Toon posts:

(NAD) dvd speler speelt geen dvd+r af, doe ik dit goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben (trotse) eigenaar van de NAD T-512 dvd speler. Deze kan dvd+r's afspelen. Dat weet ik heel zeker (staat op site en staat in handleiding).

Om hier nu maar eens gebruik van te maken heb ik zojuist de plextor 708A gekocht. Die kan zowel + als - schrijven.
Ik heb een iso gebrand (terminator 3) als test. De disc is gebrand, en is leesbaar via mijn computer (2 directories met audio en video). Ook windvd wil wel afspelen via de gebrande dvd.

De NAD speler geeft echter aan dat het er een error is bij het lezen, en gooit de dvd er weer uit.

Nou kan ik die plextor wel weer terug brengen, maar ik wil eigenlijk eerst zeker weten dat ik het wel goed doe:

Het zou toch zo moeten zijn dat als ik via Nero een iso brand op een dvd+r schijfje (verbatim) dit zonder aanpassingen speelbaar zou moeten zijn in dvd spelers? Of moet ik hem 'bootable' maken etc. etc.

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 08:57
ow edit crap sorry..

[ Voor 100% gewijzigd door DIJK op 10-12-2003 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik deed het inderdaad niet slim: met copy2dvd werkt het wel.

Het is zo dat op een bepaalde manier gebrand moet worden. Door gewoon een iso of img te branden, heb je nog niet de juiste settings.

dit kan gesloten worden

Verwijderd

grappig, ik wilde eerst deze kopen toen ik een dvd-speler ging uit zoeken. Is toch een Philips SA-763 voor de helft van het geld geworden :)
Maar da's offtopic geblaat.

Welke settings heeft ie dan nodig? Vinnik wel interessant.

Verwijderd

Topicstarter
udf.
Ik brand nu als dvd-video, en dat gaat met redelijk suc6. Tot nu toe lukt het nog niet al te goed though, maar dat kan ook aan foutieve IFO files liggen.