Toon posts:

[Acer laptop/GF2Go]Afzonderlijke desktop ipv uitbreiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet allen.

Het volgende:
ik heb 'n laptop (acer aspire 1705SCi) met daarin een GeForce FX Go5600, 64MB...
nu beschikt mijn laptop ook nog over een standaard VGA-aansluiting. Daar sluit ik dan mijn 2e monitor op aan. Nu luk ik er alleen in om mijn bureaublad uit te breiden, zodat ik een scherm krijg van 2560x1024 (2x 1280 breed, 1024 hoog). Zo geven mijn instellingen dit ook aan. Nu had ik graag mijn 2e beeldschem afzonderlijk aangestuurd, maar ik heb begrepen dat dit niet kan, omdat ik maar over 1 RAMDAC beschik. klopt dit? of doe ik wat fout?
indien dit zo is, is er dan een software-oplossing voor mijn probleem? Het maakt mij niet uit als ik dan performance verlies ofzow, maar ik zou graag mijn 2 beeldschermen afzonderlijk aansturen (dus een dvd op het ene zien, surfen op het andere bv)

ik heb gezocht, en het beste dat ik vond, wasdat ik maar 1 ramdac zou hebben... klopt dit?

Verwijderd

dat kan nu toch ook??
je maximaliseerd de windows niet en zorgt dat ze allebei om een anders staan.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
1 ramdac = 1 beeldscherm tegelijkertijd aansturen na mijn weten.

Dus je kan wel cloonen (2 monitoren hetzelfde) maar niet 2 monitoren gebruiken die ieder de helft van windows laten zien.

Verwijderd

Topicstarter
@Darneck daar was ik ook al achter, maar dat vind ik dan toch maar een prutserige oplossing... Zo doe ik het voorlopig, maar ik zou het liever anders zien...

Verwijderd

edit: onnodig

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 14:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:53:
@Darneck daar was ik ook al achter, maar dat vind ik dan toch maar een prutserige oplossing... Zo doe ik het voorlopig, maar ik zou het liever anders zien...
Hoe dan? Ik heb vier ramdacs in m'n pc en doe het op precies dezelfde manier.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

'Dual monitor' is wel een erg karige titel. Zie de huisregels voor tips om hoe een betere te verzinnen. Deze ene keer pas ik'm aan ;)

Edit:
Voor wat jij wilt heb je twee RAMDACs nodig, maar die zijn voor de uitbreiding van je desktop zoals je nu al hebt ook nodig, ergo die tweede RAMDAC is er en is het problee dus niet.

Ik zou eens in je nView settings gaan zitten kijken (en als je die niet hebt, een nieuwere Detonator downen om ze te krijgen)

[ Voor 48% gewijzigd door dion_b op 10-12-2003 15:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Probleem had ik ook met m'n Geforce4 Ti4200.
Nview bood bij mij de oplossing (zit bij je detonator driver).
Als je een nieuwe detonator installeerd vraagt hij ook of je Nview wilt installeren, ja zeggen dus.

Dan kan je dit aanvinken bij Advanced => GeForce => Desktop Utilities:
Enable Dualview (Treat multiple outputs on an NVIDIA GPU-based card as separate display devices)

Vervolgens kan je dan dit aanvinken als je je 2e monitor ziet en selecteerd in je Settings:
Extend my Windows desktop onto this monitor.

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:45:
Nu luk ik er alleen in om mijn bureaublad uit te breiden, zodat ik een scherm krijg van 2560x1024 (2x 1280 breed, 1024 hoog). Zo geven mijn instellingen dit ook aan. Nu had ik graag mijn 2e beeldschem afzonderlijk aangestuurd, maar ik heb begrepen dat dit niet kan, omdat ik maar over 1 RAMDAC beschik. klopt dit? of doe ik wat fout?
indien dit zo is, is er dan een software-oplossing voor mijn probleem? Het maakt mij niet uit als ik dan performance verlies ofzow, maar ik zou graag mijn 2 beeldschermen afzonderlijk aansturen (dus een dvd op het ene zien, surfen op het andere bv)

ik heb gezocht, en het beste dat ik vond, wasdat ik maar 1 ramdac zou hebben... klopt dit?
Ik gebruik het tooltje Ultramon. = aanrader. www.ultramon.com

Oja, Nview uitzetten. Ultramon regelt dit allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ultramon heb ik geprobeerd, maar dit werkt niet. Zelfs bij de installatie geeft hij al aan dat het waarschijnlijk niet zal werken omdat er maar 1(!!!) monitor aanwezig is (ik ben niet gek, er zijn er echt wel twee, met alletwee beeld op :p)

@MantaManta: dat ga ik eens proberen... detonaters te dlden op site van Nvidea?

gedonwloaded + installed...
geen soulaas, ook niet met oudere detonaters. nView heb ik, ik kan instellen dat ik moet uitbreiden, maar ik kan nog steeds niet men beeldschermen afzonderlijk aansturen (beeldscherm - instellingen geeft 1 groot beeldscherm weer (2560x1024)) en dat is dus net wat ik wel wil...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 16:33 ]

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Iets wat ik persoonlijk juist niet wil is het beeldscherm van 2560x1024.
Probeer maar eens een venster te maximaliseren, of kijk eens naar dialoogvensters die precies in het midden verschijnen.

@Birkoff: Ultramon werkt bij mij op een matrox-G550 en op een ASUS v9560 VS.

Tja, als het niet werkt, dan werkt het niet. Als het wel werkt is het een "perfecte" tool.

Verwijderd

Topicstarter
wel Riegstar, dat maximaliseren is dus het probleem. zoooooooooooooooooooon venster heb ik niets aan (en dan nog uitgesmeerd over 2 schermen...)

Verwijderd

Topicstarter
stamperdestamperdestamp....
ùniemand een oplossing? een softwarematige dan maar :)
Pagina: 1