Toon posts:

Portmappen met WinRoute*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen,

Winrouter aan de praat proberen te krijgen maar ik krijg het niet voor mekaar.
Stel de poort die ik wil gebruiken is x
IP nummer van pc beneden is y
IP nummer boven is z

Moet ik dan in Winrouter, bij de pc beneden, een port forward instellen met de volgende parameters?

Listen to IP <unspecified>
Connection type: TCP
Port x
To IP z

Het IP boven is echter een intern IP in de trant van xxx.xxx.0.xxx
Beneden geeft hij als IP voor de tweede netwerk kaart xxx.xxx.0.x aan, terwijl datzelfde nummer boven bij IPCONFIG at GATEWAY wordt gegeven en als IP dus hetzelfde nummer, behalve de laatste reeks dat zijn 3 cijfers ipv 1.

Is de port forward echter zo wel goed opgezet (met dus de referentie naar het IP dat de PC boven aangeeft (moet die 3 cijfers ipv 1))?

Moeten mensen die op die port willen joinen dan het IP van beneden, dus IP y invullen in hun applicatie, of de IP van de pc boven??

Het lijkt namelijk niet te werken in deze opzet...

Enige help van harte welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Om trouwens boze gezichten te voorkomen: de handleiding van winrouter wordt wel heel technisch over dit topic en komt met allemaal termen waar ik totaal maar dan ook helemaal niets over weet...
Ben een dikke newbie zoals eerder al gezegd en vroeg me af of jullie konden helpen.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

DkF

Winrouter? Winroute bedoel je? Welke versie?
Welk OS gebruik je?

Je interne IP adressen mag je best posten hoor, dat leest wat makkelijker...

Wat voor connection type ligt eraan wat voor programma die poort gaat gebruiken... Welk programma wil je bijvoorbeeld gebruiken?

[ Voor 14% gewijzigd door DkF op 10-12-2003 19:07 ]

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:11
Ik snap dat je jet best probeert te doen maar kies in het vervolg een duidelijke topictitel en vermeld welk OS je draait op je pc's.

In windows 2000 en XP zit standaard 'Internet connection sharing' ingebouwd. Dit is zeer eenvoudig, via een wizard, in te stellen en je client pc's kun je lekker makkelijk op automatische IP / DNS / gateway toewijzing laten staan. Druk eens op F1 zou ik zeggen.

Verder kun je alle eventuele termen die je niet begrijpt prima op google opzoeken.

Neem 1 tip van mij aan: Koop voor een paar tientjes gewoon een router.

Dit bespaart je niet alleen veel energiekosten en kopzorgen maar ook nog eens bergen tijd in jouw geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Kokkers op 10-12-2003 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK winroute de laatste vandaag van de website getrokken: 4.2.5

Het gaat om een spel, dus ik neem aan gewoon TCP, of zijn er ook andere connecties mogelijk?

Intern IP is 192.168.0.164 (volgens IP config boven)
Volgens IP config beneden is de IP van de tweede netwerk kaart echter 192.168.0.1, wat hij boven weer als GATEWAY aangeeft volgens IP config...

Dus.. hoe krijg ik het aan de gang?

Wat ik heb gedaan is dus:
In WInroute (beneden, boven is geen winroute geinstalleerd; goed toch?) bij Listen to IP <unspecified> laten staan.
Bij connection type TCP (ook TCP/UDP geprobeert)
Port x
Target IP 192.168.0.164

Maar mensen kunnen niet joinen...

PS WinXP Pro is het OS en op de pc boven staan IP en DNS op auto...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 19:16 ]

• DkF

DkF

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 19:12:
OK winroute de laatste vandaag van de website getrokken: 4.2.5

Het gaat om een spel, dus ik neem aan gewoon TCP, of zijn er ook andere connecties mogelijk?
Ja, UDP, of dit nodig is moet je ff zelf opzoeken in de help of op de site van de maker van je spel...
Intern IP is 192.168.0.164 (volgens IP config boven)
Volgens IP config beneden is de IP van de tweede netwerk kaart echter 192.168.0.1, wat hij boven weer als GATEWAY aangeeft volgens IP config...

Dus.. hoe krijg ik het aan de gang?
Alle netwerkkaarten hebben een eigen IP.

- De eerste beneden heeft een IP van je internet provider
- De tweede heeft dus 192.168.0.1
- De kaart boven heeft 192.168.0.164

Da's prima, zo hoort het!
Gateway instelling is dus ook goed!
Wat ik heb gedaan is dus:
In WInroute (beneden, boven is geen winroute geinstalleerd; goed toch?) bij Listen to IP <unspecified> laten staan.
Bij connection type TCP (ook TCP/UDP geprobeert)
Port x
Target IP 192.168.0.164

Maar mensen kunnen niet joinen...

PS WinXP Pro is het OS en op de pc boven staan IP en DNS op auto...
Winroute hoeft idd alleen beneden geinstalleerd te zijn...

Kan je misschien een screenshot maken?
Want als ik de handleiding ff snel bekijk kan ik die opties die jij beschijft niet zo snel vinden...

Verwijderd

Toch maar even een duidelijke titel van gemaakt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel een screen shot bijvoegen, als ik weet hoe! :)

Anyway, als je Winroute opent en de connectie hebt gemaakt, druk je op het icoontje voor Port Forwarding (meest rechtse in de toolbar).
Dan bij Add krijg je de opties waar ik het over heb.

Moet NAT soms nog aan voor de 2e netwerkkaart (192.168.0.1)? (Ik doe maar een gooi). Of moet ik nog iets met Packet Filters doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 19:55 ]

• DkF

DkF

NAT hoeft alleen aan te staan voor de 1e netwerkkaart (die dus aan internet hangt), Packet Filters lijkt me overbodig...

Heb inmiddels de juiste pagina in de handleiding gevonden!

Euhm, dat <Unspecified> bij IP klopt wel, hij luistert dan gewoon naar "iedereen".

De PCs die elkaar zouden moeten kunnen zien, kunnen die elkaar wel pingen?

Verwijderd

Topicstarter
En als dat niet het geval is? Wat moet er dan verandert worden?

• DkF

DkF

Weet ik niet...

Sorry, dat klinkt wat cru, maar euhm, op dit moment weet ik het even niet...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Staat beneden toevallig nog je WinXP firewall nog aan?
En boven?

Kunnen ze elkaar wel pingen?

Etc.?

[ Voor 33% gewijzigd door Nulnulnix op 10-12-2003 20:52 ]

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Boven en beneden kunnen mekaar wel degelijk pingen. Het thuisnetwerk draait ook als een trein en shared internet boven werkt ook hartstikke goed, het gaat em puur om het feit dat mensen niet kunnen connecten als ik boven host!

Ow enne de firewalls staan uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 20:58 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gewoon zo dus.

Externe users gaan gewoon naar het internet IP toe, poortmapping doet de rest.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/pm.jpg

Voor de rest is het afhankelijk van de applicatie of die met poortmaps om kan gaan.

[edit]
Voor diegenen die zich het afvragen: 111 is voor 'n Debian NFS servertje maar staat dicht.

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 10-12-2003 22:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo heb ik het ook gedaan, nu snap ik helemaal niet meer wat er mis gaat!?
Alleen jij stuurt de poorten naar het IP van je tweede netwerk kaart in de 1e pc... dus de gateway van de 2e PC en niet direct naar het interne IP van de tweede pc als ik het goed zie?

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 23:44 ]

• DkF

DkF

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 23:43:
Ja zo heb ik het ook gedaan, nu snap ik helemaal niet meer wat er mis gaat!?
Alleen jij stuurt de poorten naar het IP van je tweede netwerk kaart in de 1e pc... dus de gateway van de 2e PC en niet direct naar het interne IP van de tweede pc als ik het goed zie?
Dat doet BackSlash32 omdat hij op de PC die internet deelt ook, aan de poortnummers te zien, een mailserver draait, en nog wat dingen...

Voor jouw situatie moet je dus een voorbeeld nemen aan poort 22 en 111, die zijn dus geforward naar een andere PC in zijn netwerk ;)

Verwijderd

Topicstarter
M.a.w. je dient wel degelijk te forwarden naar het IP van de tweede PC. Nou zo was mijn opzet ook, dan snap ik totaal niet waarom mensen nog steeds niet kunnen joinen!

Trouwens, moet je op de pc met winroute ingelogd zijn in een account waar winroute in is geinstalleerd voordat de port forwarding het doet of kan het ook als niemand in is gelogd?

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 11:22
Als je op je computer beneden een server opzet, kan er dan wel gejoind worden???
En zeg ff wat voor internetverbinding je hebt

homo sapiens non urinato in venti adversi

Verwijderd

Topicstarter
Kabel internet. Als ik beneden een host zet dan kan iedereen inderdaad gewoon joinen ja.
Het probleem zit em in het feit dat de PC beneden niet snel genoeg is voor het spel waar dit alles om draait en aangezien er nog geen dedicated server ondersteuning is voor het spel, moet het dus direct.

• DkF

DkF

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 16:53:
M.a.w. je dient wel degelijk te forwarden naar het IP van de tweede PC. Nou zo was mijn opzet ook, dan snap ik totaal niet waarom mensen nog steeds niet kunnen joinen!

Trouwens, moet je op de pc met winroute ingelogd zijn in een account waar winroute in is geinstalleerd voordat de port forwarding het doet of kan het ook als niemand in is gelogd?
Winroute is een service, die draait gewoon altijd als de PC aan staat...
Zelfs als er in Windows niemand is ingelogd...

Probleem is dus weg als je beneden die host draait...
Vreeeeeemd, echt vreemd :/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DkF schreef op 11 december 2003 @ 09:32:
[...]

Dat doet BackSlash32 omdat hij op de PC die internet deelt ook, aan de poortnummers te zien, een mailserver draait, en nog wat dingen...
Err...
Winroute PC heeft IP 254.
Dit gaat dus allemaal naar andere PCs dan de router zelf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DkF

DkF

BackSlash32 schreef op 11 december 2003 @ 21:32:
[...]

Err...
Winroute PC heeft IP 254.
Dit gaat dus allemaal naar andere PCs dan de router zelf.
Aha, sorry, foute aanname dus van mij...

Vaak is namelijk 192.168.0.1 de 2e kaart......... nou ja, je weet wel ;)
Pagina: 1