we zijn op school bezig met een opdracht en ik zit met dit probleem (we werken overigens in JDeveloper, vind ik niet zo geweldig, maar that's the way it is - ik weet niet eens wat de andere mogelijkheden zijn)
nou wil ik dus dat die comment (include) code wordt, zodat ik de eerste xsql:query daarmee include (en hierboven dus weg kan), maar als ik die (sitemenu.xsql) er als volgt uit laat zien, werkt het niet:
is dit uberhaupt wel de manier om zoiets te doen? het idee is dus om het 1e deel (een menu) te includen, zodat dat steeds terugkomt bovenaan de pagina. overigens geeft het soortgelijk includen van een stylesheet (.xsl) geen problemen.
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?xml version="1.0"?> <?xml-stylesheet type="text/xsl" href="medewerkers.xsl"?> <!-- <xsql:include-xsql href="sitemenu.xsql" xmlns:xsql="urn:oracle-xsql"/> --> <website connection="xmlbook" xmlns:xsql="urn:oracle-xsql"> <xsql:query rowset-element="categories" row-element="category" tag-case="lower"> SELECT name, icon, url FROM site_category ORDER BY pos </xsql:query> <xsql:query rowset-element="medewerkers" row-element="medewerker" tag-case="lower"> SELECT * FROM medewerkers </xsql:query> </website> |
nou wil ik dus dat die comment (include) code wordt, zodat ik de eerste xsql:query daarmee include (en hierboven dus weg kan), maar als ik die (sitemenu.xsql) er als volgt uit laat zien, werkt het niet:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
| <?xml version="1.0"?> <?xml-stylesheet type="text/xsl" href="sitemenu.xsl"?> <website connection="xmlbook" xmlns:xsql="urn:oracle-xsql"> <xsql:query rowset-element="categories" row-element="category" tag-case="lower"> SELECT name, icon, url FROM site_category ORDER BY pos </xsql:query> </website> |
is dit uberhaupt wel de manier om zoiets te doen? het idee is dus om het 1e deel (een menu) te includen, zodat dat steeds terugkomt bovenaan de pagina. overigens geeft het soortgelijk includen van een stylesheet (.xsl) geen problemen.