Pinnacle beperkingen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

Topicstarter
Ik ben nu al een behoorlijke poos met Pinnacle aan het experimenteren enzo.
Maar ik kom nu toch wel uit op beperkingen. Ik wil graag een 2 beelden in 1 maken.
En ik wil bijvoorbeeld een persoon kunnen aangeven dmv een cirkel eromheen.
En ik krijg het ook niet voor elkaar om menu's aan elkaar te koppelen.
Bijv. Hoofdmenu met daarin Film, extra's en scene selection.
Ik kan maar 1 menu krijgen met daarin alleen alle scene's achter elkaar.
Dus nu ben ik op zoek naar een programma waarmee ik dat soort dingen wel kan.

• megaleo

megaleo

Special member

Topicstarter
* subtiel kickje * :)

• megaleo

megaleo

Special member

Topicstarter
Is er dan niemand??? 8)7

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 00:28

Paulus0013

pom pom

het zit je ook niet mee he ;)
succes iig :>

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gebruik je nu Pinnacle studio 8 met hollywood FX pro?

Waarschijnlijk kan het in adobe premiere wel, maar daar heb je nu ook niks aan ;)

• megaleo

megaleo

Special member

Topicstarter
Ik gebruik nu idd studio 8 met FX Pro.

Tja. Misschien kan het met adobe wel. Dan zou ik dat ook wel willen weten.

• Bor
  • Laatst online: 19:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Met adobe premiere kun je veel meer dan Pinnacle studio (erg beperkt programma). Check gewoon zelf eens de sites van de afzonderlijke programma's ->

Abobe Premiere
Adobe After Effects
Pinnacle Edition DV
Vegas Video
Ulead Media studio etc

Dan kun je toch zo opzoeken?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• megaleo

megaleo

Special member

Topicstarter
Ja daar heb ik natuurlijk ook wel gekeken. Maar er wordt daar niet echt op details ingegaan.
Dus daarom vraag ik het hier voordat ik weer een ander programma ga installeren en proberen.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat bedoel je met 2 beelden in 1 maken?

==
hoi

• megaleo

megaleo

Special member

Topicstarter
Eusebius schreef op 15 december 2003 @ 19:35:
Wat bedoel je met 2 beelden in 1 maken?
Eigenlijk precies zoals ik het zeg.
2 beelden in 1.
Je ziet weleens in een film bijvoorbeeld dat er 2 mensen aan het telefoneren zijn met elkaar. En dan zie je dat er 2 beelden zij gecombineerd tot 1. Wel met een duidelijke scheiding ertussen. Dat wil ik dus ook.

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 18:59
Wat een gemopper altijd op pinnacle studio en hollywood FX. :( Ik werk er altijd vol plezier mee. Picture in picture is met allebei mogelijk, kijk bijvoorbeeld hier eens.
http://studio.club.tip.nl/ :O

madzib

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:15
madzib schreef op 15 december 2003 @ 20:59:
Wat een gemopper altijd op pinnacle studio en hollywood FX. :( Ik werk er altijd vol plezier mee. Picture in picture is met allebei mogelijk, kijk bijvoorbeeld hier eens.
http://studio.club.tip.nl/ :O
K wil weinig zeggen hoor, maar Pinnacle suckt echt.

Op zich heel simpel, maar zo Onstabiel als wat...
Diverse patches, allemaal bagger..
Daar kun je dus niet mee werken.
En ik ben niet de enige met dat probleem.
Avi's maken in Divx oid kan ik helemaal wel vergeten.. :r

• Eusebius
  • Niet online
Mmmm ... afkraken kan iedereen. Nu nog wat opbouwende woorden?

Wat zou jij dan gebruiken??? En vooral hoe?

==
hoi

• Bor

Bor

Pinnacle Studio is inderdaad vreselijk instabiel. Elke patch introduceert gelijk weer talloze nieuwe fouten. Zo lukt het mij nog steeds niet studio op een resolutie van 1600 x 1200 in het beeld te houden. Het programma start zich gewoon gedeeltelijk in beeld op, de rest valt van de desktop. Ook heb ik vaak last gehad van vastlopers, spontane verdwijningen van het programma tijdens het runnen etc. Ik ben daarom maar overgestapt op Premiere. Ik kreeg een light versie bij mijn firewire kaart. Daar kun je echt gigantisch veel meer mee. Je hebt zo veel meer vrijheid al is het zeker wennen en niet zo makkelijk te leren.

De onstabiliteit van Pinnacle studio kost Pinnacle gigantisch veel klanten. Ik ken niet veel mensen die naar verloop van tijd niet overstappen op iets anders. Jammer op zich, want ik ken geen programma dat voor een hobbist met weinig eisen zo makkelijk en intuitief werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 15-12-2003 23:24 ]

• Eusebius
  • Niet online
Vind je premiere in vergelijking met Pinnacle beter? Ik werk met premiere en loop nu toch wel tegen de beperkingen aan. Mn qua functies wil ik veel meer

==
hoi

• Bor

Bor

Met premiere kun je gewoon veel meer dan met Pinnacle Studio. Het is dan ook op een heel ander marktsegment gericht (premiere is meer voor profi videobewerking imho).

Tegen welke beperkingen loop je aan wat je wel met studio kunt doen dan?

• ChrisW
  • Niet online
En wat zou je dan ipv. pinnacle studio aanraden?

Adobe Premiere Pro? met Adobe After Effects?

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 19:58
Euuh een vriend van mij, bijna afgestudeerd journalistiek, monteert enorm veel, werkt ook al bij een tv-producent. Hij geeft zelf aan dat Pinnacle veel meer mogelijkheden biedt dan Adobe Premiere oid. Hij stopt er echt de mooiste effecten in wat met Adobe niet gaat lukken.
Ik monteer zelf ook regelmatig (afgelopen 3 weken +/- 50 a 60 uur) en ik ben het volledig met hem eens.

Instabiliteit van Pinnacle studio 8 ben ik het mee eens. Zonder patches dan. Voordat er patches uitkwamen kon ik geen actie uitvoeren of hij knalde er alweer uit. Maar sinds ik op versie 8.10.4b oid zit heb ik nergens last meer van, draait als een trein. Beeld in beeld wist ik niet dat dat kon zal die link ook eens doornemen.

En dat resolutie "probleem" is bekend. Dat is geen bug of probleem, Pinnacle Studio scherm wordt gewoon niet groter dan 1024x768. Heb je je monitor resolutie dus hoger staan dan hou je een stuk scherm over...

Flamen is makkelijk maar onderbouw het dus ook even met argumenten.

[ Voor 5% gewijzigd door prutsger op 16-12-2003 13:35 . Reden: typo ]

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31

e1f

Ik heb ook even Pinnacle gebprobeerd. Het is inderdaad een stukje makkelijker werken dan Premiere. Alleen toen ik ongeveer klaar was met het monteren en wilde uitvoeren, pakte die maar één van de twee bronbestanden goed. Bij de eerste was alles prima te zien en te horen, maar als er stukjes in zaten uit het andere bron bestand liep alleen het geluid door... Alle patches eroverheen gegooid, maar het hielp helaas niks. Dus toch maar terug naar Premiere.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Virus.NL schreef op 16 december 2003 @ 10:10:
En wat zou je dan ipv. pinnacle studio aanraden?

Adobe Premiere Pro? met Adobe After Effects?
of:

- Avid Xpress (DV) ... waar trouwens ook een gratis versie van is ;) (en *nee* niet gratis als in warez, maar als in echt gratis - zie: http://www.avid.com/freedv/)

- Final Cut Pro ... top produkt, maar ja daar moet je weer een Apple bij kopen :)

[ Voor 14% gewijzigd door mindcrash op 16-12-2003 13:51 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Bor

Bor

_grover_ schreef op 16 december 2003 @ 13:20:
Euuh een vriend van mij, bijna afgestudeerd journalistiek, monteert enorm veel, werkt ook al bij een tv-producent. Hij geeft zelf aan dat Pinnacle veel meer mogelijkheden biedt dan Adobe Premiere oid. Hij stopt er echt de mooiste effecten in wat met Adobe niet gaat lukken.
Ik monteer zelf ook regelmatig (afgelopen 3 weken +/- 50 a 60 uur) en ik ben het volledig met hem eens.
Heeft hij het over Pinnacle Studio of over Pinnacle Edition DV oid? Ik kan me niet voorstellen dat hij het over Studio heeft namelijk. Noem maar eens een mogelijkheid die wel in pinnacle studio zit maar niet in premiere / vegas studio etc. Het is niet voor niets dat professionele studio's allemaal vegas / premiere of mac programma's gebruiken. Pinnacle zelf geeft ook wel aan dat studio alleen bedoeld / geschikt is voor home video.
Instabiliteit van Pinnacle studio 8 ben ik het mee eens. Zonder patches dan. Voordat er patches uitkwamen kon ik geen actie uitvoeren of hij knalde er alweer uit. Maar sinds ik op versie 8.10.4b oid zit heb ik nergens last meer van, draait als een trein. Beeld in beeld wist ik niet dat dat kon zal die link ook eens doornemen.
Ook met patches is het programma onstabiel als wat. Elke patch introduceerd nieuwe fouten bij Pinnacle en oude fouten worden gewoon niet verholpen. Er zijn echt heel veel mensen met problemen, lees de usenet berichten maar eens, of lees de reacties op de frontpage als er weer een nieuwe patch wordt uitgebracht. Pinnacle luistert gewoon heel erg slecht naar haar gebruikers. Erg jammer.
En dat resolutie "probleem" is bekend. Dat is geen bug of probleem, Pinnacle Studio scherm wordt gewoon niet groter dan 1024x768. Heb je je monitor resolutie dus hoger staan dan hou je een stuk scherm over...
Je leest gewoon niet goed. |:( Ik zei niet dat ik een stuk scherm over hou, maar dat pinnacle studio gewoon half naast het scherm opstart: " Het programma start zich gewoon gedeeltelijk in beeld op, de rest valt van de desktop. ".

Niet dat ik een Pinnacle Studio slecht vind hoor, in tegendeel. Ik heb zelden een programma gezien wat zo makkelijk is en intuitief in gebruik.

Ik zou zeggen check de website van Premiere Pro of Vegas maar eens en oordeel zelf.

• mrtnvnl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 16:53
En kijk ook even in de Pricewatch:

Pinnacle Studio Versie 8.0 Videobewerkingssoftware € 80,-
Pinnacle Systems Hollywood FX Plus 4.6 € 37,-

Pinnacle Edition DV 4.5 Software € 635,-

Adobe Premiere 6.5 € 859,-
Adobe After Effects PB 6.0 UK PC € 1404,-

Als iemand een vraag stelt over Pinnacle Studio is het mijns inziens niet correct om te antwoorden 'dan moet je eens naar Premiere kijken'. Iemand die een startprobleem heeft met zijn Fiat Panda (of Volkswagen Polo) vertel je toch ook niet dat hij beter een Saab 93 zou kunnen proberen?

In het algemeen kun je stellen dat een goed gepatchte Pinnacle Studio (loopt bij mij ook zonder vastlopers) waar voor zijn geld bied: een goedkoop programma met een intuitieve manier om video te bewerken, waarbij in combinatie met FX Plus ook nog eens leuke effecten gemaakt kunnen worden. Zoals Madzib al schreef, kijk eens rond voor meer info.

Natuurlijk zijn er beperkingen t.o.v. Premiere en consorten, maar je moet geen appels met boomgaarden vergelijken. Adobe Premiere moet je inderdaad vergelijken met Pinnacle Edition qua mogelijkheden en functieomvang. Van al dit soort programma's hebben het afgelopen jaar min-of-meer objectieve vergelijkingen in diverse computerbladen (PCM, CT) gestaan, die kun je vast nog wel ergens vinden.

Martin

• Bor

Bor

mrtnvnl schreef op 16 december 2003 @ 15:51:
En kijk ook even in de Pricewatch:

Pinnacle Studio Versie 8.0 Videobewerkingssoftware € 80,-
Pinnacle Systems Hollywood FX Plus 4.6 € 37,-

Pinnacle Edition DV 4.5 Software € 635,-

Adobe Premiere 6.5 € 859,-
Adobe After Effects PB 6.0 UK PC € 1404,-

Als iemand een vraag stelt over Pinnacle Studio is het mijns inziens niet correct om te antwoorden 'dan moet je eens naar Premiere kijken'. Iemand die een startprobleem heeft met zijn Fiat Panda (of Volkswagen Polo) vertel je toch ook niet dat hij beter een Saab 93 zou kunnen proberen?
Premiere Light krijg je gratis bij sommige firewire kaarten!

• Bor

Bor

Check ook hier voor meer info over editing programma's / hardware / reviews / tests etc:

http://www.digitalvideoediting.com/

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-08 22:18
ehh RTFM?
kun je meerdere videolagen over elkaar heen leggen?
probeer evt. avid free DV van www.avid.com
Pagina: 1