Belachelijke 'procedures' KPN

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
Ik heb laatst mijn Planet abonnement opgezegd.. eindelijk! Vanaf 1 december zou ik er af zijn. 2 December heb ik nog internet en wat blijkt.. een procedurefout bij Planet zorgt er voor dat de abo nog niet is afgesloten en dat er nog niks aan KPN is doorgegeven (ivm met 't killen van de lijn). 5 December ben ik er eindelijk af,.. ik wil naar BBNed.. dus mijn ADSL lijn moet er van KPN af zijn in de telefooncentrale. Dit is naar mijn weten een klusje voor ze van 5 minuten.

Omdat Planet stinkt, geven ze pas als de abo afgesloten is door aan KPN dat ze de lijn moeten killen. 7 December had KPN er pas bericht over. En wat blijkt:

ze doen er tot uiterlijk 30 december !!! over om dit klusje te doen. Ik hoop dat ze er niet 1 dag over heen gaan, want dan kan ik de Demon DSL Express korting op mijn buik schrijven.

Dan zal 't nog 2/3 weken duren totdat ik ADSL van Demon heb.

Planet wist al begin november dat we gingen afsluiten, waarom kunnen ze dan niet aan KPN doorgeven dat de lijn er 1 december afgaat en dus gekillt moet worden?

Ik zit door dit geintje dus anderhalve maand zonder internet.

Mijn vraag: is dit standaard? Dat het een maand moet duren voordat de lijn er af ligt? Ik heb internet hard nodig (werk/school).
Kan ik er wat tegen doen?

:// Nog iemand anders met soortgelijke ervaringen?

BAH! :(

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 16:36

nitpicker

uNF

Kan je dat abbo nog wel aanvragen? (ivm kerst en oud&nieuw)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

kpn heeft idd procedures waardoor ze gewoon stap voor stap die lijn slopen. Het fysiek adsl van de lijn halen is theoretisch 5min werk, maar ze gaan niet speciaal voor jou een adsl centrale monteur naar die centrale sturen om het eraf te halen ben ik bang. Het is wel vervelend voor je, maar niet totaal vreemd dat ze hun eigen procedures handhaven, die voor hunzelf waarschijnlijk het snelst werken... Maareh, je kan bij bbnet al vantevoren adsl aanvragen hoor :). Ze zetten een order volgens mij altijd heel even in de wacht. Verder denk ik dat die adsl van kpn er binnen twee weken wel af is, dus maak je niet druk, komt wel goed! (en anders is er vast wel een nieuwe aanbieding).

Dat planet nogal moeite heeft met sloop opdrachten door te geven aan kpn is inderdaad bekend, als je daardoor je aanbieding van BBned mist, zou ik eens een brief schrijven aan adsl klantenreacties van KPN, misschien dat zij inzien dat het inderdaad een kpn fout is (Planet is ook 100% van kpn) en komen ze je tegemoet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Thunk
Pff, lijkt me wel, via internet de 30e :| anders ben ik flink t zakkie

Ook belachelijk trouwens dat als je ze aan de lijn hebt (die fukkers van kpn en planet), dat ze allemaal wat anders zeggen.. niemand weet waar ze t precies over hebben :|

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

hoezo belachelijke procedures KPN? Het is planet die het niet goed doet.

Enne als je GoT een beetje gevolgt had wist je dat deze handels wijze van planet redelijke 'normaal' en voorspelbaar was.

Maar omdat demon een 7 dagen afkoel periode heeft heb je als je het op 30 dec aanvraagt een speling van 6 dagen. Wat bij een KPN/planet comibinatie natuurlijk erg krap is.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja Planet is erg leuk ja :/
Mij was meerdere malen bevestigd dat ik per 1 December geen adsl meer op mijn lijn zou hebben, nou niet dus. 3 December bel ik ze op, ja we hadden een database storing vanwege te veel mutaties, maar die vrouw zou het per direct doorgeven aan de administratie en het zou allemaal geregeld worden. Volgende dag, nog steeds linesync, ik bel de KPN, "Waarom heb ik nog linesync?" "Wij hebben helemaal niks ontvangen van Planet...".
Ik Planet weer bellen, "Ja klopt het is nog niet doorgegeven. "W'rom niet dan?" "Jah I dunno, maar ik zal nu meteen een formulier invullen, en deze week is je linesync weg"
Is het zaterdag, nog steeds linesync, ik KPN maar weer es bellen, "Ja we hebben nog niks ontvangen van Planet." wéér naar Planet gebeld, nu iemand aan de lijn gehad die het gelijk zou gaan overleggen met z'n teamleider/manager en aanstaande maandag of dinsdag heb ik geen linesync meer.

'k Heb d'r alleen helemaal geen vertrouwen in dus zometeen maar even de KPN bellen kijken of die sloop opdracht nu eindelijk eens een keer is overgekomen.

Wat ik trouwens ook wel erg vreemd vind is dat volgens de Planet helpdesk mensen KPN gelijk op de dag dat ze de sloop doorgegeven krijgen de order uitvoeren, maar dat ik hier op GoT weer dingen lees dat het wel een week kan duren :?

Blij dat ik er binnenkort vanaf ben.

Overigens: Wat te doen met het KPN abo geld? Want volgens mij gaat dat nog wel betaald worden voor december? Kan ik dan gewoon een rekening incl brief naar Planet sturen dat ik restitutie eis?

Is het trouwens ook normaal dat je een brief krijgt als je Planet opzegt want die heb ik nl. ook nog steeds niet gekregen :/

[ Voor 19% gewijzigd door Thunder op 10-12-2003 15:23 ]

Verwijderd

Heb je alles op schrift?
Zonee, jammer dan
zoja, stel ze in gebreken en stel ze aansprakelijk voor de kosten. Zet er netjes je rekening nummer bij en zet er een datum op voor het verstrijken van de betalings termijn. Niet betalen, dan schakel je een incassoburo in.. ;)

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Weg gaan bij Planet is idd een ramp.
Hou er toch maar rekening mee dat het zo'n 3 maanden kan gaan duren.
Klagen bij het hoofdkantoor heeft ook geen zin. Je brief gaat daar, na te zijn ingeboekt wat ook een week kan duren, voor tenminste 1 maand in de koelkast.
Beschouw het maar als natrappen van Planet.

KPN heeft wel haar best gedaan. Hebben de auto incasso tijdelijk gestopt op mijn vraag hoe het nu verder moest met het KPN deel van de rekening.
Hebben dat daarna verder keurig afgehandeld.
Ook de aanvraag van TweakDSL werdt door KPN op de geplande dag uitgevoerd.

Wat KPN wel zou kunnen doen is de sloopopdracht zelf aannemen van de klant en dat doorgeven aan Planet. Als Planet binnen een redelijk tijd geen gegrond bezwaar indient bij KPN gaat de sloop door.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook gewoon een goeie provider kiezen :) zoals Cistron of demon. Het nadeel is alleen dat iedereen in internet met KPN moet samenwerken, maar monpolie, valt mee :O

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Thunder schreef op 10 december 2003 @ 15:20:
Wat ik trouwens ook wel erg vreemd vind is dat volgens de Planet helpdesk mensen KPN gelijk op de dag dat ze de sloop doorgegeven krijgen de order uitvoeren, maar dat ik hier op GoT weer dingen lees dat het wel een week kan duren :?
Zodra de sloopopdracht binnen komt, kan het met een paar dagen geregeld zijn, maar dat kan maximaal 3 weken duren.
Overigens: Wat te doen met het KPN abo geld? Want volgens mij gaat dat nog wel betaald worden voor december? Kan ik dan gewoon een rekening incl brief naar Planet sturen dat ik restitutie eis?
Briefje schrijven naar het adres bovenaan de telefoonrekening en de situatie uitleggen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Als je echt BBned wilt en net buiten de actie valt, neem dan TweakDSL. Als je die brief van KPN hebt die garandeerd dat je 30 december bent gesloopt van je centrale, en een kopie meestuurd bij de aanvraag van TweakDSL, kan je gewoon in januari worden aangesloten. Je doet dan wel mee met die actie e.d. Prima oplossing. Ik wordt pas 8 januari afgesloten en doe mee met deze actie :*) .

Verwijderd

Een collega van mij had ook zo'n grapje met Planet en de Kpn. Hij had zijn abo per 1 mei opgezegd wegens verhuizing naar het buitenland. Uiteindelijk na tientallen telefoontjes is het opgelost per half november, dus een half jaar later. Je kan dus je lol op bij Planet en de Kpn. En ze geven steeds elkaar de schuld.

• Thunk
WERKELIJK BELACHELIJK!
het duurt nu al een maand
het was gepland voor 30 december, een maand nadat mn planet abo is opgezegd (1 dec). nu zijn ze weer over datum en ze zullen het 2 jan. klaarmaken.

kan pas rond nu demon aanvragen, ivm met linecheck enzo, ik heb echt geluk dat die korting van demon 2 maanden doorgaat anders had t me 160 euro gekost, maar wat ik misschien nog erger vind is dat ik nu wel door dat hoerenkpn/planet bijna 2 maanden zonder internet zit!!!

werkelijk absurd

Verwijderd

Thunk schreef op 01 januari 2004 @ 22:31:
WERKELIJK BELACHELIJK!
het duurt nu al een maand
het was gepland voor 30 december, een maand nadat mn planet abo is opgezegd (1 dec). nu zijn ze weer over datum en ze zullen het 2 jan. klaarmaken.

kan pas rond nu demon aanvragen, ivm met linecheck enzo, ik heb echt geluk dat die korting van demon 2 maanden doorgaat anders had t me 160 euro gekost, maar wat ik misschien nog erger vind is dat ik nu wel door dat hoerenkpn/planet bijna 2 maanden zonder internet zit!!!

werkelijk absurd
Hert is absurd, maar zoals eerder werd vermeld, laat Demon eerst even een week de order links liggen (i.v.m. dat je binnen 7dagen het kan annuleren) dus ik zou zo zeggen, bestel het nu en pas na 1 1/2 a 2 weken doen ze de line check dacht ik pas :9

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Wat mssl zegt klopt, Demon doet de eerste week niks met je order.

Verder kan je weinig doen dan Planet achter hun broek aan zitten en vragen naar mensen met meer macht.

[ Voor 4% gewijzigd door Heineken op 01-01-2004 22:52 . Reden: Woordjes vergeten.. ]

Pagina: 1