Toon posts:

WIFI Signaal meetsoftware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis met een aantal vrienden een WIFI netwerk opgezet met richtantennes naar 2 verschillende huizen. nu heb ik al is een poosje gezocht naar software die de sterkte van het signaal kan meten. maar tevergeefs.

het programma wat ik al wel gevonden had was: "network Stumbler" maar dit programma functioneert niet correct op Windows Server 2003. weet iemand toevallig een progje dat wel functioneert of een topic waar ik dit kan vinden?

alvast bedankt

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Bij de Netgear kaartjes waar ik mee gewerkt heb, zat die functie gewoon bij de drivers.

Maar je zou ook een schatting kunnen maken van de signaalsterkte aan de hand van de te halen bandbreedte.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Meestal zitten er bij de WiFi kaartjes zelf software stukjes geleverd die de signaalsterkte en -kwaliteit monitoren :)

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Ik heb een aantal dagen terug ongeveer een gelijke vraag gehad, bij mij draait net stumbler wel maar ondersteunt deze mijn linksys kaartje niet.

Ik heb geen vergelijkbare software kunnen vinden :|

* Stealth2000 houdt dit in de gaten in de hoop dat er toch nog iets komt...

[ Voor 4% gewijzigd door Stealth2000 op 10-12-2003 18:50 ]

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:43
Welk merk en type kaartjes / AP's heb je ?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35
Misschien is een dergelijk apparaatje iets?

http://www.aa24.nl/catalog/product_info.php/products_id/1247

Verwijderd

Topicstarter
het is in principe gewoon een peer to peer netwerk. met 54g linksys kaartjes.

maar ik heb idd de software die er bijgeleverd zat geprobeerd maar dat was ook niet echt geslaagd:P

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
wat bedoel je met 'niet echt geslaagd'? werkte het niet? crashte het?

Verwijderd

Topicstarter
de software crashte inderdaad gewoon. ik kreeg het toendertijd in ieder geval niet werken. niet op Windows server 2003 of Windows XP.
Pagina: 1