[Creative Inspire] Piep in Linker front speaker

Pagina: 1
Acties:

• Bas_zip
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08 09:21
Ik ben nu al 1.5 jaar in het bezit van een 5.1 Inspire speakersetje van Creative. Dit in combinatie met een Soundblaster live! geluidskaart. Nooit problemen mee gehad...

Maar sinds kort komt er een vreselijk irrtante piep uit de linker front speaker. Ik heb geen idee hoe dat komt... Ik heb hem nooit laten vallen ofzo, of het volume te hoog gezet...

Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere speaker op aangesloten
- stekkercontacten schoongemaakt
- geluidskaart schoongeblazen

Dit mocht allemaal niet baten. Wel bleek na het verwisselen van speakers dat de linker front speaker niet de boosdoener is. Als ik een andere erop aansluit is er geen verschil.

Vedere specs mocht dit nodig zijn:

P4 1.7ghz
512mb Sdram
maxtor 60gig
WD 120gig
Radeon 9600xt
Windows Xp Home

Heeft iemand een oplossing voor me probleem?

Verwijderd

Bas_zip schreef op 10 december 2003 @ 16:12:
Ik ben nu al 1.5 jaar in het bezit van een 5.1 Inspire speakersetje van Creative. Dit in combinatie met een Soundblaster live! geluidskaart. Nooit problemen mee gehad...

Maar sinds kort komt er een vreselijk irrtante piep uit de linker front speaker. Ik heb geen idee hoe dat komt... Ik heb hem nooit laten vallen ofzo, of het volume te hoog gezet...

Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere speaker op aangesloten
- stekkercontacten schoongemaakt
- geluidskaart schoongeblazen

Dit mocht allemaal niet baten. Wel bleek na het verwisselen van speakers dat de linker front speaker niet de boosdoener is. Als ik een andere erop aansluit is er geen verschil.

Vedere specs mocht dit nodig zijn:

P4 1.7ghz
512mb Sdram
maxtor 60gig
WD 120gig
Radeon 9600xt
Windows Xp Home

Heeft iemand een oplossing voor me probleem?
Welke creative inspire?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
probeer het probleem verder te localiseren.
Je bent er al achter dat het niet de speaker is.
Volgende stap is dus proberen of het de computer op de speakers zijn, dus:
Speakers op andere compu (en eigenlijk ook andere speakers op compu). Dan weet je welk van de twee het is (bij gebrek aan andere compu: verwis wat stekkertjes tussen je compu en je versterker, zodat bijvoorbeeld het achter geluid door de front speakers komt).
Als je weet of het de compu of de speakers is, verder zoeken...
(maybe gewoon in je versterker kapotte condensator o.i.d.)

doet niet aan icons, usertitels of signatures