Toon posts:

Vervangen Nvidia videokaart door Ati videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Hercules 3D Prophet Radeon 9600 Pro besteld en deze krijg ik morgen thuisgestuurd. Op het moment heb ik een Club3d Geforce 2 MX dus ik zal er zeker op vooruit gaan neem ik aan.

Alleen wil ik even weten wat ik moet doen om de Ati kaart straks goed werkend te krijgen. Ik neem aan de Detonator drivers, welke ik gebruik voor mijn Nvidia kaart, deïnstalleren en dan de andere kaart installeren.

Ik heb ergens gelezen dat er ook nog een tooltje voor is, genaamd Detonator Destroyer. Ik heb dit gedownload en was van plan dit te gebruiken.
Verder, welke drivers kan ik het beste gebruiken voor de Ati ? De bijgeleverde drivers, of een nieuwere versie ? ( Ik heb geen ervaring met Ati videokaarten dus please forgive me for asking :) )

Mijn best. systeem is Windows XP Pro en de laatste nieuwe Detonator drivers zijn geïnstalleerd.

_/-\o_

Verwijderd

Gewoon de laatste nieuwe drivers van ati gebruiken, mits je daar geen problemen mee
ondervind.

Voor de rest geef je alle antwoorden eigenlijk al, deinstallen en destroyers gebruiken is natuurlijk het beste.

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
ik kreeg een maand geleden bij mijn Hercules 9600 pro de catalyst 3,8 driver (toen nog de nieuwste), die doet het prima. Dus jij zal ongetwijfeld ook de nieuste drivers erbij krijgen.

btw: het programmaatje Hercules 3d Tweaker is echt handig om m mee te overklokken

Verwijderd

Ik zou gewoon even in configuratie scherm via software je huidige drivers verwijderen. Staat wel iets van "Nvidia display xx.xx". Hierna doe je je pc uit (niet rebooten) en doe je je nieuwe kaart erin. Download daarna de nieuwste drivers van de site. Meestal zijn de drivers op de CD rom alweer verouderd. Vergeet niet dat hij overal wel even blijft liggen, in de fabriek, bij de leverancier, bij de verkoper en dan is hij pas bij jou. En dan tel ik het vervoer niet eens mee.

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 16:23:
Ik heb vandaag een Hercules 3D Prophet Radeon 9600 Pro besteld en deze krijg ik morgen thuisgestuurd. Op het moment heb ik een Club3d Geforce 2 MX dus ik zal er zeker op vooruit gaan neem ik aan.

Alleen wil ik even weten wat ik moet doen om de Ati kaart straks goed werkend te krijgen. Ik neem aan de Detonator drivers, welke ik gebruik voor mijn Nvidia kaart, deïnstalleren en dan de andere kaart installeren.

Ik heb ergens gelezen dat er ook nog een tooltje voor is, genaamd Detonator Destroyer. Ik heb dit gedownload en was van plan dit te gebruiken.
Verder, welke drivers kan ik het beste gebruiken voor de Ati ? De bijgeleverde drivers, of een nieuwere versie ? ( Ik heb geen ervaring met Ati videokaarten dus please forgive me for asking :) )

Mijn best. systeem is Windows XP Pro en de laatste nieuwe Detonator drivers zijn geïnstalleerd.

_/-\o_
yup, eerst drivers/detonator deleten. en detonator destroyer gebruike (gewoon hele pc nvidia vrij maken, dan nieuwe kaart erin en ati drivers installen..). En gewoon de nieuwe 3.9 of 3.10 die is er ook al geloof ik ohjah en zonder detonator destroyer heb je geen beeld in windows aleen zwart beeld met groene strepe, had ik tenminste :)

[ Voor 4% gewijzigd door naps op 10-12-2003 19:30 ]

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
oeps, mod delete ff dee per ongeluk quote ipv edit |:(

[ Voor 87% gewijzigd door naps op 10-12-2003 19:30 ]

Pagina: 1