[win xp]delen van c schijf (c$)

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46
Standaard heeft windows xp cd c d onder c$ gedeeld. Nu moet ik een pc in netwerk 'beheren'(dit is onze mp3 pc). hier draait win xp op en ik wil hier mbv de c$ op komen. Maar dit werkt niet.

\\pc-naam in explorer vraagt om een wachtwoord bij gebruiker gast (welke niet te wijzigen is). Hoe kom ik hier op?

if broken it is, fix it you should

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 14:29
eerst die share weghalen, en opnieuw aanmaken+ daarbij behorende rechten, dan kan je namelijk een nieuwe naam zelf bedenken.

de rechten moet je even kijken als je ntfs draait moet je op de client met een zelfde user+passw inloggen als een user+passw die op de server bestaat

[ Voor 59% gewijzigd door Loran op 10-12-2003 18:42 ]

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

welke versie van windows pro of home?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je kunt eventueel eerst een een
code:
1
net use \\pcnaam /USER:Administrator
doen
en dan moet \\pcnaam\c$ wel werken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elgringo
mutsje schreef op 10 december 2003 @ 18:44:
welke versie van windows pro of home?
pro

• elgringo
Spider.007 schreef op 10 december 2003 @ 19:21:
Je kunt eventueel eerst een een
code:
1
net use \\pcnaam /USER:Administrator
doen
en dan moet \\pcnaam\c$ wel werken :)
dit werkt.....

maar ik weet zeker dat ik bij admin geen pwd heb opgegeven tijdens install, toch werkt dit niet

Verwijderd

Je moet de inlogrechten veranderen dmv het wijzigen van: onder lokaal beveiligingsbeleid onder systeembeheer, onder lokaal beleid dan bij de beveiligingsopties de optie ; Netwerktoegang, model voor delen van accounts, de opties veranderen in: klassiek lokale gebruikers als zichzelf verifieren. en dan werkt het!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 19:31:
Je moet de inlogrechten veranderen dmv het wijzigen van: onder lokaal beveiligingsbeleid onder systeembeheer, onder lokaal beleid dan bij de beveiligingsopties de optie ; Netwerktoegang, model voor delen van accounts, de opties veranderen in: klassiek lokale gebruikers als zichzelf verifieren. en dan werkt het!
vergeet niet het gast account even weg te halen uit de groep' toegang via het netwerk weigeren' , anders werkt het nog niet ;)

das een computer grouppolicy overigens

A wise man's life is based around fuck you

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

DkF

Loran schreef op 10 december 2003 @ 18:40:
eerst die share weghalen, en opnieuw aanmaken+ daarbij behorende rechten, dan kan je namelijk een nieuwe naam zelf bedenken.

de rechten moet je even kijken als je ntfs draait moet je op de client met een zelfde user+passw inloggen als een user+passw die op de server bestaat
Kan dat dan? Hij heeft het hier toch over de systeem-share?!
Die kun je helemaal niet verwijderen volgens mij hoor...

Gewoon een nieuwe share aanmaken met de juiste rechten, je zult dan ook zien dat er een "handje" verschijnt bij het pictogram van de schijf...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

DkF schreef op 10 december 2003 @ 19:36:
[...]

Kan dat dan? Hij heeft het hier toch over de systeem-share?!
Die kun je helemaal niet verwijderen volgens mij hoor...

Gewoon een nieuwe share aanmaken met de juiste rechten, je zult dan ook zien dat er een "handje" verschijnt bij het pictogram van de schijf...
een systeemshare kun je wel verwijderen maar of het zinvol is valt te betwijfelen. ze worden niet voor niets aangemaakt.

En als er policy restrictions op staan zal hij die ook moeten bijstellen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mutsje schreef op 10 december 2003 @ 19:54:
een systeemshare kun je wel verwijderen maar of het zinvol is valt te betwijfelen. ze worden niet voor niets aangemaakt.
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters\AutoShareServer (0)

Alleen moet je dan wel een andere manier verzinnen om remote management te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 10-12-2003 20:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1