Toon posts:

E-tech ftp server opzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een e-tech wireless adsl modem

Nu heb ik mijn ftp server geinstaleerd. Maar zodra mensen proberen in te logggen op mijn Bullet FTP server dat lukt dan niet.... (disconnected)

. Logging to file c:\program files\bpftp server\ftp.log.
Logging to screen : enabled.
10-12-2003 17:11:23 - FTP Server On-line : IP(s) 10.0.0.8, on port 21
(000001) 10-12-2003 17:12:03 - (not logged in) (80.65.230.10) > connected to ip : 0.0.0.0
(000001) 10-12-2003 17:12:03 - (not logged in) (80.65.230.10) > sending welcome message.
(000001) 10-12-2003 17:12:03 - (not logged in) (80.65.230.10) > 220 BulletProof FTP Server ready ...
(000001) 10-12-2003 17:12:03 - (not logged in) (80.65.230.10) > disconnected.

Nu heb ik er de handleiding van de router op nagelezen daar staat in dat ik virtual server aan moet zetten voor poort 20 en 21 voor het ip adres van mijn server 10.0.0.8 dit heb ik gedaan gedaan... Zonder resultaat.

Nu was ik wat forums hier op tweakers en via google hierover aan het nalezen waar wat staat over NAT poorten openzetten. Hier lees ik niets over in de etech handleiding, zou mijn probleem misschien hier kunnen zitten?? Of is het wat anders wat ik over het hoofd zie

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 17:38
Ik gebruik ook bulletproof en ik moest een aantal hogere poorten openzetten, anders konden mensen ook niet inloggen. Dus toen ik 5000 tot 5010 opengezete, en voila het werkte. Je moet wel NAT gebruiken jah, anders komen de mensen niet verder als ze je adres intypen.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Het lijkt mij het meest logisch dat het in de NAT zit.
Bij de e-tech heet het misschien geen NAT maar port forwarding of iets dergelijks!
als je firewall de poorten niet open zet komt er niemend door |:(

Dus ff in je routersetup kijken hoe het met de poorten zit

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat im mijn NAT onder session name configurator voor name kan ik ook kiezen voor simple ppp session 0 nu stond hij op NAPT maar als ik hem op NAT zet valt mijn internet verbinding uit. Hoe kan dat en waar moet ik hem op zetten?

Session Name Interface
1 FTP server Ip Pvc 0

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 17:38
Je moet in je handleiding kijken hoe je poorten forward. Anders werkt het zowieso niet. :)
Dus dan word het als ik het goed heb: verkeer komt binnen over poort 21 -> gaat naar router -> router forward naar goede adres, bijvoorbeeld 192.168.10.8.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had daar al nagekeken in mijn handleiding maar E-tech heeft een heel klein boekje bij mijn router gedaan van 10blz waar niks over poort fowarding in staat

Verwijderd

ik heb ook zo een e-tech.

je moet je ftp server wel op disabled zetten (in de router config bij Miscellaneous Configuration) , en dus gewoon virtual server gebruiken.

enkel het forwardev van tcp/21 naar dat 10.0.0.8 adres, wat je aangaf, en eens testen met een client door in te loggen (maak dan wel gebruik van passive mode)

hier werkt het gewoon.

als bovenstaand niet werkt:
hoe heb je dns settings ingesteld. draait er dhcp? pproxy, namesever, etc

of maak je misschine gebruik van een firewall op die workstation/server waar die ftp server op draait?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
</quote>ik heb ook zo een e-tech.

je moet je ftp server wel op disabled zetten (in de router config bij Miscellaneous Configuration) , en dus gewoon virtual server gebruiken.

enkel het forwardev van tcp/21 naar dat 10.0.0.8 adres, wat je aangaf, en eens testen met een client door in te loggen (maak dan wel gebruik van passive mode)

hier werkt het gewoon.

als bovenstaand niet werkt:
hoe heb je dns settings ingesteld. draait er dhcp? pproxy, namesever, etc</quote>

FTP server staat op disabeld
Virtual server ID Public Port Private Port Port Type Host IP Address
1 21 21 TCP 10.0.0.8
2 20 20 TCP 10.0.0.8

voor de rest is alles standaard en draait ern geen dhcp, pprox of nameserver

Verwijderd

Topicstarter
heeft er ook iemand een idee uit hoe ik de NAT kan instellen op een etech wireless adsl modem router

Ik kan kiezen uit disabeld,nat, napt en dynamic napt

Is dit nodig om in te stellen en hoe stel ik dit in als ik hem zet op nat vliegt mn internet connectie er namelijk uit

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook bekend hoe ik in virtual ser in 1x een iprange kan opgeven zo dat ik poort 50000 tot 50100 open kan gooien want om dat 1 voor 1 te doen :?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://80.61.129.212/pics/virtserv.jpg

zo staat ie bij mij (let niet op ip range :) )

Verwijderd

Topicstarter
hmmzzz daar heb ik denk ik ook niks aan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen poort 21 en 20 gefoward naar mijn computer 10.0.0.8 maar die andere hebben denk ik geen zin voor mij

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 19:23:
ik heb alleen poort 21 en 20 gefoward naar mijn computer 10.0.0.8 maar die andere hebben denk ik geen zin voor mij
Gebruik nou alsjeblieft de editknop om iets toe te voegen. Je laatste 5 posts hadden gewoon in 2 posts gekund!

En waarom heb je niets aan dat plaatje? Het geeft een voorbeeld van hoe je het in zou kunnen stellen.

Ik krijg een beetje het idee dat je een kant en klare oplossing op een dienblad verwacht. Bij deze vertel ik je alvast: dat krijg je niet. We kunnen je op weg helpen, maar je zult het zelf moeten doen.

Stop dus eens met dat vragen steeds en ga zelf eens kloten met de instellingen. Je hebt zat voorbeelden gehad.
Pagina: 1