Ok mensen,
Winrouter aan de praat proberen te krijgen maar ik krijg het niet voor mekaar.
Stel de poort die ik wil gebruiken is x
IP nummer van pc beneden is y
IP nummer boven is z
Moet ik dan in Winrouter, bij de pc beneden, een port forward instellen met de volgende parameters?
Listen to IP <unspecified>
Connection type: TCP
Port x
To IP z
Het IP boven is echter een intern IP in de trant van xxx.xxx.0.xxx
Beneden geeft hij als IP voor de tweede netwerk kaart xxx.xxx.0.x aan, terwijl datzelfde nummer boven bij IPCONFIG at GATEWAY wordt gegeven en als IP dus hetzelfde nummer, behalve de laatste reeks dat zijn 3 cijfers ipv 1.
Is de port forward echter zo wel goed opgezet (met dus de referentie naar het IP dat de PC boven aangeeft (moet die 3 cijfers ipv 1))?
Moeten mensen die op die port willen joinen dan het IP van beneden, dus IP y invullen in hun applicatie, of de IP van de pc boven??
Het lijkt namelijk niet te werken in deze opzet...
Enige help van harte welkom!
Winrouter aan de praat proberen te krijgen maar ik krijg het niet voor mekaar.
Stel de poort die ik wil gebruiken is x
IP nummer van pc beneden is y
IP nummer boven is z
Moet ik dan in Winrouter, bij de pc beneden, een port forward instellen met de volgende parameters?
Listen to IP <unspecified>
Connection type: TCP
Port x
To IP z
Het IP boven is echter een intern IP in de trant van xxx.xxx.0.xxx
Beneden geeft hij als IP voor de tweede netwerk kaart xxx.xxx.0.x aan, terwijl datzelfde nummer boven bij IPCONFIG at GATEWAY wordt gegeven en als IP dus hetzelfde nummer, behalve de laatste reeks dat zijn 3 cijfers ipv 1.
Is de port forward echter zo wel goed opgezet (met dus de referentie naar het IP dat de PC boven aangeeft (moet die 3 cijfers ipv 1))?
Moeten mensen die op die port willen joinen dan het IP van beneden, dus IP y invullen in hun applicatie, of de IP van de pc boven??
Het lijkt namelijk niet te werken in deze opzet...
Enige help van harte welkom!