[Jbuilder9] Close window

Pagina: 1
Acties:

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Paar weken bezig met jbuilder, aan de gang nu met panels en een menu, het menu werkt geheel, ik kan naar verschillende onderdelen navigeren, nu heb ik ook een menudeel "bestand", daaronder wil ik "exit" plaatsen, waardoor het scherm gesloten wordt.

Nu heb ik gezocht en ben ik benieuwd of eht een actionevent of windowevent is en hoe zoiets er dan uit zou meoten zien, dit heb ik staan voor MenuItem3

code:
1
2
3
  void jMenuItem3_actionPerformed(ActionEvent e) {
    cardLayout1.show(contentPane, "panelKlanten1");
}

Hopelijk dat iemand mij een hint kan geven, wat de tag is voor het sluiten van de window (applicatie)

E-Developing

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Als jij je window wil sluiten, zul je het desbetreffende frame moeten verstoppen (show/hide)
Wil je je applicatie totaal afbreken, dan is System.exit(0) een manier :)

Dit kun je gewoon aanroepen in je actionPerformed methodes. Echter, als ik je methodes zo zie, zou ik zelf eerst even proberen een GUI te bouwen, zodat je het helemaal 100% begrijpt, ipv JBuilder dat te laten doen :)

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Topicstarter
Ja, het gaat erdus om om de applicatie totaal te stoppen, dus system.exit(0) zou dan moeten werken, ik ga het even testen. (misschien een google vraagje, maar toch:) Wat is het verschil tussen windowevent en actionevent.

edit: Het werkt, nu zie ik dat het scherm gelijk gesloten wordt,

[ Voor 14% gewijzigd door Batsies op 10-12-2003 14:48 ]

E-Developing

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik denk dat dit interessant leesvoer voor je is: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/

Probeer idd zoals Glimi zegt, eerst zelfs GUI's te constructen voordat je een

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.