In ieder geval bij het opstarten en ook vaak bij het afspelen van muziek, spelen van games en kijken van films, stotterd mijn geluid. Ik heb hier al veel op gezocht, maar kon niet veel vinden.
Waarschijnlijk is het of een IRQ/geheugen-adres conflict, maar ik kan die dingen niet veranderen in Windows en ook niet in de BIOS. Ook niet na het op "Standaard PC" instellen van de ACPI(+IRQ besturing uitgezet).
Wat ik ook soms heb is dat bij een bepaald volume het geluid gaat "schommelen". Oftewel het gaat harder en zachter. (Dit is een normaal volume, niet echt hard of zacht.)
Mijn systeem:
ASUS A7N8X Deluxe rev 1.06 (BIOS 1007)
[Onboard - 3COM Netwerkkaart 10/100]
[Onboard - NVidia Netwerkkaart 10/100]
AMD Athlon XP 3200+
2x 512 Infinion DDR PC3200 geheugen (op dual channel)
HDD1: Western Digital Raptor 36GB 10000rpm SATA
HDD2: Western Digital 250GB 7200rpm SATA
Creative SoundBlaster Live! 5.1
Creative Inspire 5300 5.1 Speakerset
Leadtek Geforce 4 Ti4400 128MB
Ook na nieuwe installatie van XP is het niet gelukt om het probleem op te lossen.
Dit zijn de conflicten:

Het gaat waarschijnlijk om een conflict met in iedergeval de 3COM netwerkkaart (ook al staat dat niet aangegeven) Als ik namelijk de 3COM uitschakel, heb ik er volgens mij geen last meer van. Schakel ik hem vervolgens weer aan, gaat het geluid stotteren tijdens het inschakelen. Ik heb overigens beide netwerkkaarten in gebruik en zijn onmisbaar.
Please help...
Waarschijnlijk is het of een IRQ/geheugen-adres conflict, maar ik kan die dingen niet veranderen in Windows en ook niet in de BIOS. Ook niet na het op "Standaard PC" instellen van de ACPI(+IRQ besturing uitgezet).
Wat ik ook soms heb is dat bij een bepaald volume het geluid gaat "schommelen". Oftewel het gaat harder en zachter. (Dit is een normaal volume, niet echt hard of zacht.)
Mijn systeem:
ASUS A7N8X Deluxe rev 1.06 (BIOS 1007)
[Onboard - 3COM Netwerkkaart 10/100]
[Onboard - NVidia Netwerkkaart 10/100]
AMD Athlon XP 3200+
2x 512 Infinion DDR PC3200 geheugen (op dual channel)
HDD1: Western Digital Raptor 36GB 10000rpm SATA
HDD2: Western Digital 250GB 7200rpm SATA
Creative SoundBlaster Live! 5.1
Creative Inspire 5300 5.1 Speakerset
Leadtek Geforce 4 Ti4400 128MB
Ook na nieuwe installatie van XP is het niet gelukt om het probleem op te lossen.
Dit zijn de conflicten:
Het gaat waarschijnlijk om een conflict met in iedergeval de 3COM netwerkkaart (ook al staat dat niet aangegeven) Als ik namelijk de 3COM uitschakel, heb ik er volgens mij geen last meer van. Schakel ik hem vervolgens weer aan, gaat het geluid stotteren tijdens het inschakelen. Ik heb overigens beide netwerkkaarten in gebruik en zijn onmisbaar.
Please help...
[ Voor 3% gewijzigd door Ventrance op 10-12-2003 19:57 ]
Dell XPS 13 9343