Toon posts:

utp kabel doet vreemd

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een utp kabel gemaakt van ongeveer 90 a 100 meter. ik heb op die kabeltjes 2 stekkertjes gedaan . ik gebruik een kabeltester en die geeft aan dat alle draden goed zitten. als ik de kable in mijn comp stop en in de switch gaan er wel laampjes branden op de switch en achter op de netwerk kaart.

alleen ik krijg time-outs met pingen. kan het zijn dat :

de kabel te lang is en dat het signaal van de kabeltester veel sterker is dus daarom wel aangeeft dat de kabel goed is ?

de kabel helemaal ligt opgerold , dus dat als ik de kabel afrol dat het dan wel werkt ?

of denkt iemand dat het nog een ander probleem kan zijn.

met een andere (kortere) kabel werkt alles dus het is niks software matigs.

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

als ik het me goed herinner mogen de kabels aangelegd niet veel meer dan 90 meter zijn, in verband met dataverlies, wat je wel even kan doen is 2 nieuwe connectors eraan knijpen, en dan de aders tot achterin de connector te drukken, dit om zeker te zijn dat als je de connector krimpt, de pennen goed in de aders drukt

Verwijderd

zeker van dat het CAT5 kabel is?
lagere kwaliteiten geven problemen...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt de connectors wel helemaal goed gemaakt? Dus de goede aderpaartjes bij elkaar gezet en niet simpelweg "alletwee de stekkers hetzelfde" gedaan? Wat doet de kabel als je je netwerkkaarten op 10mbit forceert

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

-Ik weet niet precies wat je bedoelt met "twee stekkertjes", gewoon één aan ieder uiteinde, of 2 aan beide zijden, dat laatste gaat sowiezo niet werken, omdat die 100m al redelijk richting het theoretische maximum gaat.
-Opgerolde kabel zorgt idd voor ruis -> test hem eens helemaal uitgerold
-Zet de kaarten eens op 10Mbit half-duplex, en kijk of het dan werkt, dat eist nl. iets minder van de kabel-integriteit.
-Wat voor netwerkkaartje gebruikt je, toevallig een random flutmerk ala realtek, of een degelijke intel/3com? Die eerste kan sneller problemen hebben met extreme kabellengtes.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze aan alle 2 de kanten het zelfde , is het beter als ik ze als de standaart doe ?

Verwijderd

D0h. Waarom zouden die standaarden er zijn 8)7

Houd je gewoon aan de standaard en het moet werken. Probeer dit soort dingen in het vervolg nou alsjeblieft zelf.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.