Toon posts:

[WinXP/98] Netwerkverbinding maken pc hangt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een WinXP systeem en een Win98 systeem. Het WinXP systeem is direct verbonden op het internet. Ik heb deze 2 systemen verbonden dmv een cross link utp kabel. Alles word goed herkend, geen problemen verder.

Maar zodra ik netwerkverbindingen ga maken gaat er iets mis. Als ik van de gedeelde c: partitie van het WinXP systeem een netwerkverbinding wil maken doet hij gewoon nix, alles hangt vast, dmv ctr+alt+delete moet ik dan taak beeindigen en kan weer verder. Maar als ik netwerkverbindingen maak van de d: en e: partitie zijn er geen problemen. Ik kan gewoon deze partities op het WinXP systeem benaderen zonder problemen. Als ik de c: partitie probeer te benaderen duurt het een hele tijd en dan zie ik maar 1 bestand staan op de gehele partitie op het WinXP systeem, autoexec.bat.

Ook surfen gaat zonder problemen maar zodra ik iets wil downloaden, download hij 30 Kb ofzo en blijft dan gewoon stil hangen. Ik heb al vaker een klein thuisnetwerkje aangelegd maar dit is me nog nooit voorgekomen. Iemand enig idee waardoor deze problemen er zijn?