Toon posts:

Welke te kiezen: Asus M3700n of de Satellite Pro M10?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals te lezen in de titel, zit ik met een dilemma. Hier een kort overzicht van de specs:

Asus M3700n met een Centrino 1.6 Ghz. 512 MB DDR 14 inch SXGA+ (1400 * 1024) en een 40 GB HDD. Prijs: €1,230.00 ex. BTW

Toshiba Satellite Pro M10 tevens met een Centrino, maar met een 1.5 Ghz. Ook 512 MB DDR, maar met een 15 inch XGA (1024 * 768) & met Windows XP Pro erbij. Prijs: €1,366.00 ex. BTW

Nu heeft mijn broer ook de Asus, alleen een wat ouder type en heeft deze op 1400 * 1024 staan. Zelf vind ik dit wat klein, en draai hem liever op 1024 * 768. Nu heb ik na wat bladeren in dit forum gelezen dat 1024 niet zijn native resolutie is, waardoor de kwaliteit minder wordt. Omdat mijn broer een wat oudere heeft, kan ik dus niet controleren of dat ook zo is dat de kwaliteit minder wordt bij het type dat ik wil.

Anderzijds heb ik nu een bijna 3 jaar oude Toshiba, en de kwaliteit van Toshiba is prima. Het feit dat XP wel meegeleverd wordt bij de Toshiba, en niet de Asus verklaart dus een beetje waarom deze duurder is. Nu hoor ik ook zeggen dat de kwaliteit van 15 inch schermen op 1024 * 768 niet super is, en dus een beetje wazig wordt. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen? Verder heeft deze Toshiba een Harman Kardon speaker set erin; neem aan dat het met het geluid dus dik in orde is (iets wat bij de Asus van mijn broer duidelijk te wensen over laat). Nadeel is de Centrino 1.5.

Een opsomming van mijn vragen:

- Welke zouden jullie kiezen? De Asus of de Toshiba?
- Is het waar dat de Asus een slecht beeld geeft op 1024? En dat 15 inch op 1024
eigenlijk ook geen gezicht is?
- Is het verschil tussen een Centrino 1.5 & 1.6 duidelijk merkbaar?
- Is bij de nieuwe Asus het geluid beter? Niet zo blikkerig meer?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik zal even snel een antwoord geven op je tweede vraag: als de Asus daadwerkelijk een native resolutie van 1400x1050 heeft, dan zal deze een veel minder mooi en scherp beeld geven op 1024x768, dat kwaliteitsverlies ga je zeker merken. 1024x768 op een 15" scherm: da's heel persoonlijk of je dat mooi vindt of niet. 1400x1050 vind ik zelf erg fijn, het levert veel extra ruimte op en het is lekker scherp, maar ik heb nu een laptop met een 15" 1024x768-scherm (Toshiba), en dat bevalt me eigenlijk ook prima. Het is in ieder geval niet zo dat het beeld onscherp is, de kwaliteit van het scherm is bijzonder goed en alles is scherp en redelijk kleurecht; het ziet er kortom prima uit. Het is allemaal wat groter, dat wel, maar dat is voor jou niet zo'n bezwaar, merk ik.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen bij je keuze :).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie! Je verhaal is erg duidelijk!

Nu hoop ik alleen nog of iemand weet of er een groot verschil zit tussen de Centrino 1.5 & 1.6...

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Zie openingspost van het Centrino/Pentium-M topic ...

Daar staat een tabel met vergelijkbare proc's.

Dan heb je een redelijk idee wat het verschil is uitgedruk in andere proc's.

Succes met je keuze.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kleine letters en fonts kan je gewoon aanpassen, je kan makkelijk je fonts groter maken, je iconen en alles dus. 't is meer een probleem als je gaat Gamen, zodat je je 3d op 1024 zet om vlot te spelen... maar laten nu net games niet zovel drukte maken om die resolutiemeuk.

Dus, indien je het nodig hebt, een overzichtelijk scherm, dan ben je met 1400*1050 beeldpunten veel sneller klaar.

verschil tussen 1.6 en 1.5 Centrino is iets van 7%.... dus je gehele systeem zal iets van 2% sneller zijn (alleen de CPU is 7%, geheugen, HD, video, FSB blijft identiek) ... knappe jongen als je dat verschil merkt.

Persoonlijk zou ik de vraag omdraaien: waarom met een grote laptop rondzeulen als een iets kleiner, compacter en lichter model identieke prestaties levert?

Verwijderd

Voor mij geen Toshiba's aub...

Ik heb zoals de meeste medestudenten (300+) een Toshiba Satellite Pro M10 gekocht via de hoge school. http://www.signpost.be/howest

Ik kreeg een lekkere DeadOnArrival, de admins van school hebben dat zelfs voor mij ontdekt en direct RMA, een week later is de laptop terug. De mensen van Signpost.be kunnen nog eens geen mail naar mij sturen, 2 weken later heb ik een boze mail gestuurd en ze beweren dat de mailbox vol zat. Ik heb de laptop van de admins gekregen, ze gingen vanuit dat de RMA hun werk doet, aanzetten en direct bsod-paradijzen (bsod en autoreboot voordat je je passwoord kan intypen...), binnengebracht bij de admins en ze zeggen dat het 3 weken geleden ook bsod's regende. Dus 2de keer op RMA sturen, 3 weken later heb ik eindelijk een vervanglaptop gekregen en 5 minuten nadat ik de laptop aanraakte, was het VB.net-examen. Ik heb gelukkig een 9/20 gescoord zonder enige vorm van oefenen, dan wacht Toshiba nog paar weken op onderdelen (die sturen per boot op?). En ik ging weer de laptop bij de admins afhalen, Toshiba had de hard disk leeggegooid en ik ging dus een windows 2000 professional installeren en bsod-paradijzen tijdens de install zodat je nooit windows kan installeren.

Na 2 keer falen van RMA-afdeling van Toshiba moet ik ZELF de fouten zoeken, Memtest86 draait en het regende errors in de range boven 256MB, dus de 2de lat is kapot, uitleg gedaan bij de admins en ze zeggen dat 1 van de 2 geheugenslotjes op de mobo kapot is. Ze hebben 1 lat deruit gedaan om de laptop beetje beschaafd te laten draaien en proberen de examens te overleven, na de examens begint RMA-round3. Op de RMA-formulier staat dat ze mem-test en virus-test (harddisk leeggooien) hebben gedaan + mobo vervangen.

Vele 2de jaars studenten hebben hun Toshiba-laptops buitengegooid en een Dell/HP/Acer/... gekocht, want voor de service na verkoop moet je ni bij Toshiba zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 06:02 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 18:13:
Asus M3700n met een Centrino 1.6 Ghz. 512 MB DDR 14 inch SXGA+ (1400 * 1024) en een 40 GB HDD. Prijs: €1,230.00 ex. BTW
Hmmm.... op de site van mycom issie anders duurder en lagere res:

49605 ASUS M3700N Intel Pentium M 1,6 GHz 512 MB DDR SDRAM 14" XGA, 1024 x 768 60 GB € 2,099.00

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Pagina: 1