Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Twijfel over internet met PDA, wat nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:02
Sinds een paar dagen wil ik dus graag een PDA kopen. En mijn oog was gevallen op de (in mijn ogen) prachtige HP 19xx serie. En dan in het bijzonder de 1930 of (eventueel) de 1940. Ondanks dat ik totaal nog geen ervaring heb met PDA's, ben ik er al aardig achter wat ze kunnen. Dingen zoals DivX en MP3 afspelen moet niet een al te groot probleem zijn als ik er even voor ga zitten.

Het enige punt waar ik nu mee zit, en het is toch wel een vereiste voor mijn toekomstige PDA; kan ik er internet mee op? Ik weet dat er in de 1940 Bluetooth zit en in de 1930 niet. Maar heb ik dat echt nodig? Ik heb hier thuis een Wireless lan, waar 2 laptops draadloos mee verbonden zijn, en 1 PC wired. Nu heb ik gelezen dat er nieuwe geheugen kaartjes zijn van Sandisk die tegelijk ook een wireless lan kaartje zijn.
Is dat dan het enige wat ik nodig heb om met mijn PDA straks hier in huis op internet te kunnen, en eventueel ook van wifi gebruik te kunnen maken als ik verder van huis ben?

Ik ben sinds gister al aan het zoeken op GoT (maar misschien kijk ik echt niet goed) en ook op http://www.pocketpc-club.nl kan ik er niet zo gauw wat van vinden :/

Ik hoop dat jullie me wel een duidelijk antwoord kunnen geven :)

[ Voor 8% gewijzigd door Denman op 10-12-2003 19:02 ]

Join het GoT Pulse-Team!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:07

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Om gebruik te maken van SD kaartjes anders dan degene die data opslaan moet je PDA SD IO (input.output) ondersteunen, alleen dan kun je gebruik maken van bluetooth/wifi enz. via een SD kaart. De ipaq 1915 ondersteunt dit niet, over zijn opvolgers weet ik het niet, maar ik geloof het niet.

Je bent denk ik beter af met een Asus Mypal 620 (of een nieuwer versie, als die er is) dan heb je zowel een CF IO als een SD IO slot (dacht ik) waarbij je dus tegelijk een geheugenkaartje en een wifi kaart kunt gebruiken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Denman
  • Laatst online: 08:02
Johnny schreef op 10 december 2003 @ 14:20:
Om gebruik te maken van SD kaartjes anders dan degene die data opslaan moet je PDA SD IO (input.output) ondersteunen, alleen dan kun je gebruik maken van bluetooth/wifi enz. via een SD kaart. De ipaq 1915 ondersteunt dit niet, over zijn opvolgers weet ik het niet, maar ik geloof het niet.

Je bent denk ik beter af met een Asus Mypal 620 (of een nieuwer versie, als die er is) dan heb je zowel een CF IO als een SD IO slot (dacht ik) waarbij je dus tegelijk een geheugenkaartje en een wifi kaart kunt gebruiken.
Dus de Ipaq 1930 en 1940 hebben ook maar 1 slot? Maar dan is die Sandisk (ik weet niet of er andere merken zijn die die kaartjes ook hebben?) kaart (geheugen + ingebouwde wireless card) toch een oplossing voor die Ipaqs of niet?

Join het GoT Pulse-Team!

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Johnny schreef op 10 december 2003 @ 14:20:
Je bent denk ik beter af met een Asus Mypal 620.
Jazeker, want daar is tegenwoordig ook al een BT (bluetooth) versie van te koop! pcvergelijk.nl of iets dergelijks verkoopt 'm... Effe zoeken :-)

• orca
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

de 1940 heeft al bluetooth, dus zou je de sd-io slot voor communicatie kunnen gebruiken

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49
De Ipaq 1915 ondersteunt geen SDIO maar de opvolgers van hem wel(1930 en 1940).
Pagina: 1