Toon posts:

Winroute dail on demand voor de client pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag omtreden winroute pro, deze draaid op een Win2k Adv. server.
Ik heb een 56K modem aangesloten op de server.

Nu heb een client computers die lid is van het win2k domein.
Nu zou ik graag willen dat als de gebruik die op de client aan het werk is, die internet nodig heeft, op Internet explorer kan klikken en zo met een inbel verbinding in kan bellen.

Voorheen draaide ik met winroute een proxyserver en had ik de instellingen van de proxy overgenomen in IE van de client pc. Dit werkte perfect. Maar de lijn moet kan constant open blijven.

Nu wil ik het op de bovenstaande manier doen. Ik wil geen remote admin programma's gebruiken. Dit voor de beveiling van de server.
Kan ik nu gewoon het IP adres van de Win2k server invullen als "standaart gateway" op de client ?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Beetje vreemd die opmerking dat de verbinding open zou moeten blijven bij gebruik van de proxy van Winroute. Dit werkt normaal gesproken echt prima, proxy inschakelen in winroute en het bijbehorend IP nummer van de server en poort instellen op de client in de browser instellingen. Heb momenteel niet de beschikking tot een Winroute machine voor de precieze instellingen, maar er is normaal gesproken weinig extra configuratie nodig.

Wel staat er hier op de site van Winroute iets over een probleem met dial-on-demand.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Voor als het allemaal niet zo wil lukken

winroute heeft een eenvoudige remote administration ingebouwd
hier kun je alleen maar mee ophangen/opnemen en de mailexchange starten.
hier kun je ook een user authentication (optioneel) op aanzetten

Iperf