Toon posts:

welke nieuwe harde schijf!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke nieuwe Harde schijf!

Ik ben ik het bezit van een AMD Athlon500,MSI 6167 mainboard, 128RAM, en een Viper770, een Seagate Medalist 3,223Gb (ST33232a) harde schijf met ATA (IDE) ondersteuning. Mijn MSI board ondersteund ULTRA DMA66 via een enhanced IDE controller.

Ik hoor allemaal verhalen van RPM’s en etc. maar wat houd het eigenlijk allemaal in!
Hoeveel RPM’s heeft mijn HD, en hoe kan ik het anders bekijken!
Nou is mijn vraag, is mijn hd LANGZAAM vergeleken met de harde schijven van tegenwoordig? Ik ben namelijk op zoek naar een HD van ongeveer 20 tot 25GB en die niet meer dan 500,- mag kosten! (boel geld of niet!) Ik weet niets van RPM’s maar welke raden jullie aan me aan! Ik heb goede ervaring met Seagate maar misschien zijn jullie meningen anders! Ik wil in ieder geval een stabiele en SNELLE hd hebben!!!!

Zijn udma66 makkelijk aan te sluiten???? Instaleren????? Om is het zelfde als een IDE!

Alvast bedankt,

B. van Abs

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 21:36

jw

rpm = toeren per minuut (hoe hard de koppen draaien) (of waren het de cilinders??)

tegenwoordig worden veel harde schijven met een ultra-ata/66 interface geleverd, dit is een snellere variant van de ultra-ata/33, er zijn 2x zoveel kabeltjes nodig, de kabel die hiervoor nodig is is (volgens mij) 80x breed.
installatie is precies zo als normaal.

IBM Deskstar serie is een goede > ultra-ata/66, 2mb cache (neem de ... GXP)

'k hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb.
reacties op mijn stukje altijd welkom!

Verwijderd

De platen dus... :) Als je cilinders en/of koppen gaan draaien is er iets goed fout ;).

Verwijderd

Jezus, schapie
Koppen draaien niet, de schijven wel en de kabel is een zelfde aansluiting als als de gewone 40 pins aansluiting maar udma/66 gebruikt ze wel allemaal itt udma/33

en om op de topic terug te komen

heb op mijn athlon500 mijn Quantum CX (udma/66) aangesloten op de bijgeleverde UDMA/66 (bij de MSI 6167)kabel en ik moet zeggen dat het razendsnel loopt.

Verwijderd

oja, aankoopadvies
18 GB Quantum KA 7200rpm(576) of
18 GB IBM Janus 7200rpm(516)

allebei goed

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 15:09
Hoi, heb zelf een Maxtor 20 gb 7200rpm udam 66 van de 6800 serie!
Werkt perfekt en super snel, ook in combinatie met een MSI bord en Athlon

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 15:09
voor f500 heb je de Maxtor 20gb 7200rpm.

Udma 66 is hetzelfde als IDE alleen heb je wel een andere kabel nodig. Daar zit een blauwe stekker aan.
Werkt verder hetzelfde als normaal IDE...
Je bord heeft alleen maar 1 UDMA 66 connector. Dat is de Primary..
Pagina: 1