[PHP] Voor Word leesbaar bestand maken

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het is de bedoeling dat ik een voor Word leesbaar document genereer op basis van een aantal variabelen. Dit document moet ook plaatjes bevatten. Ik heb hierover informatie gezocht, en ik kwam bij het Rich Text Format uit. Hier heb ik wat mee geexpirimenteerd en ik kwam uit op "Rtf templates". Ik maak dus een rtf document met placeholders en deze laat ik php vervangen voordat ik het document weer opsla. Dit werkt op zich goed, alleen wordt mijn rtf bestand +-25mb. Het enige wat ik daar nog aan kan veranderen is het bestand dus zippen. Nu wil ik graag weten of er andere mogelijkheden zijn voor het genereren van Word-leesbare bestanden en of ik mijn methode nog kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word kan ook XML en HTML lezen, maar waarschijnlijk is RTF echt de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
moet het persee Word zijn? een andere mogelijkheid zou namelijk PDF zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Bevat het gewoon idioot veel tekst of veel plaatjes? Ik ben geen RTF expert, maar kun je een plaatje niet extern linken ipv. in het document invoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Niet online
Word kan ook XML en HTML lezen, maar waarschijnlijk is RTF echt de beste optie.
Daar was ik al 'bang' voor. Maar biedt xhtml dan de mogelijkheid om plaatjes in het document te gebruiken? Naar mijn weten niet toch?
moet het persee Word zijn? een andere mogelijkheid zou namelijk PDF zijn
Het makkelijkst is een Word-leesbaar bestand omdat daar nu veel mee gewerkt wordt in de omgeving waar het script voor is. Maar ik kan eens kijken wat de mogelijkheden van een pdf zijn.
Bevat het gewoon idioot veel tekst of veel plaatjes? Ik ben geen RTF expert, maar kun je een plaatje niet extern linken ipv. in het document invoegen?
Het bevat inderdaad veel plaatjes, en omdat plaatjes omgezet worden naar een leesbare code voor rtf neemt één plaatje een boel 'ruimte' in. Ik heb het rtf document een keer geopend met een texteditor, het zat ongeveer bij de 180000 lines.

[ Voor 30% gewijzigd door dream0r op 10-12-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Microsoft heeft jarenlang de specificaties van alle Office bestandsformaten angstvallig geheim gehouden waardoor intergratie met ander software vrijwel altijd slecht tot gebrekkig is.

Maar omdat Microsoft onlangs de specs van de XML MS Word documenten van Office 2003 openbaar heeft gemaakt is het slechts en kwestie van tijd voordat iemand het koppelt aan PHP.

Je probleem omschrijving is trouwens ook niet erg duidelijk, je wilt een formaat dat leesbaar is voor MS word, maar waarom zou je dat doen? Iedere PC met MS Office heeft MS Internet Explorer, daar kan je de documenten dan ook bekijken, anagezien je het alleen over leesbaar hebt lijkt dat me geen probleem, wil je ze bewerken dan zijn er ook nog een scala aan andere oplossingen die misschien hier beter werken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:39
Via COM-interface kun je een .doc bestand maken.

Hier staat een tutorial: http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=72

(dit kan uiteraard echter alleen op een windows-server waar Word geinstalleerd is)

[ Voor 27% gewijzigd door JozyDaPozy op 10-12-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Niet online
Johnny schreef op 10 december 2003 @ 16:44:
Microsoft heeft jarenlang de specificaties van alle Office bestandsformaten angstvallig geheim gehouden waardoor intergratie met ander software vrijwel altijd slecht tot gebrekkig is.

Maar omdat Microsoft onlangs de specs van de XML MS Word documenten van Office 2003 openbaar heeft gemaakt is het slechts en kwestie van tijd voordat iemand het koppelt aan PHP.

Je probleem omschrijving is trouwens ook niet erg duidelijk, je wilt een formaat dat leesbaar is voor MS word, maar waarom zou je dat doen? Iedere PC met MS Office heeft MS Internet Explorer, daar kan je de documenten dan ook bekijken, anagezien je het alleen over leesbaar hebt lijkt dat me geen probleem, wil je ze bewerken dan zijn er ook nog een scala aan andere oplossingen die misschien hier beter werken.
De opdrachtgever wil graag een Word document als resultaat. De probleemomschrijving: Is er een andere mogelijkheid dan .rtf als formaat wat Word dus kan lezen? Of is er een methode waardoor ik mijn .rtf klein houdt?
Via COM-interface kun je een .doc bestand maken.

Hier staat een tutorial: http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=72
"Helaas" werk ik op een Linux server.

[ Voor 9% gewijzigd door dream0r op 10-12-2003 16:52 ]

Pagina: 1