Ik heb een iets minder legale versie, maar dat zou niet uit mogen maken. Zodra ik de no-cd patch (andere patch als die deviance meeleverd) erbij zet stopt ie al meteen na het THX introscherm. Ik was van plan 't spel te kopen, maar als de afwerking van EA zo ongelovelijk slecht is weet ik 't niet meer... :(

[ Voor 65% gewijzigd door Ed. op 11-12-2003 03:37 ]

• Ed.
Weer 2 uur later...
Ik heb nu weer geformateerd, w2k erop gezet, alles clean en nfs heeft nog steeds af en toe een framerate van 10 lijkt 't (kan ;t niet meten met fraps).

ik word hier echt pissig van, uren werk en terug bij af. Erger nog, terug bij nog verder terug, want nu kan ik al m'n programma's weer opnieuw installeren :( Dit verziekt wel m'n gameplezier...

Verwijderd

Hou maar op ...... ligt aan de game zelf ..... enorme memory-lek :(

Verwijderd

probeer het is met winXP. Ik weet niet of het een memory leak is, want dan zou toch iedereen er last van moeten hebben?

Verwijderd

Als ik NFS underground speel onder windows XP op mijn laptop (amd xp 1800+, 512mb en ATI met 64 mb) krijg ik na een tijdje een blauw scherm met memory dump en dan start hij de laptop opnieuw op...

• Ed.
Ik heb nu net voor de test een AMD Athlon XP 2600+ er in gezet plus bijbehorend asus moederbord en... het gaat al wat beter, maar nog steeds niet vlekkeloos. Ik zie met fraps regelmatig m'n framerate terugvallen naar 25 en dan draai ik op 800x600 met niet eens alles op vol!

Ik vind dit echt heel triest...

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 11:14
ik heb het ook en ik heb een radeon 9800 pro p42800 512 ram

Verwijderd

Ik heb net ook even gekeken met fraps en ik ben tot de conclusie gekomen dat het spel niet echt lekker draait (maar dat wist ik al zolang ik het spel speel). :/

Op mijn xp2000+ met 1 GB DDR, en een radeon 9700pro draait het met 25-40 fps tijdens een quick race maar voor het gevoel draait het helemaal niet fijn. Dit is onder 800x600, alles op hoog (quick race, eerste beschikbare track).

Ik zal zo voor de lol eens kijken hoe het draait onder 640x480, maar ik ben bang dat óf mijn cpu het niet kan trekken of dat er iets brak is geprogrammeerd. Ikzelf denk nu aan het laatste. :(

/edit:

Onder 640 en alles laag draait het van ~45-85 fps, dus wel wat beter, maar ik had wel iets beter verwacht van een radeon 9700 pro (icm dit spel) :(.

Ik gebruik trouwens de catalyst 3.9's met de befaamde "kan niet anders draaien als 800x600 of het spel blijft hangen bij tournaments (2e race)" bug :(.

Nu ik toch bezig ben zal ik zo eens kijken wat de fps zijn op 1280 en alles hoog (Ja ik ben in een durfbui vandaag ;) :/ :'().

Op een bepaald stuk, haal ik onder 640 55 fps, onder 800 (high) 30 fps en onder 1280 haal ik 23 fps (alles hoog en motion blur). :(

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/nfsu_brak.JPG

(1280)

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/nfsu_brak2_s.JPG

(klikbaar)

(800 is niet beschikbaar ;) maar zo is het verschil in kwaliteit te zien tussen de twee beelden).

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 20:20 ]

Verwijderd

hmmm mijn nfs u hapert ook onwijs opeens. Had de instellingen van mijn AA verandert maar weer teruggezet maar opeens lopen dus al me spellen alsof AA wel op zijn hoogst aanstaat :S

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik heb het zelfde probleem gehad bij NFSU. Ik heb het verholpen door met v-sync te knoeien; sommige spellen lopen bij mij (dus geen irri schokken) beter met v-sync aan dan met v-sync uit, andere spellen net anders om :?

Wat bij mij ook heeft geholpen, is het feit dat ik mijn beide partities naar NTFS heb geformateerd (eentje waar windows opstaat, en eentje waar ik de games installeer). Je zou zeggen dat dit er niks mee te maken heeft, maar ik heb zo ook op een andere pc (die ook NTFS en FAT partities had) problemen bij MP1 verholpen...

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Verwijderd

Probeer in je bios de geheugen timings eens op het laagst of één na laatst te zetten.

Verwijderd

ik heb dit probleem ook, zelfs met een GF 128mb..

• Ed.
Ok... klein overzicht

Ik heb keer op keer Inner City Reversed gespeeld als testronde en met FRAPS m'n FPS in de gaten gehouden. Ik speelde op 800x600 met de instellingen op hoog, behalve de reflection rate. Steeds opnieuw het probleem dat ik na de 1e heuvel in die track m'n frames terug zag gaan naar rond de 15. In bijna elke map schokte het op sommigen stukken behoorlijk, erg vervelend dus. Ik had een Thunderbird 1,4 ghz met een GF MX440 en 512 mb ram.

Ik had w2k draaien (met alle benodigde software die ik op m'n pc heb staan), van 3.6 tot 3.9 alles geprobeerd, AA en Ani instellingen vanalles mee geprobeerd, wilde maar niet lopen.

Ik heb m'n C: (waar dus w2k opstond) geformateerd, w98 geinstalleerd -> NFS starte niet eens fatsoenlijk op, ook niet na 4 uur vanalles geprobeerd te hebben, frustrerend.

Ik heb W2K er opnieuw opgezet en verschillende v-sync instellingen geprobeerd, maakte geen verschil.

Nieuw moederbord en proc (AMD2600+) en videokaart (ATI Radeon 9600 pro) gekocht. W2K weer geinstalleerd en het maakte wel verschil, ipv een drop terug naar 15, was het nu terug naar net boven de 20 wat nog steeds niet lekker spelen is. Nieuw probleem: op sommige stukken ging de framerate ineens naar 60 waardoor m'n car ineens enorm snel vooruit ging, vooral fijn als je net een auto probeert te ontwijken... van 3.6 tot 3.9 weer alle catalyst drivers geprobeerd, wilde allemaal niet helpen

Videokaart omgeruild voor een GF FX5600. WinXP Geinstalleerd, nieuwe detonaters 53 geinstalleerd, nfs weer geinstalleerd en proberen en hopen dat ie nu soepel draaide, nog steeds niet... nog steeds richting 20 bij die heuvel. Bij lap 2 leek alles wel wat soepeler te gaan maar nog steeds niet 100% vloeiend zoals je van dit top systeem zou mogen verwachten.

Alle kaarten uit m'n moederboard gehaald behalve videokaart en audio via moederboard laten lopen. Opnieuw geformateerd, WinXP er weer opgezet, moederboarddrivers en hele meuk er weer op gezet (catalyst 3.7 liep t best dus daar hield ik t maar bij). Mocht niet baten... het wilde gewoonweg niet...

Zit ik dus met E400 aan nieuwe hardware waar dit spel blijkbaar geen ene kick van geeft... Belachelijk! Zelfs met nix in m'n systeem... Ik heb ook losse cd's gebrand en zonder deamon tools geprobeerd en wat nog wel niet meer... Ik geef 't op. Ik wijs met m'n vinger na EA, wat een stelletje prutsers.

Dit spel kan ZO tof zijn... maar mist hele belangrijke aspecten
- Compatibiliteit met hardware (verre van dat...)
- Extreem slechte support. EA reageert niet op de problemen die op hun boards worden aangegeven. De patch lost alleen het online gameplay probleem op
- Veel, heel veel missende features. Belangrijkste natuurlijk geen LAN-play (hoe dom? dit is dus een topper om op een lan te spelen) en kleine dingetejs zoals mogelijkheid van een ghostcar, kunnen toeteren onder 't racen, lampen aan/uit zetten onder het racen etc, kleine leuke dingetjes
- Zelfs op de XBOX Console loopt deze game niet soepel! err... how about being screwed up?

De conclusie die ik heb gemaakt na ruim 30 uur gekloot:
De mensen van EA geven geen bal om jou als consument maar alleen om de winst die ze uit je kunnen halen als je hun product koopt.

Challenge Everything... Behalve de problemen van je consumenten...

Verwijderd

Probeer de bios timings eens wat lager te zetten zoals ik al eerder zei ;). Als het niet lukt oid gewoon vragen. Je hebt al zoveel geprobeert, het geheugen kan nog een optie zijn. Geheugen timings in de bios heten trouwens CAS, RAS en zulk soort dingen. Als er nu een 3 achter staat moet je het eens verlagen naar 2.5 of zelfs 2.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 09:11:
Probeer de bios timings eens wat lager te zetten zoals ik al eerder zei ;). Als het niet lukt oid gewoon vragen. Je hebt al zoveel geprobeert, het geheugen kan nog een optie zijn. Geheugen timings in de bios heten trouwens CAS, RAS en zulk soort dingen. Als er nu een 3 achter staat moet je het eens verlagen naar 2.5 of zelfs 2.
Volgens mij maakt dit niet veel uit. Het geheugen op spd lijkt me voldoende, anders krijg je zo nog instabiliteit ook onder windows (en nog instabieler moeten we het niet hebben >:) ;)). Verder lijkt me het niet meer dan 5 a 10% te schelen en dat vertaalt zich in 2,5 fps meer maximaal. Heb ik liever een verdubbeling voor.

En toch vind ik dat ea de meest domme keuze heeft gemaakt door het niet mogelijk te maken het spel te spelen over het netwerk en dat het niet echt lekker draait op veel systemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 10:35:
[...]

Volgens mij maakt dit niet veel uit. Het geheugen op spd lijkt me voldoende, anders krijg je zo nog instabiliteit ook onder windows (en nog instabieler moeten we het niet hebben >:) ;)). Verder lijkt me het niet meer dan 5 a 10% te schelen en dat vertaalt zich in 2,5 fps meer maximaal. Heb ik liever een verdubbeling voor.

En toch vind ik dat ea de meest domme keuze heeft gemaakt door het niet mogelijk te maken het spel te spelen over het netwerk en dat het niet echt lekker draait op veel systemen.
Waarschijnlijk is het gene wat jij zegt waar ja. Maar je kunt het toch altijd proberen? Wie weet werkt het :)

En misschien maakt EA nog een patch die veel van dit soort problemen gaat oplossen.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Bij mij net een ander type probleempje > Afentoe een versnelling van het spel :?
Maar het licht dus aan het spel en niet de hardware, want ik heb weer totaal andere hardware.. Maarja :P
Verder loopt het beter dan verwacht met m'n g4ti :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-01 16:58
Okyah schreef op 15 december 2003 @ 16:41:
Bij mij net een ander type probleempje > Afentoe een versnelling van het spel :?
Maar het licht dus aan het spel en niet de hardware, want ik heb weer totaal andere hardware.. Maarja :P
Verder loopt het beter dan verwacht met m'n g4ti :)
Zelfde probleem hier.
Op sommige stukken lijkt de framerate wel 2x zo hoog :o.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik ga even alles op de achtergrond killen en het nog eens proberen :) Ik meld zo wat er gebeurde :P
ARGH :X
Nja, hielp dus niet...

Even de grafische details enzo wat naar beneden gegooid... Loopt het sneller :X
Zo vervelend is dat, een spel dat sneller draait (nee niet meer fps, je rijdt gewoon harder) als je meer fps haalt 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Okyah op 15-12-2003 18:13 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb het ook even geprobeerd en ga even een toevoeging doen aan [Discussie] Je grootste tegenvaller afgelopen jaar Dit is werkelijk 1 van de slechtste ports van het jaar. Even geinstalleerd en bahbahbah wat een brak spel. Ik ben even naar de opties moeten gaan omdat ik niet kon geloven dat het op 1024*786 stond. Het ziet er slecht uit met zelfs nog slechtere performance.Zelfs overal van de blur gebruikt imo alleen voor de brakke graphics weg te werken. De muziek is wel goed. Dat is ook de reden waarom ik het toch nog 5 minuten langer heb uitgehouden (Rob Zombie wou ik horen).

EA , schaam je diep.

Verwijderd

Exe-cuter schreef op 15 december 2003 @ 18:21:
Ik heb het ook even geprobeerd en ga even een toevoeging doen aan [Discussie] Je grootste tegenvaller afgelopen jaar Dit is werkelijk 1 van de slechtste ports van het jaar. Even geinstalleerd en bahbahbah wat een brak spel. Ik ben even naar de opties moeten gaan omdat ik niet kon geloven dat het op 1024*786 stond. Het ziet er slecht uit met zelfs nog slechtere performance.Zelfs overal van de blur gebruikt imo alleen voor de brakke graphics weg te werken. De muziek is wel goed. Dat is ook de reden waarom ik het toch nog 5 minuten langer heb uitgehouden (Rob Zombie wou ik horen).

EA , schaam je diep.
Ja wat denk je wel niet. Het moet wél voor kerst (en sinterklaas) in de winkel liggen om even te cashen! De bugs halen ze er dan wel uit met patches :/ :( (of niet, geld is dan toch al binnen).

/insane rant.

Staat iig vast dat er meerdere mensen zijn met performanceproblemen met dit spel. (trouwens niet verwacht: zoveel polygonen zie ik nu ook weer niet op het scherm).

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Ik heb zelfde probleem (frame drops op sommige tracks) mijn systeem is een:
ati9100
barton@2.1ghz
512mb
win2k

nog geen oplossing hiervoor?

• KatirZan
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Hoor vaker van mensen met een Radeon chipset die problemen hebben, ik heb zelf een GF4, waar ik dus absoluut geen problemen mee heb......

Andere drivers misschien?

Wabbawabbawabbawabba

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
damn je hebt er wel veel voor over gehad om dit spel fatsoenlijk te spelen! alleen jammer dat het niets geholpen heeft :(..

wachten op patch lijkt me beste!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

KatirZan schreef op 16 december 2003 @ 12:12:
Hoor vaker van mensen met een Radeon chipset die problemen hebben, ik heb zelf een GF4, waar ik dus absoluut geen problemen mee heb......

Andere drivers misschien?
Welke drivers heb jij dan? Want ik heb een g4ti4600 met det5303 en ik heb een soort speedup-problemen dus..

Alone at last
Just nostalgia and I

• Ed.
Mister_X schreef op 16 december 2003 @ 12:12:
[...]

damn je hebt er wel veel voor over gehad om dit spel fatsoenlijk te spelen! alleen jammer dat het niets geholpen heeft :(..

wachten op patch lijkt me beste!
Teveel kostbare tijd, die ik liever in iets nuttigers gestoken had... Er komen mij woorden te kort hoe belachelijk ik het vind dat EA een spel maakt wat qua principe erg tof in elkaar waar je weken, zelfs maanden speelplezier aan kunt hebben en dat dan alles volledig verkloten door het spel neit af te werken.

Alsof je een heerlijke taart ruikt die je laat watertanden. Maar zodra je 'm wilt eten smaakt naar een homp ongebakken deeg...

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm...Het lijkt vooral te zijn als ik het draai in 1024*768...
En minder bij 1280*960!! :D
Dus ik draai het nu vrolijk in die resolutie met alle details vol aan en het draait ok :D

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Okyah schreef op 17 december 2003 @ 11:36:
Mhm...Het lijkt vooral te zijn als ik het draai in 1024*768...
En minder bij 1280*960!! :D
Dus ik draai het nu vrolijk in die resolutie met alle details vol aan en het draait ok :D
Okyah, probeer eens met Detonators 44.71.
Ik gebruik deze en heb er geen problemen mee. (Athlon XP 1800+ met GF3Ti200 en 512 mb RAM).

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mkae, zal ik ook eens doen :)
thnx!

Kheb overigens net evn fraps aangezet > alle effecten aan en 1280*960 >hing meestal tussen de 40 en 50 fps. Maar lijkt niet boven de 50 fps te komen? alsof daar een soort grens zit, heel gek..
En toen alle effecten uit. Liep niet veel beter, maar de grens was nu 60 fps :?
Eigenaardig hoor...

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Hey all

ik speel nfsu met een
p3 500MHz
680mb ram
Geforce2 32mb

heb geen problemen met het spel tot nu toe behalve dat de beeld kwaliteit niet is wat ie op een betere pc zou zijn...
Nu zijn de min systeem eisen een stuk hoger heeft iemand hier een verklaring voor

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 23:36

switchboy

-ruimte te huur-

Ik had precies hetzelfde probleem. Ik heb heel lang gezocht naar een oplossing
ik had al vanalles geprobeert
-nieuwe drivers (chipset videokaart geluidskaart)
-direct x opnieuw installeren
-need for speed op een andere harde schijf kopiëren

allemaal zonder baad tot ik me ineens herinderde dat ik de SDK versie van direct x heb en dat het misschien daaraan lag. Dus nu heb ik in configuratiescherm>> direct x>> direct 3d>> use retail version of direct 3d aangezet en toen deed hij het! Hij draait nu als een zonnetje! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door switchboy op 18-12-2003 14:48 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Ed.
Ik heb helemaal geen directx in m'n configuratie scherm staan. 't Enige wat ik hier kan starten is DirectX Dialog en daar kan geen retail gebruiken

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 23:36

switchboy

-ruimte te huur-

Ik heb ook de sdk versie van direct x 9, maar ik dacht als je die ook hebt kan dat het probleem dus zijn (omdat het dat bij mij wel zo was) maar niet dus.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Verwijderd

Okyah schreef op 17 december 2003 @ 12:52:
Mkae, zal ik ook eens doen :)
thnx!

Kheb overigens net evn fraps aangezet > alle effecten aan en 1280*960 >hing meestal tussen de 40 en 50 fps. Maar lijkt niet boven de 50 fps te komen? alsof daar een soort grens zit, heel gek..
En toen alle effecten uit. Liep niet veel beter, maar de grens was nu 60 fps :?
Eigenaardig hoor...
Probeer eens te spelen op 1024*768 met alles op bijna-max. Bij mij staat hij ook op 1024x768 met alles op max en hij draait heel soepel.
Er moet dus iets fout zitten.
Pagefile aangepast? De mijne heb ik op min/max op 768 mb staan (1,5 x de grootte van 512)
Met DirectX 9.0a (de laatste)

• Ed.
switchboy schreef op 18 december 2003 @ 14:50:
Ik heb ook de sdk versie van direct x 9, maar ik dacht als je die ook hebt kan dat het probleem dus zijn (omdat het dat bij mij wel zo was) maar niet dus.
Misschien wel, maar hoe kom ik aan de retail versie :? want ik heb alleen directx dialog en directx staat bij mij niet in m'n configuratiescherm.

Ik heb directx 9.0b op W2K met een GF MX440

• non-sens
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

non-sens

Voor meer foto's:

Ik had dezelfde shit met de catalyst 3.8 drivers.
Soms een vertraging en soms een versnelling in het spel. Dit gebeurde bijvoorbeeld als ik door het water reed voordat je dat open riool inrijdt.
Het leek bij mij trouwens geen drop in de fps, omdat dan het beeld zou moeten gaan haperen. Het bleef echter soepel lopen, alleen in slowmotion.
Nu heb ik de catalyst 3.9 drivers geïnstalleerd voor mijn 9700 Pro en nergens meer last van :)

Overige specs:
Asus A7v8x
512 MB PC2700
AMD 2400+ @ 2Ghz
Win XP

Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Ik dacht al even dat ik de enige was met problemen, maar na het lezen van dit topic blijkt dat toch niet zo te zijn.

config:
XP1800+ (op asus a7v333)
512 pc2700
Hercules AIW 9800se (catalyst 3.9)
en dat alles onder Win 2k SP4 en directx 9.0b

Van voor tot achter op iedere mogelijk instelling loopt deze game bij mij gewoon brak! :(
Ben ik even blij dat ik dit spel niet gekocht heb zeg.. lekker downloaden voor mij zal ze leren zulke brakke games uit te brengen :Y)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 16:16:
[...]
Probeer eens te spelen op 1024*768 met alles op bijna-max. Bij mij staat hij ook op 1024x768 met alles op max en hij draait heel soepel.
Nja, ik draai nu op een hogere resolutie en ik heb er minder last van :?
Vaag spel :P
1280*960 en alles aan (- trails en dat andere wat het vaag maakt :+ ) en het loopt ok :)

Alleen ook dat als je door een stukje water rijdt, eerst iets trager en dan weer iets sneller :?
Maarja, verder loopt het nu ok :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:02
Saegos schreef op 10 december 2003 @ 19:20:
Bij Need for Speed Underground hapert het op sommige gedeeltes van een track, de framerate gaat omlaag en het lijkt net alsof je ineens in slowmotion rijd.

Ik heb meerdere instellingen geprobeerd, van alles op high, tot alles op low op 640x480, 800x600, 1024x768, 1200x1024. Motion blur en Light trails heb ik een paar keer voor de test aangedaan, maar dat speelt niet lekker.
Ik merk bij 640x480 door de lage resolutie niet echt of ie haperde. Bij 800x600 hapert ie behoorlijk op sommige stukken en bij 1024 en 1200 wordt dat steeds een klein beetje meer op dezelfde stukken van een track. Ik merk het voornamelijk bij Inner City Reverse en dan 15 sec na de start. Ook als ik alles op low heb staan bij 800x600 hapert ie nog steeds af en toe (wel minder erg).

Wat ik wil is op ten minste met 800x600 met de meeste instellingen op high het spel soepel kunnen spelen. Nu had ik een GF4 MX440 welke ik vanmiddag heb vervangen door een Club 3D ATI Radeon 9600 Pro. Bij catalyst 3.9 wordt het hele beeld zwart zodra ik in een track ga met een andere resolutie dan 800x600. Ik kan dan nog wel sturen en hoor de muziek, maar ik zie niets. Ik gebruik nu Catalyst 3.7 en die heeft dat verholpen. De framedrops blijven echter.

Mijn systeem:
Win2k sp3
AMD 1,4 Thunderbird op een MSI K7 T266 pro
512 MB ram
HD van 120 gb waar nog 30 van vrij is
en ik speel met het toetsenbord (had gelezen dat sommige gamepads ook het spel vertragen)

Ik heb al uren lang topics zitten doorlezen over problemen met underground. Als ik iets over het hoofd heb gezien, geef dan even een linkje, want ik heb dus echt niets wat werkte kunnen vinden _/-\o_
wat voor type ram heb je? ik had hiervoor namelijk sdram op mijn mobo zitten en nu heb ik het moederbord vervangen en merk ik ZEER veel verbetering in 3d prestaties, ik heb nu pc2700

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-01 16:58
Okyah schreef op 16 december 2003 @ 14:08:
[...]

Welke drivers heb jij dan? Want ik heb een g4ti4600 met det5303 en ik heb een soort speedup-problemen dus..
Niemand met een oplossing hiervoor?
Volgens mij is het vooral met de GF4 TI serie :{.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Gooi je resolutie en de details eens omhoog :)
T werkt nu practisch vlekkenloos @ 1280*960 met alle effecten aan! :)
Het lijkt dus niet aan de g4ti serie te liggen, maar aan het spel dat niet om kan gaan met framerate-veranderingen ofzo, wel wazig, maarja..

Alone at last
Just nostalgia and I

Pagina: 1