Toon posts:

ASUS is GEK geworden.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P2B-DS met revisie 1.04.
Dit moederbord heeft wat probleempjes ben ik achtergekomen.
Bijvoorbeeld een USB probleem, wat die mafkezen aanraden is om even dingen te solderen, veranderen en bijzetten.
Een moederbord waar ik een rug voor betaald heb???
Zijn die gasten helemaal leip geworden, of ligt het aan mij?

Ik ga trouwens ook een converter voor dit moederbord halen, zodat ik een PIII 800mhz inplaats van max. PII450mhz kan draaien.
Het probleem is, ik ga dit testen met een PIII 700mhz 133, maar mijn computer is 100.
Nu heb ik gehoord dat de CPU sneller gaat lopen ofzo als ik hem op 100 laat draaien.
Of moet ik die converter op 133mhz zetten en wat voor jumper setting moet ik gebruiken????

Please help.

Thanx

Verwijderd

Als je een 133 op een 100mhz mobo zet loopt ie maar op 100. Ik zelf heb het wel gehad met die convertors. Lees deze topic die ik net geplaatst heb maar is

gathering.tweakers.net/showtopic/84663

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29
Je bedoeld vast een PIII733. En deze gaat zeker niet sneller lopen met een 100MHz bus, sterker, je zal dan maar 550MHz hebben (5.5x133=733 5.5x100=...). De multiplier is dus 5.5. Waren dat de gasten van Asus zelf die jou dat soldeer advies gaven???

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb die converter nodig om mijn voltage naar 1.65 te laten draaien.
Mijn mobo kan minimaal 1.8 aan en als ik dit laat kan ik maximaal een PII450 draaien, dus ga ik het toch effe proberen.

Verwijderd

Had ik ook. Ik moest hem ook op 1.65 laten lopen. I wish u luck.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik had het bericht gelezen in de forum van asus (hij had hetzelfde probleem), maar ik heb wel andere dingen gelezen waar ze een schema gaven van hoe je moet solderen.
kijk op:
www.asus.com.tw/Products/Techref/Acpi/solution.html
Dus ik geloof die gast wel.
Het probleem hier gaat over Win2k ACPI MP mode, weet iemand wat dit inhoud??
ASUS heeft trouwes een waardeloze forum, niemand reageerd.

Verwijderd

Topicstarter
Welke converter gebruikte jij??
ik ga vanmiddag de MSI MS-6905 master halen.

Verwijderd

MSI en Asus heb ik hier :/

Maarja is denkik kwestie van proberen.

• Abbadon
Met wat geluk moet 1.8V lukken; ik heb gelezen dat er genoeg zijn die dit doen (een 1.65V cpu op 1.8V). Neem in iedergeval wel een Pentium met een 100MHz bus en niet met 133MHz, dat kan jouw bord geloof ik niet aan (max 112MHz ?). Een goede koeler is denk ik wel aan te bevelen bij 1.8V. Er is natuurlijk nog steeds een kans dat het niet werkt of dat je de cpu beschadigd. O, als er een 1.65V setting op de slot adapter zit, laat je niet voor de gek houden; 1.8V is en blijft het minimum.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmmz even iets anders, mijn p2b zit gewoon op PIII 500mhz :)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Klopt het enige wat die jumpersettings op een msi converter doen is doorgeven aan het mobo dat de cpu 1.65 wil hebben. er zijn overigens kennelijk wel converters die de spanning zelf kunnen regelen, welke dat zijn weet ik niet.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Abbadon, is dat zo???
Wordt die niet omgezet dan ofzo??
(sorry als ik stom overkom, maar ik weet het gewoon niet.)
Die gozer van die zaak zei dat het mogelijk was, gaat die mij nou naaien ofzo??

Powerleap heeft een converter die beweerd wel dat ie het kan, www.powerleap.com maar die kost dan ook $70 en kan niet hier besteld worden.

???????????????

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer, jouw mobo revisie nummer zal 1.6 zijn, dan kan het wel.

Fuck, ik heb dus niets aan die converter.

Neeeeeeeeeeeeeeee, ik wil van mij 350mhz af.

PLEASE...........

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem op 1.8v laat draaien start ie niet eens op, wat moet daar aan doen dan??

• Abbadon
De crux ligt bij het moederbord; als deze minimaal 1.8V kan leveren zal een slot adapter er niets minder van kunnen maken (de adapter is alleen maar een doorgeefluik). De 1.65V instelling zal alleen werken wanneer het moederbord ook daadwerkelijk deze 1.65V kan leveren. Wat betreft die powerleap's, deze hebben idd de mogelijkheid de spanning te verlagen. Hier zit dan ook een spannings-regulator of -convertor of zo op. Maar als die test van jou niet op 1.8V werkt zou ik maar geen Coppermine kopen. Kun je niet beter 2 Katmai's 600 op de kop tikken?

Heb je overigens wel een voor een Coppermine geschikte BIOS?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Vriend van mij had een P3 667 EB en die probeerde hij op z'n Asus P2B-LS te zetten. Kreeg hij niet aan de gang (startte volgens mij niet eens op). Hij heeft nu een PIII 500 katmai, en die draait gewoon goed. Wat je eigenlijk zou moeten hebben is een P3 Katmai ipv een Coppermine.
Hmmm, op mijn P2B-S had ik geen probleem met USB, heb er een Logitech USB mouse aan gehad. Zal wel bordafhankelijk zijn.
Maar ik vrees dus dat een coppermine proc niet gaat werken en dat je voor een Katmai moet gaan (of 2). Zowiezo kan de P2B-DS geen 133 Mhz aan. Sommige versies van de P2B kunnen dat wel, maar dat is niet aan te raden, omdat dan je AGP bus op 89 Mhz draait ipv 66 Mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon, bedankt dat je me wilt helpen, stel ik zeer op prijs.

Ik zal het hele verhaal uitleggen, ik hoop dat je er tijd voor hebt.

Met de laatste Bios zegt ASUS dat je max. een PIII600mhz aankan, dus ik een 550 gekocht en die erin gedaan. Die werkte dus niet en na veel research kwam ik dus achter het hele voltage verhaal. Het is namelijk mogelijk een PIII te draaien bij hetzelfde mobo maar met een nieuw revisie nummer. Vreemd genoeg meld asus dit nergens, dus kon ik er ook nooit achter komen. Ik ben er achter gekomen op de forum van asus waar meerdere gebruikers hetzelfde probleem hadden. Hier kwam ik erachter dat ik 3 problemen had met dit mobo (waaronder het USB probleem), maar nergens wordt vermeld hoe ik dit moet oplossen. In dit forum staan ook berichten dat sommige gasten met hetzelfde mobo als mij twee 800mhz draaien. Sommige hebben de CPU op 1.8v draaien, maar ik weet niet hoe ik dit moet doen. Ik weet alleen dat als ik de CPU erin doe dat mijn mobo niets doet. Anderen hadden het over de powerleap converter en die schijnt te werken.
Dus ik hevig op zoek naar zo'n converter, maar die kon ik nergens vinden totdat ik hier kwam en ik van de msi conv. hoorde. Dus ik dacht dat ik het eindelijk gevonden, hoor ik dus van jouw dat het weer niet kan en nu zit ik dus hier en weet ik absoluut niet meer wat ik moet doen.
Nou zal je zeggen, vraag het aan die gasten in het forum, maar er is niemand en ik heb een week geleden een bericht gepost en niemand reageerd.

Dit is alles wat ik weet.

Thanx.

Verwijderd

Topicstarter
Kolere, nog meer problemen.

Dat hele AGP verhaal wist ik ook niet.

Maar goed dat ik eindelijk een forum gevonden heb waar mensen zijn met verstand van zaken.

Had ik straks allemaal zooi thuis liggen die ik niet kan gebruiken.

Als ik dit allemaal lees is het misschien het beste om een nieuw mobo te kopen, maar daar heb ik uiteraard geen geld voor en op dit mobo zit scsi dus moet ik ook weer een nieuwe scsi kaart kopen en heb ik geen dual mogelijkheid meer...........

Zucht.....

Of ik moet weer een mobo kopen waar alles weer opzit, maar dan zit ik volgend jaar met dezelfde problemen. (en geen geld)

Ik ga mijn gun maar opzoeken, ben het onderhand zat.

Verwijderd

ik zit hier met hetzelfde probleem.. heb hier twee dual systemen... eentje met een dualbordje van Shuttle met onboard U2W ADAPTEC SCSI. Vet duur bordje. Daarnaast nog een BP6. Maar dat shuttle bordje kan ik niet veel mee doen. moet pentium II slot 500 kopen of zo. maar dat zullen weer tweedehands zijn. Weet niet of ze sneller zullen zijn dan mijn huidige combo. 2x celeron 300@450. Is dan een 2 X PII 500 veel sneller??

:z
Pagina: 1