Toon posts:

Word formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Word een formulier gemaakt met daarin meerdere selectievakjes. Deze heb ik uit frontpage gekopieerd (html dus) want de selectievakjes uit Word zelf krijg ik namelijk niet werkend (ik kan het vinkje niet aan of uit zetten).

Het Word document is echter heel erg traag en opend ondanks dat ik hem save telkens in "ontwerpmodus".

Verwijderd

een word document heeft alleen maar een ontwerpmodus

sla het dus op als een html pagina

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 14:13 ]

Verwijderd

Als je in word een checkbox gemaakt hebt kun je die aan- of afvinken door erop te dubbelklikken. Daar staat dus "Standaardwaarde". Werkt een stuk beter dan uit frontpage gekopieerde vakjes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:14:
Als je in word een checkbox gemaakt hebt kun je die aan- of afvinken door erop te dubbelklikken. Daar staat dus "Standaardwaarde". Werkt een stuk beter dan uit frontpage gekopieerde vakjes ;)
Ehm, als ik dubbelklik op een selectievakje dat uit Word komt, worden de properties (opties) geopend in plaats dat ik deze aanvink

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:17:
Ehm, als ik dubbelklik op een selectievakje dat uit Word komt, worden de properties (opties) geopend in plaats dat ik deze aanvink
Dat zeg ik ook, daar kun je namelijk kiezen of de checkbox aangevinkt moet zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18696/full.gif

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:19:
[...]
Dat zeg ik ook, daar kun je namelijk kiezen of de checkbox aangevinkt moet zijn:

[afbeelding]
De "gebruiker" moet in het Word document iets kunnen aanvinken.
Hij moet dus niet voor gedefinieerd zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:25:
De "gebruiker" moet in het Word document iets kunnen aanvinken.
Hij moet dus niet voor gedefinieerd zijn.
Klik dan op het slotje met de naam "Formulier beveiligen". Dan kan opeens iedereen er gewoon op klikken :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:26:
[...]
Klik dan op het slotje met de naam "Formulier beveiligen". Dan kan opeens iedereen er gewoon op klikken :)
TOP, werkt nu!

thnx

Verwijderd

Topicstarter
ooh ships.. nu krijg ik hem niet meer van het slotje af en blijft ie beveiligd maar moet het document nog afmaken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:38:
ooh ships.. nu krijg ik hem niet meer van het slotje af en blijft ie beveiligd maar moet het document nog afmaken.
Dan klik je nog een keer op het slotje :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:40:
[...]
Dan klik je nog een keer op het slotje :?
Nee, beveiling opheven werkt niet meer. Blijft grijs

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:42:
[...]

Nee, beveiling opheven werkt niet meer. Blijft grijs
Hmm, ik wil dat de "gebruiker" wel kan aanvinken (en dit saven) maar ook tekst (tekstboxen) kan invoeren in het document.
Als ik beveiling gebruik om te zorgen dat de selectievakjes werken kan de gebruiker helemaal niets meer toevoegen aan het document.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:48:
Hmm, ik wil dat de "gebruiker" wel kan aanvinken (en dit saven) maar ook tekst (tekstboxen) kan invoeren in het document.
Als ik beveiling gebruik om te zorgen dat de selectievakjes werken kan de gebruiker helemaal niets meer toevoegen aan het document.
Ja, daar zijn dan ook de andere formuliervelden voor. Op de plaats waar de gebruiker later nog iets in zou moeten vullen maak je zo'n veld. Ook na het beveiligen zijn die nog gewoon in te vullen.

Verwijderd

Grijs of niet hangt niet af van het slotje!

Voeg aan je beeld eens de werkbalk Forms (ik vermoed: Formulieren) toe en ga spelen met de opties die je dan krijgt.

Een daarvan is tekstveld.
Ook leuk is de zgn Picklist

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:03:
Grijs of niet hangt niet af van het slotje!

Voeg aan je beeld eens de werkbalk Forms (ik vermoed: Formulieren) toe en ga spelen met de opties die je dan krijgt.

Een daarvan is tekstveld.
Ook leuk is de zgn Picklist
toppie werkt ook. Dus invullen lukt nu ook inclusief saven.
Heb ik alleen nog een zwaar probleem met de beveiling (slotje) die zich met geen mogelijkheid laat opheven in het document.
Met een test documentje lukt dit wel.
Maar mijn langdurig ontworpen documentje blijft op slot....snif...

Verwijderd

Hoezo "blijft op slot"?
Wat zijn de exacte symptomen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:16:
Hoezo "blijft op slot"?
Wat zijn de exacte symptomen?
Ik heb het formulier beveiligd door op het slotje te drukken. Normaal moet, als je nogmaals op het slotje drukt, de beveiling er weer af gaan en kun je weer bewerken.
Alles blijft nu grijs en ik kan helemaal niets meer met het formulier doen. Dus ook geen selectievakje, selecties of tekst toevoegen.

Verwijderd

"Alles blijft grijs": In je menu's of in je formulier?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:54:
"Alles blijft grijs": In je menu's of in je formulier?
De menus.... je kunt niets (waaronder het slotje) meer selecteren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:58:
[...]

De menus.... je kunt niets (waaronder het slotje) meer selecteren
Dus bij de menu's: Extra --> documentbeveiliging opheffen ... is grijs

Verwijderd

Nou ben ik geen Word expert, maar ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met je Frontpage invoeging.
Mogelijk wordt het gewoon uithuilen en opnieuw beginnen.
Heb je niet een tussentijdse save?
Undo?
Pagina: 1