Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Uitbellen ISDN lukt alleen na activering telefoon

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zoals de titel al zegt wie weet de oplossing hiervoor?

Er zit een Quatrovox I na het NT1 kastje en vanaf het NT1 kastje gaat er direct een ISDN lijn naar de computer.

Als je probeert in te loggen op het Internet dan doet die het niet maar als je de telefoon pakt en belt een 0 voor uitbellen en dan werkt het en kan er ingelogd worden.

Nadat de verbinding verbroken wordt kan er binnen 15 seconden wel een nieuwe verbinding gemaakt worden en dat lukt gewoon, maar na 15 seconden lukt dat niet meer.

Ik heb de quatrovox I al afgekoppeld van het NT1 kastje en toen geprobeerd en dat had geen effect want toen kon er helemaal niet ingelogd worden.

Heeft iemand nog een oplossing? Of bestaan er ISDN lijn versterkers want het lijkt wel of de stroom van ISDN af valt en door activering van de telefoon dat die het weer doet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:54

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heb je de stekker van de NT1 ook in een 230V stopcontact gedaan?
Wat voor kabel zit er tussen de computer en de NT1, dit zou ook wat kunnen uitmaken.
Lijkt mij ergens een instellings/configuratie foutje.

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Je kunt bij configuraiescherm --> telefoon --> kieseigenschappen invullen dat je een 0 nodig hebt voor een buitenlijn. Of je NT1 herprogrammeren dat je geen buitenlijn hoeft te kiezen (iets lastiger). Succes.

• itsalex
  • Niet online
Die heb ik later in de NT1 gedaan maar geen effect.

Het gaat niet om de 0 maar om dat die niet uitbelt via de NT1 terwijl als ik de quatrovox activeer dan doet die het wel doormiddel van een 0 met de telefoon.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Waarom sluit je je isdn niet op de quattrovox aan dan ..

Die 220 stekker is overigens helemaal nergens voor nodig :)

Tweakers Discord

• itsalex
  • Niet online
Vanaf de NT1 lopen 2 draden waarvan 1 naar quatrovox en 1 naar de pc.

Maar het punt zit hem in dat als ik dus "uitbel" dmv een nul te kiezen op het telefoontoestel(analoog via quatrovox) dat er dus WEL verbinding is en anders niet. Als ik de quatrovox niet aansluit aan de NT1 dan maakt het niets uit want dan doet die het helemaal niet.

Edit:
Die 220v is wel NODIG!! Ik heb hier een Tiptel 192 toestel die MOET die 220V op de NT1 hebben anders lukt het niet.

[ Voor 18% gewijzigd door itsalex op 10-12-2003 18:29 ]

• itsalex
  • Niet online
Zou het toevallig aan de ISDN kaart liggen of de bekabeling? De vorige ISDN adapter in de oude computer had geen problemen ermee terwijl in de nieuwe computer dezelfde ISDN adapter zit met Windows xp en wel problemen geeft. Ik heb ook een andere geprobeerd maar geen resultaat.

Pagina: 1