Audigy2 SPDIF, 2 kanaals??

Pagina: 1
Acties:

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:26
Oki, ik heb mbv deze site mijn SPDIF op mijn audigy2 zs (AD_EXT connector) doorverbonden naar 2 externe uitgangen (1 coaxiaal en 1 optisch / mbv een 'kaartje' dat bij mijn asus k8v werd geleverd).

(Zien onderaan site) Ik heb dus Pin1 (+5V), Pin 9 (SPDIF-out) en Pin7 (ground) doorverbonden... Yey, het werkt, ik krijg 2 digitale signalen; coaxiaal en optisch. En jewel, een maar:
Ik heb alleen maar 2-kanaals geluid, op beide uitgangen.

Wat doe ik fout? Moet ik het anders aansluiten, is het niet mogelijk, of moet ik software-matig ook nog wat doen?

Whoo-ah.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

wat voor geluid had je dan verwacht???

een mp3 afspelen ofzo is nog steeds maar stereo geluid hoor

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• gavro
Ik neem aan dat ik in mijn audigy (thx) setup kan verwachten dat bij het instellen van het geluid ik _alle kanalen_ tot mijn beschikking heb.

En nee, bij AC3 geluid ook nix, en nee bij dvd's afspelen ook nix; alleen 2 kanaals geluid

Whoo-ah.

• gavro
*bump*

niemand? :'(

Whoo-ah.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
heb je het progje speakerset al geinstalleerd?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:28

PnD

like in Pinda ^_^

ik dacht dat de soundstorm als enige een encoder erbij had?
audigy kan niet beter als 2 kanaals geven daar heb je een externe decoder voor nodig?

weet et niet zeker :x

• gavro
Heb alles van Creative geinstalleerd, heb ook al talloze intellingen zitten veranderen etc etc.... geen resultaat.

En ik heb de digital-out ook direct op mijn pioneer dts-versterker aangesloten (en optical en coax geprobeerd); hij geeft alleen maar 2 kanalen aan. Ik snap het echt niet; hoe moek dit fixen? :/

Whoo-ah.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 16:13
Ik heb exact hetzelfde met m'n SoundBlaster Live! 5.1 Platinum. Ik ben er nooit achter kunnen komen wat het probleem nou is. Terwijl m'n onboard chippie het wel kan. Als ik er dan een DVD in doe geeft m'n versterker meteen aan dat ie een Dolby Digital signaal ontvangt ipv. PCM.

• gavro
Hmm, ik ga mn onboard chippie ook maar es ff proberen...

Maar ik denk dat ik wel een oplossing heb gevonden; weet het niet zeker though: je hebt een --[4 polige miniplug - naar 4polige tulp kabel ofzo(?)]--kabel nodig die je rechtstreeks in digital out steekt (zie handleiding).

Ik ga eerst es de kwaliteit van de onboard chip testen, als het niet voldoet gaant ik weer es verder zoeken naar zo'n verloopkabeltje

Whoo-ah.

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem. Oplossing ligt ergens bij een vaag tooltje wat creative mee installeerd. Daar moet je AC3 decoding UITzetten! Als dit aanstaat wordt de AC3 file eerst gedecode en komt het dus nooit bij je digitale uitgang.
Ik weet niet meer hoe dat tooltje heet waar je dit kon instellen. Wel weet ik dat het niet voor de hand lag en dat het erg lastig te vinden was, zelfs de 2e keer. Ik heb nu geen Audigy meer dus kan het ook niet opzoeken. Dus je zult even moeten zoeken tussen al die tooltjes van creative.

• gavro
Ik heb het denk ik gevonden:
%m00%\Creative\SBAudigy2ZS\Program\WDM\COMMON\CtPanel.exe
(audio control panel)

Hierin kan je in de tab <decoder> instellen of ie een installed decoder gebruikt OF SPDIF passtrhough gebruikt, heb het al omgezet, maar heeft geen effect :(

Whoo-ah.

• gavro
Oki... erm ... LOL

Heb alle apps van creative ff afgesloten, vervolgens weer die instelling veranderd.
PowerDVD opgestart; in audio instellen: USE SPDIF.

en jawel, 5.1 DTS geluid!

woohah, nu es ff die onderlinge app problems oplossen :)
thnx dud0rz

Whoo-ah.

• yogy
Bij mij heet het Creative Surround Mixer, maar het maakt geen verschil.

Je kan in de spdif poort achterop een 3,5mm jackplug -> 2x tulp kabeltje stoppen en als ik me dan niet vergis gaat dan over de witte tulp stekker het digitale signaal, maar dat werkt bij mij ook niet echt goed.

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 16:09
Dit is dus ook de reden voor mij geweest om geen creative kaart meer te nemen. Ik heb nu een nforch2 chip die met coax aangesloten zit aan mijn versterker. Maar met een gewone audigy2 is dit dus niet simpel te doen wat op zich jammer is omdat ik eigenlijk wel een creative wil. Weer iemand waarom dit zo moeilijk word gemaakt bij een creative geluidskaart?

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 16:09
psmeets schreef op 11 december 2003 @ 22:51:
Bij mij heet het Creative Surround Mixer, maar het maakt geen verschil.

Je kan in de spdif poort achterop een 3,5mm jackplug -> 2x tulp kabeltje stoppen en als ik me dan niet vergis gaat dan over de witte tulp stekker het digitale signaal, maar dat werkt bij mij ook niet echt goed.
Zelfde voor mij ik kreeg maar op of voor of achter geluid. Hiervoor moet je een speciaal kabeltje hebben en je halve software aanpassen

• gavro
Hmm, net ff software re-installed. Met dat progsel daarna op SPDIF gezet, met jackplug van digitaal uit naar (idd wit/links) coaxiaal in op receiver. FF wat dvdtjes en divxjes (met ac3-sound) afgespeeld (instelling binnen progsel ook op SPDIF out zetten), en alles werkt naar behoren :)

Let wel: bij je ac3 codec moet je ook als uitgang SPDIF kiezen, anders doet ie weer vrolijk alleen 2 channels. Kortom: de compu mag niet pre-processen dus....

ikke is blij :)

Whoo-ah.

• yogy
mbuts schreef op 11 december 2003 @ 22:54:
Dit is dus ook de reden voor mij geweest om geen creative kaart meer te nemen. Ik heb nu een nforch2 chip die met coax aangesloten zit aan mijn versterker. Maar met een gewone audigy2 is dit dus niet simpel te doen wat op zich jammer is omdat ik eigenlijk wel een creative wil. Weer iemand waarom dit zo moeilijk word gemaakt bij een creative geluidskaart?
Het is erg jammer dat het zo moeilijk is, de kaarten van Creative zijn flink duur en een onboard SoundMax chippie kan wel wat een kaart van een paar honderd piek niet kan. :?
Pagina: 1