Toon posts:

[XP] 'GUI tweaks' ook positieve invloed op games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op m'n oude computer had ik alle XP verfraaingen uit staan (schaduwen, bewegende en scrollende schermpjes en weet ik veel) omdat dat de snelheid van XP nogal ten goede kwam. Nu heb ik echter net een nieuwe snelle computer. Op zich vind ik die verfraaingen wel mooi, maar toch zit ik er aan te denken alles uit te zetten voor een klein beetje extra performance. Alleen... heeft die extra performance alleen invloed als je werkt in Windows zelf (bureablad, verkenner)? Of lopen games er ook (in theorie) er sneller door?

Anders gezegd: hebben die 'GUI-tweaks' waarmee je het gebruikt van XP wat kan optimaliseren alleen effect tiijdens het gebruik van XP zélf, of heeft dat ook invloed op games, ook al zie je die verfraaingen dan natuurlijk niet (wellicht dat het alsnog resources kost in de achtergrond...?)

Als het alleen invloed heeft op XP zélf, dan laat ik alles gewoon aan want het loopt supersmooth. Maar als het nou een paar fps in m'n games kost, tja, dan gaat alles toch weer uit!

Verwijderd

Alle tweaks van de GUI die je aan of uit zet hebben uiteraard uitsluitend invloed op de performance wanneer je aanspraak maakt op de GUI. In andere woorden, al zet je alle schaduwjtes, effectjes etc aan of uit, dat zal op elk spel dat full-screen draait nulkommanul invloed hebben.

(had je afaik best zelf kunnen beredeneren, toch?)

Verwijderd

Topicstarter
Over afaik gesproken: dit was dus een echte 'afaik-vraag': ik weet het wel ongeveer (denk ik), maar ik wil het ZEKER weten! ;)

Maar toch... ik kreeg uit alle tweakguides toch een beetje de indruk dat ALLES in XP beter zou gaan lopen.
Trouwens, ik kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat het invloed heeft. Als je een game speelt, dan is de GUI in de achtergrond toch nog aanwezig, in het geheugen. Als ik FS2004 speel kan ik met 1 klik in een window spelen, dus MET de GUI. Al die verfraaingen zitten toch met al hun resources in het geheugen, dus op zich is het volgens mij ook weer niet een echt gekke gedachte... Toch...?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:58:
Over afaik gesproken: dit was dus een echte 'afaik-vraag': ik weet het wel ongeveer (denk ik), maar ik wil het ZEKER weten! ;)

Maar toch... ik kreeg uit alle tweakguides toch een beetje de indruk dat ALLES in XP beter zou gaan lopen.
Trouwens, ik kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat het invloed heeft. Als je een game speelt, dan is de GUI in de achtergrond toch nog aanwezig, in het geheugen. Als ik FS2004 speel kan ik met 1 klik in een window spelen, dus MET de GUI. Al die verfraaingen zitten toch met al hun resources in het geheugen, dus op zich is het volgens mij ook weer niet een echt gekke gedachte... Toch...?
Dan test je het toch gewoon zelf? Ben je nou tweaker of niet?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik denk niet dat het invloed heeft maar meten is weten. Doe een paar 3dmark runs met effecten en een paar zonder, dan merk je het vanzelf.