Op m'n oude computer had ik alle XP verfraaingen uit staan (schaduwen, bewegende en scrollende schermpjes en weet ik veel) omdat dat de snelheid van XP nogal ten goede kwam. Nu heb ik echter net een nieuwe snelle computer. Op zich vind ik die verfraaingen wel mooi, maar toch zit ik er aan te denken alles uit te zetten voor een klein beetje extra performance. Alleen... heeft die extra performance alleen invloed als je werkt in Windows zelf (bureablad, verkenner)? Of lopen games er ook (in theorie) er sneller door?
Anders gezegd: hebben die 'GUI-tweaks' waarmee je het gebruikt van XP wat kan optimaliseren alleen effect tiijdens het gebruik van XP zélf, of heeft dat ook invloed op games, ook al zie je die verfraaingen dan natuurlijk niet (wellicht dat het alsnog resources kost in de achtergrond...?)
Als het alleen invloed heeft op XP zélf, dan laat ik alles gewoon aan want het loopt supersmooth. Maar als het nou een paar fps in m'n games kost, tja, dan gaat alles toch weer uit!
Anders gezegd: hebben die 'GUI-tweaks' waarmee je het gebruikt van XP wat kan optimaliseren alleen effect tiijdens het gebruik van XP zélf, of heeft dat ook invloed op games, ook al zie je die verfraaingen dan natuurlijk niet (wellicht dat het alsnog resources kost in de achtergrond...?)
Als het alleen invloed heeft op XP zélf, dan laat ik alles gewoon aan want het loopt supersmooth. Maar als het nou een paar fps in m'n games kost, tja, dan gaat alles toch weer uit!