Toon posts:

SeCuRiTy

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Issie alweer!

Question:

Ik heb sinds kort een netwerkje tussen 2 systemen en dus ook toegang tot internet op beide systemen.

Ik wil ook toegang hebben tot de bestanden op de andere computer waardoor ik dus file en printersharing aan heb staan!

Nu las ik dat dit een open uitnodiging is om gekraakt te worden, maar zet ik de optie uit dan kan ik net zo goed mijn netwerk er weer uit slopen.
Is het dus mogelijk om internet op 2 systemen te hebben en toch tussen 2 systemen data te transporteren zonder dat er "ingebroken" ?..

Alweer BVD CBS.

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Je kunt de poorten waarover NetBIOS werkt uitzetten door een firewall op de PC te installeren waarmee je het net op gaat, en je kunt de koppeling tussen TCP/IP --> Jouw externe toegangsadapter en Client for Microsoft Networks/File and Printer Sharing for MS Netorks ff uitvinken.

Byteripper.

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
"open uitnodiging is om gekraakt te worden"

Dit geldt alleen als de de file-sharing aanzet van het TCP/IP protocol dat je gebruikt voor je internet. Je kan dit allemaal instellen in het configscherm. En IE geeft zelf een waarschuwing als je het fout doet. Je rkijgt dat een waarschuwing dat filesharing over i-net aanstaat.