_grover_ schreef op 16 december 2003 @ 13:20:
Euuh een vriend van mij, bijna afgestudeerd journalistiek, monteert enorm veel, werkt ook al bij een tv-producent. Hij geeft zelf aan dat Pinnacle veel meer mogelijkheden biedt dan Adobe Premiere oid. Hij stopt er echt de mooiste effecten in wat met Adobe niet gaat lukken.
Ik monteer zelf ook regelmatig (afgelopen 3 weken +/- 50 a 60 uur) en ik ben het volledig met hem eens.
Heeft hij het over Pinnacle Studio of over Pinnacle Edition DV oid? Ik kan me niet voorstellen dat hij het over Studio heeft namelijk. Noem maar eens een mogelijkheid die wel in pinnacle studio zit maar niet in premiere / vegas studio etc. Het is niet voor niets dat professionele studio's allemaal vegas / premiere of mac programma's gebruiken. Pinnacle zelf geeft ook wel aan dat studio alleen bedoeld / geschikt is voor home video.
Instabiliteit van Pinnacle studio 8 ben ik het mee eens. Zonder patches dan. Voordat er patches uitkwamen kon ik geen actie uitvoeren of hij knalde er alweer uit. Maar sinds ik op versie 8.10.4b oid zit heb ik nergens last meer van, draait als een trein. Beeld in beeld wist ik niet dat dat kon zal die link ook eens doornemen.
Ook met patches is het programma onstabiel als wat. Elke patch introduceerd nieuwe fouten bij Pinnacle en oude fouten worden gewoon niet verholpen. Er zijn echt heel veel mensen met problemen, lees de usenet berichten maar eens, of lees de reacties op de frontpage als er weer een nieuwe patch wordt uitgebracht. Pinnacle luistert gewoon heel erg slecht naar haar gebruikers. Erg jammer.
En dat resolutie "probleem" is bekend. Dat is geen bug of probleem, Pinnacle Studio scherm wordt gewoon niet groter dan 1024x768. Heb je je monitor resolutie dus hoger staan dan hou je een stuk scherm over...
Je leest gewoon niet goed.

Ik zei niet dat ik een stuk scherm over hou, maar dat pinnacle studio gewoon half naast het scherm opstart: " Het programma start zich gewoon gedeeltelijk in beeld op, de rest valt van de desktop. ".
Niet dat ik een Pinnacle Studio slecht vind hoor, in tegendeel. Ik heb zelden een programma gezien wat zo makkelijk is en intuitief in gebruik.
Ik zou zeggen check de website van Premiere Pro of Vegas maar eens en oordeel zelf.