Verwijderd
Waarom zou het dan niet kunnen? Je laat gewoon php de breedte van de tabel instellen, of nog liever de breedte van een div.the_Emperor schreef op 10 december 2003 @ 15:26:
Ik gebruik php om de width van het plaatje te veranderen dus ik kan niet het plaatje als background zetten oid en de tekst is ook nog eens variable.
Maar hiervoor kun je gewoon een div gebruiken, als de positie vast staat kun je een absoluut geplaatste gebruiken.
Skat! Skat! Skat!
tja maakt mij niet uit maar het lijkt het makkelijkste om het over het plaatje te doencoubertin119 schreef op 10 december 2003 @ 15:29:
Bedoel je echt tekst over het plaatje of in het plaatje? Dat eerste kan met absoluut gepositioneerde tekst en wat geklooi met z-indices. Dat laatste kan met PHP.
Intentionally left blank
[ Voor 4% gewijzigd door Linc op 10-12-2003 15:42 ]
dat getuigd toch niet echt van visie hoor, eerst roep je "alle browsers" en nu kom je met 2 smaken die beiden een nogal erg gevarieerde range aan versies hebben, en waarvan de laatste alweer een tijdje niet eens meer bestaat.the_Emperor schreef op 10 december 2003 @ 15:42:
nou de toch wel meest gebruikte. IE en Netscape minimaal
Anyway, als je je richt op de meest gebruikte (visuele) browsers (IE5+, Netscape6+ en recente Mozilla, Opera, Konqueror en Safari browsers) dan staat niets je in de weg om met CSS positioning schemes te werken
leesvoer: http://www.w3.org/TR/REC-...n.html#positioning-scheme
Intentionally left blank
hier code voor een andere n00b
1
2
3
4
5
6
| <div style='position:absolute;left:0;top:100'> [img]'http://www.corne.com.ar/paginasdehumor/Bla-bla-Sex-color.jpg'[/img] </div> <div style='position:absolute;left:0;top:100'> blaaaaaaa </div> |
[ Voor 16% gewijzigd door Linc op 10-12-2003 15:57 ]
nou het moet ook nog werken voor mensen die een pc gebruiken die een maximale resolutie hebben van 800*600 ...crisp schreef op 10 december 2003 @ 15:55:
[...]
dat getuigd toch niet echt van visie hoor, eerst roep je "alle browsers" en nu kom je met 2 smaken die beiden een nogal erg gevarieerde range aan versies hebben, en waarvan de laatste alweer een tijdje niet eens meer bestaat.
Anyway, als je je richt op de meest gebruikte (visuele) browsers (IE5+, Netscape6+ en recente Mozilla, Opera, Konqueror en Safari browsers) dan staat niets je in de weg om met CSS positioning schemes te werken
leesvoer: http://www.w3.org/TR/REC-...n.html#positioning-scheme
[ Voor 112% gewijzigd door crisp op 10-12-2003 16:58 ]
Intentionally left blank
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <table> <tr> <td> <div style='postion:absolute;left:0;top:0'> hier een plaatje </div> <div style='postion:absolute;left:0;top:0'> hier een text </div> </td> </tr> </table> |
dan houdt hij dus geen rekening met de table en als ik relative gebruik in plaats van absolute gaan ze weer niet bovenopelkaar staan ...
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 16:22 ]
ja dat snap ik maar ik wou aangeven dat het ook gebruikt zal worden door mensen met een iet wat verouderde pccrisp schreef op 10 december 2003 @ 16:03:
resolutie zegt niets over de browser die je gebruikt, meer over hoe je je design moet opzetten.
ot: hier stond een link
[ Voor 32% gewijzigd door Linc op 10-12-2003 16:23 ]
jamaar hoe doe ik het dan met relative heb je er geen reet aan want dan kan je net zo goed geen div gebruiken.Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 16:21:
Je moet zo'n div ook niet in een table zetten.Dat absolute is ervoor om de divs een exacte positie te geven. Logisch dat het in een table plaatsen ervan dan weinig zin heeft.
Intentionally left blank
nice werkt tnxcrisp schreef op 10 december 2003 @ 16:30:
zet een div met position:relative om je absoluut gepositioneerde divs heen