Toon posts:

[w98] netwerkkaart installen zonder diskette

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi.

(dit is de eerste keer dat ik en topic begin, dus zeik me niet af op fouten)

_/-\o_

- Ik heb een netwerkkaart geprikt in me mobo met een OS W98.
- Ik wil hem graag installen voor netwerk.

Ik heb geen werkende floppy drive meer |:( helaas.

Weet iemand een setup/install filetje om hem te laten draaien onder w98? :+

( t' is een Realtek kaartje)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 16:08 ]

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 16:10

BFS

Rude awakening

Zo kunnen we er niet echt veel mee, staat er iets op die netwerkkaart? Op de chips? Met die beschrijving kunnen we eventueel wel een driver voor je zoeken maar op deze manier niet echt.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

vertel eens; wat is het merk en type van de netwerkkaart ??? Je kan ook proberen de generike drivers te installeren.

Neem eens een kijkje op http://www.driverguide.com/

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je moet toch echt weten welk merk/type het is, anders kom je der niet ;)
Check je device manager (waar je dus je hardware in een lijstje kunt zien) voor naam en type.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 16:05:
vertel eens; wat is het merk en type van de netwerkkaart ??? Je kan ook proberen de generike drivers te installeren.

Neem eens een kijkje op http://www.driverguide.com/
thnx ben al wat wijzer aan het worden >:)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 18:42

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Inbellen met modem en liveupdate. Zal wel een Realtek 8139 (type staat op grote chip op de kaart) zijn, als het een 10/100 mbit PCI kaartje is. Anders drivers downloaden op een PC met werkend internet en via bv USB memorykey (of een MP3 speler) de driver installeren.

This footer is intentionally left blank

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 16:59
Volgens mij bedoelt hij dat hij niet een floppy met de drivers erop kan gebruiken, omdat die floppy lezer corrupt is en hij dus een andere manier zoekt om zijn netwerkkaart te installeren. Hij heeft die kaart dus net gekocht en zal ws. wel een floppy bij hebben gezeten.

Als windows 98 de netwerkkaart niet automatisch vindt en installeert, dan moet je de floppy gebruiken. Ik weet niet in hoeverre dat met realtek lukt. Ik schat de kans op 50-50. Probeer het eens, het zou niet erg zijn als je de installatie afbreekt. :)

En anders moet je een andere floppy speler gebruiken of hem op CD (laten) branden. :)

let the past be the past.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 21:09

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 16:00:
...
( t' is een Realtek kaartje)
Realtek kaartjes zijn meestal NE2000 Compatible. Die drivers zitten standaard in windows 98 ;)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als het een Realtek is: kijk ff wat voor revisie de chip heeft. Ik ben een keer uren zoet geweest om zo'n ding aan de praat te krijgen voor ik er achter kwam dat het een RTL8139B kaart was en de drivers alleen met RTL8139C chips werkten :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 16:00:
(dit is de eerste keer dat ik en topic begin, dus zeik me niet af op fouten)
Je liegt:

Lees deze close message nog eens goed door: F_J_K in "windows 2000 (lelijke icoons)"
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.