[W2K] NIC wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 21:52
Ik heb net, op een oude pc (PII 266 MHZ) w2k geinstalleerd. Tot dusver alles prima.
Toen propte ik er een Belkin Wireless Lan kaartje in. Deze wordt, tot mijn verbazing, niet gezien, m.a.w. ik krijg geen pop nieuwe hardware gevonden.
In het bios en bij de services staat PnP aan, maar toch, hij ziet 'm niet. Al verschillende PCI sloten geprobeerd maar dat mag allemaal niet baten.

Ook valt het me op dat ik de pc handmatig moet uitzetten, dit gaat dus NIET vanzelf zoals normaal. Nu hoor ik jullie denken "BIOS upgrade!"..............er staat geen merk/model op het MOBO dus ik weet niet wat en hoe......

Iemand een idee?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Bij het opstarten krijg je een lange reeks cijfers ergens te zien. mbv deze code kan je weer achterhalen welke fabrikant en moederbord het is in het geval dat het een award BIOS is.
Verder staat er meestal wel ergens een code of identificatienummer op.

Maar als je weet welke NIC het is, dan kan je toch gewoon deze handmatig toevoegen? Mogelijk is er misschien iets anders niet lekker of kapot.

Dat win2K niet afsluit kom je op meer machines tegen. Daar zou ik me niet al te druk om maken. :)

Senile! Senile Oekaki

• smoken
Ik weet idd welke kaart het is, maar windows ziet hem gewoon neit.
Als ik tijdens het opstarten kjik welke PCI sloten in gebruik zijn staat hij er ook niet bij.....

Ik heb er ook een andere kaart ingeduwd maar ook dat wilt niet helpen.
Verder heb ik nog de IRQ adressen van de com en printer poort weggegooid, nu zijn er dus 2 vrij maar nog vind hij niets.

Ik heb de drivers wel geinstalleerd maar dat baat allemaal niets......

Iemand?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Onder normale omstandigheden zou Win2k op z'n minst "iets" moeten herkennen, en er - mits er geen drivers voor zijn - de hardware in de device manager voorzien van een geel vraagteken.

Je kunt dan door alsnog de goede drivers te zoeken van Internet de boel aan de praat krijgen. Maar aangezien dit dus niet gebeurd is er wat anders aan de hand.

Werkt het kaartje wel goed in een andere machine? Mits je die voorhanden hebt natuurlijk..... is het kaartje toevallig wel geinstalleerd maar staat ie op "disabled" in de Device Manager?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer eens "add new hardware" in je settings en laat die eens even zoeken

Iperf

• smoken
Hoi,

W2k herkent dus echt helemaal NIETS..............ook niet in device manager met een uitroepteken.....

Verder werkt het kaartje idd wel in een andere pc.
Ook heb ik al add new hardware gedaan maar ook dat mag niet baten.

• Nielson
  • Laatst online: 19:07
En als je PnP in de bios op 'No' zet ? Dit is sowieso de aanbevolen instelling bij 2k/XP in combinatie met ACPI.
Pagina: 1