Toon posts:

firewall op speedtouch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde speedtest doen met mijn speedtouch adsl modem (ethernet) alleen dat doet hij niet dit verwijst naar een firewall maar die heb ik niet.
als ik 10.0.0.138 doe dan zie ik mijn ip ook al niet. en als ik het met ipconfig bekijk dna staat er zo'n 10.0.0* nummer.
maar normaal is het toch een ander ip? en ik kan niks instellen verder omdat ik geen programme op mijn pc zie van speedtouch oid.
maar hoe zie ik mijn echte ip en hoe kan ik wel de ping test dan doen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 19:09:
ik wilde speedtest doen met mijn speedtouch adsl modem (ethernet) alleen dat doet hij niet dit verwijst naar een firewall maar die heb ik niet.
als ik 10.0.0.138 doe dan zie ik mijn ip ook al niet. en als ik het met ipconfig bekijk dna staat er zo'n 10.0.0* nummer.
maar normaal is het toch een ander ip? en ik kan niks instellen verder omdat ik geen programme op mijn pc zie van speedtouch oid.
maar hoe zie ik mijn echte ip en hoe kan ik wel de ping test dan doen?
heel droog, maar lees die gebruiksaanwijzing dan eens een keer

ga naar iexplorer...

tik in 10.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
ja maar die firewall. kan ik niks over vinden hoe die uit word gezet oid.

Verwijderd

telnet ip_adres , login, help...

en er gaat een wereld open :)

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 21:54

Xenan

Tree-of-life

Wat kan jij slecht een probleem omschrijven zeg!

Even gekeken op www.speedtest.nl. Ja de speedtouch heeft een ingebouwde firewall. Het is meer dan alleen maar een "modem", het is ook een DNS server, firewall, DHCP server, er zit een kleine webserver in en ook een NAT device.

Het "programma" om de speedtouch te bedienen is "10.0.0.138" typen in de adresbalk van je webbrowser.

De firewall zou ik zeker niet uitzetten want hij werkt erg goed en transparant. Als je het echt wil, kun je een "default server" opgeven onder "Advanced->NAT" . Echt iets voor gevorderden en dat lijk jij niet te zijn. 8)

Je hele firewall kun je onder "Advanced" inregelen en als je daar niet genoeg opties vind, zijn er nog meer mogelijkheden via Telnet.

En lees de gebruiksaanwijzing! :+

[ Voor 6% gewijzigd door Xenan op 10-12-2003 21:01 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM