Toon posts:

[XP]recover cd

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toen windows xp net uit was een complete pc gekocht waar een recover cd met windows xp bij zat , maar ondertussen is alle hardware al een paar keer vervangen door nieuwere en snellere dingen.
Als ik nu de computer opstart met die recover cd krijg ik een melding dat de cd niet bij deze machine hoort!
Ik dacht als ik nou alle bestanden die win. xp nodig heeft over zet op een andere cd , dan heb ik gewoon weer een goeie windows xp.
Maar nu blijkt dat de files ontzichtbaar zijn :(
Wie weet hoe ik de files zichtbaar krijg?

Ik heb één topic gevonden die lijkt op deze maar daar staat het antwoord niet in!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

Wat voor merk pc heb je?
Een HP ofzo? Die kijkt idd naar wat voor troep je in je kast heb omdat de drivers er ook bij geinstalleerd worden... Die merk pcs worden nou eenmaal niet gemaakt om geupgrade te worden (dan ben je je garantie al kwijt bijvoorbeeld)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 18:30

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Krijg je niet voor mekaar die cd's zijn echt machine gebonden, gewoon ff op een "andere" manier ff een orginele XP cd fixen.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan toch gewoon een backup maken met bijvoorbeeld Norton Ghost 2003 :?

Deze kan je of op een fat32 partitie kwijt, of op cd branden, of ergens op het netwerk bewaren. Veel simpeler.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een Headstart pc en ik heb wel een orginele win xp home versie (gekocht ooit) maar mijn broer is zo leuk en aardig geweest om een paar vrienden van hem een kopie te geven.
Vandaar....

Verwijderd

dat hij gecopieerd is en op meer pc´s staat is geen probleem.
installeer hem gewoon en wanneer je opnieuw moet registreren bel je gewoon het nummer wat er verschijnt.
bij de gekochte versie zat een boekje met sticker waarop een UNIEK nummer staat.
via dit nummer kun je online weer geactiveerd worden, echter degenen die dat nummer niet hebben vallen buiten de boot en kunnen niets meer.
zorg wel dat je het nummer bij de hand hebt als je belt, en dat je een grote update hebt gedaan waardoor je nu niet kunt registreren.
de telefonist zal je heractiveren als je het UNIEKE nummer kunt opzeggen.

zo is het bij mij gegaan bij XP pro

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok maar als ik gebeld heb met microsoft ken ik wel weer 5 keer activeren ofzo maar die vrienden van mijn broer ook :(
En ken ik elke keer als ik geformateerd heb weer met microsoft bellen en dat vind ik niet fijn ;(

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:18:
Ja ok maar als ik gebeld heb met microsoft ken ik wel weer 5 keer activeren ofzo maar die vrienden van mijn broer ook :(
En ken ik elke keer als ik geformateerd heb weer met microsoft bellen en dat vind ik niet fijn ;(
Dan activeer je toch gewoon niet? (zoals de meeste tweakers).

[ Voor 8% gewijzigd door elevator op 10-12-2003 14:24 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

T'is een gratis nummer toch?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor zover ik weet hoeft dat niet. Als je eenmaal gebeld hebt en je winodws hebt geactiveerd dan kun je 'm de volgende keer afaik gewoon weer via internet activeren.
Mocht dat niet werken dan kun je natuurlijk ook een image maken en deze terugzetten (ipv te formatteren).

Ga er maar van uit dat je in ieder geval niets met die recovery CD kunt. Meestal is dat namelijk een image. Daar zijn waarschijnlijk dus geen installatie bestanden meer uit terug te halen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.