Copperjet 810 + Winxp = DC

Pagina: 1
Acties:

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
Ik heb een Copperjet 810
Ik had veel last van wegvallende verbindingen ineens
Op verzoek van de helpdesk heb ik toen de firmware ge-update ze hebben een lijnmeting uitgevoerd, en ik heb hem van bridge overgezet naar router

De lijnmeting wees uit dat er niets mis was met mn signaal
met de modem in routermodus zie ik dat ook gelijk.
Mn computer verliest namelijk totaal de verbinding met de modem, dwz de modem zelf is nieteens meer pingbaar.
Het probleem zet zichzelf soms recht, maar meestal reset ik zelf het modem en dan komt hij gelijk weer online.
Nou was dit probleem weg, moest mn pc crashen en opnieuw geinstaleerd willen worden.
Ik instaleerde eerst win98 omdat ik xp niet bij de hand had
pc heeft op die manier 2weken aan gestaan en geen enkele keer is de verbinding verbroken geweest.
Vandaag dus geformateerd en winxp erop, binnen een half uur tijd was de verbinding al 3 keer verbroken.
Wat ik graag zou willen weten is of iemand een oplossing/oorzaak weet of dat iemand dit ook heeft (meegemeaakt)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Tetsuo55 schreef op 10 december 2003 @ 18:22:
Ik heb een Copperjet 810
Ik had veel last van wegvallende verbindingen ineens
Op verzoek van de helpdesk heb ik toen de firmware ge-update ze hebben een lijnmeting uitgevoerd, en ik heb hem van bridge overgezet naar router

De lijnmeting wees uit dat er niets mis was met mn signaal
met de modem in routermodus zie ik dat ook gelijk.
Mn computer verliest namelijk totaal de verbinding met de modem, dwz de modem zelf is nieteens meer pingbaar.
Het probleem zet zichzelf soms recht, maar meestal reset ik zelf het modem en dan komt hij gelijk weer online.
Nou was dit probleem weg, moest mn pc crashen en opnieuw geinstaleerd willen worden.
Ik instaleerde eerst win98 omdat ik xp niet bij de hand had
pc heeft op die manier 2weken aan gestaan en geen enkele keer is de verbinding verbroken geweest.
Vandaag dus geformateerd en winxp erop, binnen een half uur tijd was de verbinding al 3 keer verbroken.
Wat ik graag zou willen weten is of iemand een oplossing/oorzaak weet of dat iemand dit ook heeft (meegemeaakt)
Dus probleem zit tussen je pc en de modem.

Maar met win98 werkt het prima.

Dus drivers van je netwerk kaart onder XP kunnen het probleem wel eens zijn :-)

Trek ff bij de fabrikant (liefst bij de chipfabrikant) de laatste stuurprogramma's van hun server.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.