Toon posts:

usb probleem op a7v8x deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vreemd probleem met mijn asus a7v8x deluxe.
deze heeft in mijn kast gezeten en heb hem overgezet in een andere kast ik heb alleen 2 nieuwe harde schijven erin gezet en de rest is hetzelfde gebleven de videokaart,geluidskaart,geheugen,dvdbrander en plextor brander.
wanneer ik windows er op heb gezet en de drivers installeer van de cd die bij het mobo geleverd is krijg ik elke keer een uitroepteken bij het " pcibus naar usb hostcontroller"
voordat ik de mobo over had gezet heb ik hier nooit last van gehad.
ik heb windows al 3 keer opnieuw geinstalled mijn bios geflashed bios op default gezet en de nieuwste drivers van asus geinstalled maar er veranderd niets.
weet iemand wat er mis is of wat ik verkeerd doe.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

DkF

Ik heb een A7V8X (wist trouwens niet dat er een Deluxe van was) en ik heb dit opgelost door gewoon "Stuurprogramma bijwerken" te kiezen en dan installeerde Windows XP bij mij gewoon de drivers...

Waarom hij die bij de installatie niet kan installeren is me overigens een raadsel...

Verwijderd

Topicstarter
de gewone usb-hoofdhub worden gewoon geinstalled maar die ene gewoon niet wat ik ook doe.
de usb apparaten werken overigens gewoon goed

• DkF
  • Laatst online: 17:10

DkF

Tsja, als de apparaten allemaal goed werken, zou ik zeggen: laat gauw zitten ;)

Maareuhm, die drivers die je van de CD van het moederbord haalt, welke bedoel je daarmee?

Voor de USB hoef ik namelijk helemaal geen drivers van de CD te halen...

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Dat gaat om de Enhanced USB Bus (USB2.0). Als je een Windows XP CD-ROM hebt zonder SP1, moet je SP1 installeren voordat je de USB driver installeert (welke je overigens van het internet kan halen (zoals iemand al zei middels stuurprograma bijwerken en dan automatisch laten zoeken)).

Het apparaat staat zeer waarschijnlijk ook bij Overige Apparaten in de Device manager voordat deze geinstalleerd is.

[ Voor 18% gewijzigd door LollieStick op 11-12-2003 11:13 ]

• dCY
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

't kan ook helpen als je de VIA Hyperion drivers installeerd.

Verwijderd

maar dan wel de 4.51 en niet de 4,50 want dan komt ie niet eens meer in windows op dat bord. iig de kans is 40% dat het niet meer werkt met de 4.50.

• dCY
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 11:39:
maar dan wel de 4.51 en niet de 4,50 want dan komt ie niet eens meer in windows op dat bord. iig de kans is 40% dat het niet meer werkt met de 4.50.
idd.. die bedoelde ik ook.. 4.51 ;)

Verwijderd

volgens mij (en volgens de asus-site http://uk.asus.com/products/mb/mbindex.htm ) bestaat de A7V8X deluxe niet. Wel de A7_N_8X deluxe.

Zoek eerst uit welk mobo je hebt voordat je drivers gaat installen. Bovendien zijn op het forum over de A7N8X deluxe meerdere topics te vinden, die kunnen jou vast helpen.

De N-versie heeft een nvidea-chipset
De V-versie een Via-chipset

programmma's zoals sisoft sandra kunnen jou vertellen welk mobo je hebt. Deze kun je downloaden van http://www.sisoftware.co.uk/ (freeware)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is zeker een asus a7v8x deluxe met een gigabit lan en raid controller en 2x serial ata ik heb trouwens wel daarvoor de nieuwste drivers van via erop gehad de 4.50 en daar had ik enorm veel problemen mee gehad dat ik deze er weer gelijk heb afgehaald en windows opnieuw heb moeten installen.
wat ik niet wist is dat het beter is om eerst de sp1 te installen en dan pas de usb drivers
Pagina: 1