[PHP] Way2Pay

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb net in mijn online shop de optie Way2Pay toegevoegd als betalingsmethode, en op zich werkt het, maar wanneer je wordt doorgestuurd naar de Way2Pay site zie ik dat de prijs 100x zoveel is, dus Way2Pay telt op 1 of andere manier de . niet mee waardoor bijvoorbeeld:
€ 119.00
€ 11.900,00 wordt

Weet iemand hoe dit komt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47
Ten eerste: heb je het al bij Way2Pay nagevraagd?

Ten tweede: ik zie in jouw tweede bedrag een komma staan; misschien moet je dus een komma gebruiken in plaats van een punt? (Dat is in Nederland ook de officiele methode om guldenseuro's (:D) en centen te scheiden).

[ Voor 4% gewijzigd door Soultaker op 10-12-2003 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
door in centen te rekenen :) niet zo gek met geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die , was me nog niet opgevallen, overigens heb ik Way2Pay gecontacteerd maar daar heb ik nog niks van terug gehoord.

Overigens denk ik nu ook dat het daardoor komt, maar wanneer ik de default waarde van de prijzen in de database wil veranderen van 0.00 in 0,00 dan krijg ik wel dit te zien:
ALTER TABLE `store_inventory` CHANGE `sale_price` `sale_price` DECIMAL( 30, 2 ) DEFAULT '0,00' NOT NULL

Maar blijft hij nog steeds 0.00 als ik er weer terug kijk of het veranderd is naar een ,

Komt dit omdat het de DEFAULT waarde is, en dat een default waarde niet veranderd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 21:12:
Die , was me nog niet opgevallen, overigens heb ik Way2Pay gecontacteerd maar daar heb ik nog niks van terug gehoord.

Overigens denk ik nu ook dat het daardoor komt, maar wanneer ik de default waarde van de prijzen in de database wil veranderen van 0.00 in 0,00 dan krijg ik wel dit te zien:
ALTER TABLE `store_inventory` CHANGE `sale_price` `sale_price` DECIMAL( 30, 2 ) DEFAULT '0,00' NOT NULL

Maar blijft hij nog steeds 0.00 als ik er weer terug kijk of het veranderd is naar een ,

Komt dit omdat het de DEFAULT waarde is, en dat een default waarde niet veranderd kan worden?
Umm je hebt zeker een amerikaanse host, met een amerikaans pakket! Hoe onhandig, kun je geen europees pakket installeren op die server!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 10 december 2003 @ 21:14:
[...]

Umm je hebt zeker een amerikaanse host, met een amerikaans pakket! Hoe onhandig, kun je geen europees pakket installeren op die server!
Uhm, ik gebruik Abyss webserver ( http://www.aprelium.com ) met PHP/Perl ondersteuning en eem mySQL database, phpmyadmin 2.5.4

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even het bedrag dat je naar Way2Pay stuurt voorzien van een komma dmv. bijv. number_format http://nl2.php.net/manual/en/function.number-format.php

Zo heb ik het gedaan in ieder geval. ;)

Dat je een komma moet gebruiken staat volgens mij in de manual die je van Way2Pay krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
swampy schreef op 10 december 2003 @ 21:14:
Sorry, maar als je iets zo stellig verkondigt, wees dan zeker van zaken.
Waar baseer je dit op?
Zover ik weet werken MySQL en PHP gewoon met een punt als seperator voor decimalen, net als bijna elke programmeertaal/omgeving. Numberformats zijn dan altijd je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu moet ik dus zorgen dat wanneer ik het totale bedrag opvraag dit via komma's gescheiden wordt, en dat moet dan dmv. dat number-format gebeuren.

Ik zal het een sproberen uitvogelen, bedankt voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Glimi schreef op 10 december 2003 @ 21:35:
[...]

Sorry, maar als je iets zo stellig verkondigt, wees dan zeker van zaken.
Waar baseer je dit op?
Zover ik weet werken MySQL en PHP gewoon met een punt als seperator voor decimalen, net als bijna elke programmeertaal/omgeving. Numberformats zijn dan altijd je antwoord.
Maar dan moet he wel met een comma inplaats van een punt naar way2pay gestuurd worden, gelukkig is dat met PHP wel mogelijk, gegevens veranderen.

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nu zorgen dat als wanneer $payable (het totale bedrag) aangeroepen wordt om verzonden te worden naar Way2Pay, dat onderstaand script $payable aanpast, zodat de waarden van $payable niet met een "punt" verzonden wordt maar met een "komma".

Tut nu toe begrijp ik het, maar wanneer ik dit script invoeg in het desbetreffende bestand dan komt er dus bij Way2Pay: € 12.345.678,00 te staan...

Hij pakt dus de waarden van de laatste $payable = 1234.5678; die in het script staan...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$payable = 0.00;

// english notation (default)
$english_format_number = number_format($payable);
// 1,234

// French notation
$nombre_format_francais = number_format($payable, 2, ',', ' ');
// 1 234,56

$payable = 1234.5678;

// english notation without thousands seperator
$english_format_number = number_format($payable, 2, '.', '');
// 1234.57

Is er niet zoiets als, if *.* then *,* ?? Maar dan in PHP, misschien wordt dat hierboven in het script gedaan maar ik krijg dan dus gewoon de waarde van $payable, en hij haalt niet de waarde uit de database en daarvan vervangt hij dan dus ook niet de punt naar een komma..

Ik kom er dus echt niet uit, ik denk dat het iets kleins is wie kan me helpen?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Is er niet zoiets als, if *.* then *,* ?? Maar dan in PHP
Kijk eens naar http://nl.php.net/manual/en/function.str-replace.php of http://nl.php.net/manual/en/function.ereg-replace.php :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Volgens mij ben je al klaar als je dit doet:

PHP:
1
$output = number_format($input, 2, ",", ".");

dan heb je het zelfde bedrag als way2pay gebruikt :)

[ Voor 15% gewijzigd door SchizoDuckie op 11-12-2003 11:55 ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb het doorgelezen en snap het wel een beetje maar ik begrijp nog steeds niet hoe je nou alles.alles kan veranderen in alles,alles

Ik kan toch moeilijk zeggen:

$payable = payable(
0.00 => 0,00,
1.00 => 1,00,
2.00 => 2,00,
3.00 => 3,00,
4.00 => 4,00,
5.00 => 5,00,
);

Etc.........en dan de centen nog..

Verwijderd

Topicstarter
Papa Eend schreef op 11 december 2003 @ 11:55:
Volgens mij ben je al klaar als je dit doet:

PHP:
1
$output = number_format($input, 2, ",", ".");

dan heb je het zelfde bedrag als way2pay gebruikt :)
Dit zal ik even proberen!!
Pagina: 1